2015-07-14, 07:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Fina och sanna ord. Dock har man väl i Thomas Müller en spelare med väldigt snarlik inställning och betydelse för medspelarna. Och det kommer säkert någon liknande så småningom igen, klubben är ju stabil på en mycket hög nivå.

Håller med om att Dante och Rafinha bör ha gjort sitt nu i Bayern.

Jo nu är det snart bara Müller kvar som är en Urbayrare, Lahm lär väl iof spela ett tag till och Badstuber kommer han någonsin tillbaka i samma slag.

Nu hoppas jag att klubbledningen hårdsatsar på dom unga tyska spelarna för det är dom jag vill se i framtiden.

Schweinsteiger hade nog bestämt sig för mer än en månad sedan att han skulle lämna klubben för då gjordes denna reklamvideo.
http://www.focus.de/sport/videos/der-geborene-kaempfer-werbe-video-zum-wechsel-so-wird-schweinsteigers-abschied-vermarktet_id_4812569 .html
2015-07-14, 19:19
Medlem
dippsis avatar
Då har nästa talang gått från HSV till Leverkusen, ganska oprövad Tah gick för höga 10 miljoner €. Hade hoppas på mellan 6-8 miljoner € så jag är nöjd, nu kan äntligen Ekdal och Gregoritsch komma. Hoppas på det finns lite pengar kvar att hämta Maxim för men svårt att tro det.
2015-07-14, 20:11
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Då har nästa talang gått från HSV till Leverkusen, ganska oprövad Tah gick för höga 10 miljoner €. Hade hoppas på mellan 6-8 miljoner € så jag är nöjd, nu kan äntligen Ekdal och Gregoritsch komma. Hoppas på det finns lite pengar kvar att hämta Maxim för men svårt att tro det.
Mycket pengar för Tah! Det ska ni vara nöjda med.

Tyske U21-landslagsmannen Leo Bittencourt lämnar oväntat Hannover för spel i FC Köln. Transfersumma okänd. Vet inte vad jag ska tycka om den transfern. Å ena sidan är Leo en ung kille med potential. Å andra sidan var han redan för två år sedan en ung kille med potential, och hittills har han sällan övertygat när han fått chansen. Hade gärna haft honom kvar som en "joker" att slänga in vid underläge men nu när Klaus kommit till H96 så hade det nog inte funnits någon plats för Leo i startelvan. Speciellt inte när Kiyotake blir frisk.
2015-07-15, 13:29
Medlem
cyberkalles avatar
Ekdal skall tydligen vara på medicinundersökning i Hamburg under morgondagen.

Der schwedische Nationalspieler Albin Ekdal (25, Cagliari Calcio) wird am Donnerstag zum Medizincheck in Hamburg erwartet, wie der HSV offiziell mitteilte.
2015-07-15, 13:57
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Mycket pengar för Tah! Det ska ni vara nöjda med.

Tyske U21-landslagsmannen Leo Bittencourt lämnar oväntat Hannover för spel i FC Köln. Transfersumma okänd. Vet inte vad jag ska tycka om den transfern. Å ena sidan är Leo en ung kille med potential. Å andra sidan var han redan för två år sedan en ung kille med potential, och hittills har han sällan övertygat när han fått chansen. Hade gärna haft honom kvar som en "joker" att slänga in vid underläge men nu när Klaus kommit till H96 så hade det nog inte funnits någon plats för Leo i startelvan. Speciellt inte när Kiyotake blir frisk.

Kölns värvningar har varit suveräna den här sommaren. Bittencourt, Modeste, Jojic, Heintz och Sörensen. Köln kommer självklart inte att utmana om Champions League, men lär som MINST placera sig i mittenfältet. Vill gå så långt som att säga att Köln (relativ sett till tillgångar) har gjort den bästa transfer-sommaren av alla Bundesligalag än så länge. Alla under 25 förutom Modeste.
2015-07-15, 15:03
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Kölns värvningar har varit suveräna den här sommaren. Bittencourt, Modeste, Jojic, Heintz och Sörensen. Köln kommer självklart inte att utmana om Champions League, men lär som MINST placera sig i mittenfältet. Vill gå så långt som att säga att Köln (relativ sett till tillgångar) har gjort den bästa transfer-sommaren av alla Bundesligalag än så länge. Alla under 25 förutom Modeste.

