2015-07-17, 00:25
Medlem
Sverige.
Landet där du enklast hamnar i rampljuset.
Hata bara vita män.
Citera
2015-07-17, 00:25
Medlem
Dareioss avatar
Ett ironiskt scenario hade varit om de flesta TV-bolag slutade bjuda in Adam Tensta efter denna incidenten. Sedan kan Adam Tensta med sina juvenila apbeteenden gråta ut om att det är för lite negrer i TV.
Citera
2015-07-17, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Sverige.
Hata bara vita män.

Är Louise Andersson Bodin en vit man?
Citera
2015-07-17, 00:30
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Fast är det inte lite svagt att hänvisa till en artikel från 2007? Jag tror Adam har förändrats väldigt mycket sedan dess.

Sedan tas det ur kontext. Han menar så klart inte att alla borde få gå runt och skrika negerbög utan att det är en grej inom hiphopen. Sen är nog ordet inte nigger utan nigga, finns en stor skillnad där.

Känns som att de som drar upp en 8 år gammal artikel där Adam säger något som han - eventuellt - inte står för idag (alltså, ÅTTA år senare) greppar efter halmstrån.

Louise kommer också att vara förändrad när hon är lika gammal och förståndig som Adam.

Vi greppar inte efter något halmstrå. Vi bara lägger oss bara på samma nivå som den goda sidan,som hänger ut folk för lika gamla förseelser. Och ordet är visst nigger,det har Adam själv sagt till Metro,och var det nigga han menade så borde han ha förtydligat det.

Och står han inte för vad han gick ut med i tidningarna för 8 år sen,så är han en fitta. Särskilt när han har gjort en helomvändning i frågan.
Senast redigerad av ozznujen 2015-07-17 kl. 00:37.
Citera
2015-07-17, 00:32
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Sverige.

Jo det är ju en intressant fråga varför medier tar upp detta.

(Bör dock tillägga att jag endast sett det AB)
Citera
2015-07-17, 00:33
Medlem
Citat:
Fast är det inte lite svagt att hänvisa till en artikel från 2007? Jag tror Adam har förändrats väldigt mycket sedan dess.

Sedan tas det ur kontext. Han menar så klart inte att alla borde få gå runt och skrika negerbög utan att det är en grej inom hiphopen. Sen är nog ordet inte nigger utan nigga, finns en stor skillnad där.

Känns som att de som drar upp en 8 år gammal artikel där Adam säger något som han - eventuellt - inte står för idag (alltså, ÅTTA år senare) greppar efter halmstrån.

Jo naturligtvis är det att greppa efter halmstrån.. Men hur var det nu.. Vad personer utanför gällande åsiktskorridor, företrädesvis från ETT riksdagsparti gjort eller sagt brukar naturligtvis inte dras upp av media och den "goda"sidan, oavsett hur länge sen det skedde. För de har ju naturligtvis inte "förändrats väldigt mycket sedan dess" Och självklart tas ju aldrig något ur kontexten heller när det gäller ovanstående heller.

Dessutom, vem fan är du att tolka vad ordet "nog" är, nigger eller nigga.. Du vet naturligtvis inte annat än vad som kan utläsas ur citatet, allt annat är ditt önsketänkande.
Citera
2015-07-17, 00:35
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Det är väl inte att greppa efter halmstrån att uppmärksamma att en person som själv anser sig ha rätt att använda vilka ord han vill kritiserar andra för att göra desamma? Om det sedan är "en stor skillnad" på "nigga" och "nigger" så är det rimligtvis även en stor skillnad på "nigger" och "neger".

Om det nu är så att Adam sedan 2007 har ändrat sig eller inte är oklart, men då kan han väl börja med att revidera sina egna uttalanden innan han kräver att andra ska pudla, vilket den där damen uppenbarligen redan gjort.

Hur som helst så får Adam förstås bojkotta vilka tv-kanaler han vill, och personligen tycker jag att det är alldeles utmärkt om han fortsätter på den inslagna linjen eftersom jag då slipper höra mer av hans "musik", men dyk då inte upp alls i fortsättningen! Att först tacka ja till att medverka för att sedan lämna studion under sändning känns bara pinsamt, men det är klart, som artist gäller det väl att synas, till varje pris.

Tyvärr har Sverige blivit världens mest skitnödiga land. Istället för att koncentrera sig på tyngre problem är folk helt besatta av etiketter och vilka ord som får användas. Är det inte "neger" som upprör så är det "rullstolsbunden", "dagisfröken", "zigenare", "städerska", osv.

Trams är vad det är!
Citera
2015-07-17, 00:39
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det är du som refererar till hennes "pinsamt korkade inlägg till invandrings-debatten" och som får redovisa detta. Att du uppmanar mig att göra en sökning ser jag som en möjlig indikation på att du inte har något underlag.

Vet du inte hur youtube eller google fungerar så säg det. Det här är den uppmärksammade videon:

https://www.youtube.com/watch?v=Wj6OsoGfVGo

Klickar du på hennes namn precis under videon kommer du till hennes andra klipp.

Klippet från när hon var med i Tv4:

Som sagt skämskudde rekommenderas. Inte ens TV4's stela programledare kan hålla sig från att hånskratta när hon börjar prata.
Citera
2015-07-17, 00:41
Medlem
Split-eds avatar
Är det bara jag som inte har en jävla aning om vem någon av dom här personerna är..?
Citera
2015-07-17, 00:44
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Vet du inte hur youtube eller google fungerar så säg det. Det här är den uppmärksammade videon:

Klickar du på hennes namn precis under videon kommer du till hennes andra klipp.

Klippet från när hon var med i Tv4:

Som sagt skämskudde rekommenderas. Inte ens TV4's stela programledare kan hålla sig från att hånskratta när hon börjar prata.

Vad tror du de stela programledarna skrattar åt?

Att hon inte följer PK-mönstret? Dialekten?
Senast redigerad av ozznujen 2015-07-17 kl. 00:47.
Citera
2015-07-17, 00:44
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Är det bara jag som inte har en jävla aning om vem någon av dom här personerna är..?

Nope... men så rör vi oss antagligen inte i Stockholm heller...
Citera
2015-07-17, 00:45
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Vad tror du de stela programledarna skrattar åt?

Jag tror att de skrattar för att hon pratar bonnigt. Vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in