Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Jo nu är det snart bara Müller kvar som är en Urbayrare, Lahm lär väl iof spela ett tag till och Badstuber kommer han någonsin tillbaka i samma slag.
Man skulle kunna även räkna in Götze som en urbayare i den mening att han har både familj och släkt som har ursprung i bayern.
Även jag tycker Vidal transfern är det lite si och så med då jag hoppades verkligen att Rode skulle få en chans att visa upp sig då han påminner mig lite om Salihamidzic men nope verkar som att de vill vinna CL till varje pris och vill inte chansa på en spelare som de troligen anser är fortfarande oprövad(catch 22?)
Enligt tyska Sky så säger de att Bayern kommer presentera två värvningar under kina besöket. Ett av dem är troligen Vidal men den andre vet man ingenting om. Det måste antagligen vara en ersättare till Ribery eller en försvarare allt annat verkar inte vara logiskt.
Eftersom Bayern har varit duktiga att dölja sina affärer till sista ögonblicket så är det lika lätt att gissa vem den andre spelaren är som att vinna på lotto så jag orkar inte spekulera för man brukar oftast ha fel. Jag hade dock velat att det är Felipe Anderson då jag anser att han är den ende spelaren som är en värdig ersättare till Ribery. Men som sagt så kan det vara vem som helst allt från Draxler till Sergio Ramos, det skulle inte ens förvåna mig ifall det var typ Kevin Grosskreutz som står där med en Bayern tröja. Man vet fan aldrig vad de kan hitta på när det kommer till värvningar.
Sen så får man även ifrågasätta ifall Skys rapportering är sann eller inte