2015-07-17, 03:55
Bannlyst
Hoppas hans ben orkar bära honom till Mocambique ? Jag menar när han ändå var i tagen att promenera

Uppriktigt, jag bryr mig bara om att alla invandrarmän simultant försvinner för evigt till en annan planet, orbital, U-land ... Bara de inte stannar i Sverige, för ingen vill ha dem här ändå.
Citera
2015-07-17, 04:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
Uppriktigt, jag bryr mig bara om att alla invandrarmän simultant försvinner för evigt till en annan planet, orbital, U-land ... Bara de inte stannar i Sverige, för ingen vill ha dem här ändå.

Märks att du är ny. På Flashback (mest på PI och I&I) råder en allmän konsensus om att många svenskar vill ha invandrare här, därav massorna som dyker upp och protesterar mot SD, PEGIDA, SDL och SvP. Du framstår som lite lantlig och inte med i svängen när du säger sånt.
Citera
2015-07-17, 04:01
Medlem
Det handlar ju knappast om tjejen, som för övrigt har gått ut och gjort avbön.

Det handlar om att tv4, som har profilerat sig som så jävla pk och har "nollrasism" på agendan, bjuder in och framförallt hyllar en person som uttryckt sig kritiskt mot bögar och svarta.

Och Adam Tensta var inte ute efter debatt. Han ville ställa 3 frågor till tv4's ledning. De programledarna som satt i studion hade ingenting med saken att göra.
Citera
2015-07-17, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FalafelFjolla
Svart eller afrikan brukar jag säga. Onödigt att kalla folk neger när folk tar illa upp, oartigt.

Svart är definitivt ett ord du inte bör använda då många uppfattar detta som kränkande.
Även användandet av ordet afrikan kan vara fel, om vi talar om en människa som numera är svensk medborgare.

Färgad är i dagsläget inte i frontlinjen av kränkande ord, skulle heller inte tro att svensk medborgare med afrikansk bakgrund är det.
Citera
2015-07-17, 04:13
Bannlyst
Adam apan måste vara helt bakom flötet om han tror att jag eller gemene svensk bryr sig annat än att det var toppen att han lämnade TV-soffan.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Svensk TV (med undantag för Axess TV) känns för mig som att ta del av bråken mellan de 13-åriga eleverna i en stökig högstadieklass. Ingen verkar veta något, ingen verkar begripa något, många har svåra problem med affektioner, impulskontroll och är löjligt lättstötta, samt trots att ingen verkar ha något vettigt att säga, eller ens kan formulera sig, så kan man inte heller bara hålla käften.

Kanske är en grundorsak till det "nya" Sverige är den värdelösa massinvandring av främst neger/arab män, något som ingen någonsin velat ha ändå. Vi Svenska folket fick ju inte bestämma.

Den skabbiga mångkulturen har gjort att våra egna tjejerna skall tydligen lära sig nya saker, så som hur man beter sig som en diva, meningslös uppmärksamhetssökande människa, istället för matematik, filosofi, Svenska skriv och talspråket, politik och samhälle, historia t.ex. om det Svenska kulturarvet.

Kasta ut alla apor som inte kan bete sig och ta inte in en endaste till av dessa värdelösa apor, säger jag.
Citera
2015-07-17, 04:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Märks att du är ny. På Flashback (mest på PI och I&I) råder en allmän konsensus om att många svenskar vill ha invandrare här, därav massorna som dyker upp och protesterar mot SD, PEGIDA, SDL och SvP. Du framstår som lite lantlig och inte med i svängen när du säger sånt.

Om du bara visste hur fel du hade. Men dumsnutarna till kommunister är ju känd för det.

Hahaha.... protesterar mot SD.. aahaha ...du är rolig du.. vilket värdelöst pk-troll. Gå och lägg dig

Och var är du mest här på Flashback ? om jag får fråga ?

Jaså, koncensus om invandring jösses, du har då inte följt med i utvecklingen ett smack . Artiklar tack !! och inget smitande nu ( snälla, inte artiklar från ett kommunistiskt dagblad bara ).

Är det den här artikeln du letar efter ?

SIFO säger att 65% av Svenskar är emot invandring:

http://www.fria.nu/artikel/118171

God dag yxskaft.
Citera
2015-07-17, 04:38
Bannlyst
Adam apan är bara en hycklande trippel nolla. Totalt överflödig denna vackra nation

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det är väl inte att greppa efter halmstrån att uppmärksamma att en person som själv anser sig ha rätt att använda vilka ord han vill kritiserar andra för att göra desamma? Om det sedan är "en stor skillnad" på "nigga" och "nigger" så är det rimligtvis även en stor skillnad på "nigger" och "neger".

