2015-07-17, 14:12
Medlem
Annavazs avatar
Finns Louise youtube klipp kvar nånstans?
Citera
2015-07-17, 14:25
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är ett marknadsföringstrick. Det är också intressant att han har dubbelmoral så det skriker om det.

http://www.metro.se/noje/tank-2010-och-mycket-techno/ObjgkC!19_2519-42/
Javisst! Han tog chansen att konstruera en "konflikt", enbart för att få synas och höras.
Citera
2015-07-17, 14:27
Medlem
Arkiaters avatar
Vem är "Adam Tensta"? Jag visste ens om att det fanns någon individ som kallade sig för detta innan det började rapporteras om denna ickehändelse i TV 4 morgonprogram. Både den så kallade "Adam Tensta" och TV4 saknar betydelse i mitt liv. Hur kan sådan här nonsens få någon som helst uppmärksamhet i media?
Citera
2015-07-17, 14:32
Medlem
Beatriceaurores avatar
Först nu har jag fattat vad "hoes" är för något. Oerhört kränkande om oss kvinnor! Var är feministerna? Sover som vanligt när det gäller "raser" och "förort".
Tenstakillen borde bojkottas tills han gör avbön för sitt "hoes". Fy fan vilken dubbelmoral.
Citera
2015-07-17, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifyouseekamy
Men det är så i Nya Sverige att svenska får inte säga neger men negrerna får säga vitlök

Fan det är ett jävla gnäll från många, inte bara i den här tråden, om "varför får jag inte kalla han för neger, han ÄR ju en neger. Han får kalla mig jävla viting hur mycket han vill, men jag tar inte illa upp för det".

Tittar man historiskt så har den svarta rasen alltid setts som mindre värd än den vita, detta kunde till och med ses i barnböcker. Fortfarande anses den svarta mannen av många vara mindre värd. Och eftersom man förr använde ordet neger mer frekvent så har det också blivit synonymt med förtrycket. Det är väl inte så konstigt då att de inte vill bli kallade för detta?
Citera
2015-07-17, 14:35
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Vem är "Adam Tensta"? Jag visste ens om att det fanns någon individ som kallade sig för detta innan det började rapporteras om denna ickehändelse i TV 4 morgonprogram. Både den så kallade "Adam Tensta" och TV4 saknar betydelse i mitt liv. Hur kan sådan här nonsens få någon som helst uppmärksamhet i media?

Det var därför han ställde till med det här, just för att någon (många) skulle fråga "Vem är Tensta?"
Det kallas smart PR.
Citera
2015-07-17, 14:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Därför att TV4 är antivita och gillar folk som står upp mot den så kallade "rasismen". De är vänsterextremister helt enkelt som jobbar för folkmordet som sker här i EU. Samma sak med SVT, de flesta där är miljöpartister. Varför får den "före detta" kommunisten Robert Arselberg så mycket uppmärksamhet i TV och blir inbjuden? Skulle knappast tro att en "rasist nazist" (pro-vit) skulle få den möjligheten. Trots att han ogillar oliktänkande och står för våld mot dem likaväl som han arbetar inom vänsterextrema Expo.

Var du ironisk? Antog att de flesta som är pro-vita, nationalister osv redan visste att media hatar oss svenskar och vill se oss försvinna / förintade.
Jag fasar för vad som kommer att hända med vårt land.
Hur kan man påstå att invandringen berikar vårt land?
Citera
2015-07-17, 14:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annavaz
Finns Louise youtube klipp kvar nånstans?
Vet inte om just det finns tillgängligt, men hennes träningsvideos är mina nya favoriter. Tack Adam!
Citera
2015-07-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Underbar ledare. Vilket fullständig tönt han är, Adam Tensta. Det är så uppenbart att han gjorde detta enbart för att skapa rubriker, och få uppmärksamhet för sitt nya album. Bojkotta skiten!

Det är svårt att inte göra jämförelsen mellan Bengt Västerbergs berömda soffresning 91.

Västerberg spontanreste sig när han placerades i samma soffa som partiledarna för Sveriges riksdags första främlingsfientliga parti.

Adam Tensta som precis gett ut en ny skiva gör en på förhand kalkylerad soffresning i TV4. Detta efter att kanalen haft ett inslag med en tjej som gjort rumpövningar och som tidigare bett om ursäkt efter att en gång uttryckt sig nedsättande om svarta på en privat youtube kanal.
Citera
2015-07-17, 15:08
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater

Adam Tensta är mest populär hos förortskids och den yngre generationen känner till honom. Han är någon B-hiphoppare som har slagit igenom med några låtar. Varit förband lite här och där. Alltså han är inte så speciell, man gör en höna av en fjäder helt enkelt.

OnT: Dubbelmoralen is strong on this one (Adam Tensta själv).
Citera
2015-07-17, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shyvana
Alla källor är väsentliga, gamla som nya. Eller tycker du kanske också att det som politiker sade för 8 år sedan inte är relevant idag? För att man kanske har "förändrats och vuxit"?

Fast det där är rätt onyanserat. Politiker styr vår vardag och har mycket mer inflytande än vad Adam har. Om du sedan försöker förstå att Adam inte menade vad du tror att han menade så inser du rätt snabbt att det är dumt att dra paralleller mellan hiphop och politiker.
Citera
2015-07-17, 15:15
Medlem
Shyvanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Fast det där är rätt onyanserat. Politiker styr vår vardag och har mycket mer inflytande än vad Adam har. Om du sedan försöker förstå att Adam inte menade vad du tror att han menade så inser du rätt snabbt att det är dumt att dra paralleller mellan hiphop och politiker.

Det jag menar är; när man ska samla väsentliga källor för att bilda sig en så rättvis uppfattning som möjligt så kan man med fördel använda sig både gamla och nya källor/påståenden. Tycker du att det är helt galet att göra så? Det gäller både politiker, företag, offentliga personer, myndigheter och privatpersoner. Fastna inte i jämförelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in