Om det nu är så att Adam sedan 2007 har ändrat sig eller inte är oklart, men då kan han väl börja med att revidera sina egna uttalanden innan han kräver att andra ska pudla, vilket den där damen uppenbarligen redan gjort.

Hur som helst så får Adam förstås bojkotta vilka tv-kanaler han vill, och personligen tycker jag att det är alldeles utmärkt om han fortsätter på den inslagna linjen eftersom jag då slipper höra mer av hans "musik", men dyk då inte upp alls i fortsättningen! Att först tacka ja till att medverka för att sedan lämna studion under sändning känns bara pinsamt, men det är klart, som artist gäller det väl att synas, till varje pris.

Tyvärr har Sverige blivit världens mest skitnödiga land. Istället för att koncentrera sig på tyngre problem är folk helt besatta av etiketter och vilka ord som får användas. Är det inte "neger" som upprör så är det "rullstolsbunden", "dagisfröken", "zigenare", "städerska", osv.

Trams är vad det är!

Jag kunde inte hålla med dig mera är vad du skriver ovan. Trams och svammel. Jag fattar inte ens att Svenska folket bemödar sig att ta notis om dessa varelser. Ja mena, hallå .. vi ursprungsfolket, staten, är ju de som har den ultimata makten i Sverige .. rulla över alla dessa invandrarmän, 7K, vänster och alla odjur som vill oss illa... lägg in en ny växel och kör vidare mot ett enat folk som vi alltid varit...
Citera
2015-07-17, 04:39
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Men han är svart. Då är det okej för honom att i sina låtar säga "nigga". I hans intervju på Metro sa han inte att alla som vill ska få springa runt och skrika negerbög, den delen av intervjun handlade om Russell Simmons och hans utspel om vissa ord inom hiphopen det senaste decenniet. Har man inte koll på det utan bara plockar ut de 2-3 meningarna så tar man verkligen saken ur kontext.

Nigger = neger. Nigga = något annat. Nigga kan vara ett skällsord, det kan även vara ett positivt ord (my nigga). Niggas är även en bred beteckning på dagens svarta i ghetton, många rappare rappar om "niggas" för att de kommer ifrån ghettot. Ingen rappare använder ordet "nigga" som vita slavhandlare använde ordet "nigger".

Jag håller för övrigt med, har inte orkat sätta mig in i debatten än men det verkar onekligen som att Adam överreagerar. Det ursäktar dock inte att man tar en liten del av en intervju ur kontext som han gjorde för 8 år sedan och använder det emot honom idag.

Negro= Neger

Nigger= Nigger

När jag var liten var Neger inte negativt det var däremot blatte och nigger. Neger är samma som det amerikanska ordet negro som inte är rasistiskt i USA. Negerjävel etc var dock rasistiskt men inte endast Neger.

Att Neger blev rasistiskt förstår jag ej. Varför skulle det vara det? Betyder svart och historiskt fanns negroid(svart) kaukasoid(vit) osv. Inget negativt alls
Citera
2015-07-17, 05:01
Bannlyst
Oj Googlade honom... usch vad slemmig/ful han var. Ser lite efterbliven ut. Är han hus-neger på 4:an?
Citera
2015-07-17, 05:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellBabbe
Oj Googlade honom... usch vad slemmig/ful han var. Ser lite efterbliven ut. Är han hus-neger på 4:an?

4:an var det, stämmer !

Ingen hus neger tror jag. Känner inte denna person, alltså Adam, men, nä.. jag tror inte han är känd föra att vara hus- neger precis, men jag kan ha fel där.. som sagt tidigare, jag känner inte han.

Ja, de utmärker sig sällan för sin skönhet eller intelligens, det är sant. Där har du också rätt faktiskt.
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-07-17 kl. 05:08.
Citera
2015-07-17, 05:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
4:an var det, stämmer !

Ingen hus neger tror jag. Känner inte denna person, alltså Adam, men, nä.. jag tror inte han är känd föra att vara hus- neger men kan ha fel där.. som sagt tidigare, jag känner inte han.

Så en kriminell neger som bor i Svedala och fantiserar om att vara 2PAC och knullar 60-åriga svenska alkis kärringar? Har jag uppfattat det korrekt?
Citera
2015-07-17, 05:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellBabbe
Så en kriminell neger som bor i Svedala och fantiserar om att vara 2PAC och knullar 60-åriga svenska alkis kärringar? Har jag uppfattat det korrekt?

Det kanske stämmer. , jag vet inte säkert. Det där med hus- blatte kom jag på efteråt att det stämde också eftersom han gjort en del uttalanden som definitivt kan uppfattas som så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in