Jo Köln har verkligen imponerat i sommar men samtidigt är det ganska självklart när dem har en Schmadtke som jag tycker gjorde bra jobb i H96.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ekdal skall tydligen vara på medicinundersökning i Hamburg under morgondagen.

Der schwedische Nationalspieler Albin Ekdal (25, Cagliari Calcio) wird am Donnerstag zum Medizincheck in Hamburg erwartet, wie der HSV offiziell mitteilte.

Ska bli trevligt och se hur han klarar sig i BL, alla i Hamburg har väldigt dålig koll på honom och mycket snack handlar om att fansen hade gärna sett Maxim först.
2015-07-16, 06:39
Medlem
cyberkalles avatar
Tot und hass är det verkligen så att man väljer att byta ut Bastian mot Vidal.
Det är fan så man vill kaskadkräkas det måste ju vara världshistoriens mest korkade affär, för helvete är det på någon position vi har det gott ställt så är det på mitten var är försvaret eller litar man på Kirchhoff men det gör inte jag.
2015-07-16, 18:32
Medlem
Steff83s avatar
Jag är otroligt besviken gällande Schweinsteiger...Men även glad att Bayern agerar snabbt och landar en prestigevärvning som Vidal som ersättare omedelbart.
2015-07-16, 19:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag är otroligt besviken gällande Schweinsteiger...Men även glad att Bayern agerar snabbt och landar en prestigevärvning som Vidal som ersättare omedelbart.

Bayerns mittfält består av Höjbjerg Kimmich Rode Götze Alonso Gaudino Costa Robben Ribéry Martinez Lahm Thiago och även Müller spelar där.
Ja jag vet att alla inte spelar på Vidals position men alla kan göra det och en som Rode som var riktigt riktigt bra under våren betydligt bättre än Bastian och Alonso borde vara första val och dom andra får slåss om andra platser.

Som sagt värva försvarare istället inte där vi har knökfullt.
2015-07-17, 00:54
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jo nu är det snart bara Müller kvar som är en Urbayrare, Lahm lär väl iof spela ett tag till och Badstuber kommer han någonsin tillbaka i samma slag.

Man skulle kunna även räkna in Götze som en urbayare i den mening att han har både familj och släkt som har ursprung i bayern.

Även jag tycker Vidal transfern är det lite si och så med då jag hoppades verkligen att Rode skulle få en chans att visa upp sig då han påminner mig lite om Salihamidzic men nope verkar som att de vill vinna CL till varje pris och vill inte chansa på en spelare som de troligen anser är fortfarande oprövad(catch 22?)

Enligt tyska Sky så säger de att Bayern kommer presentera två värvningar under kina besöket. Ett av dem är troligen Vidal men den andre vet man ingenting om. Det måste antagligen vara en ersättare till Ribery eller en försvarare allt annat verkar inte vara logiskt.

Eftersom Bayern har varit duktiga att dölja sina affärer till sista ögonblicket så är det lika lätt att gissa vem den andre spelaren är som att vinna på lotto så jag orkar inte spekulera för man brukar oftast ha fel. Jag hade dock velat att det är Felipe Anderson då jag anser att han är den ende spelaren som är en värdig ersättare till Ribery. Men som sagt så kan det vara vem som helst allt från Draxler till Sergio Ramos, det skulle inte ens förvåna mig ifall det var typ Kevin Grosskreutz som står där med en Bayern tröja. Man vet fan aldrig vad de kan hitta på när det kommer till värvningar.

Sen så får man även ifrågasätta ifall Skys rapportering är sann eller inte
2015-07-17, 07:18
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV

Enligt tyska Sky så säger de att Bayern kommer presentera två värvningar under kina besöket.
Appropå detta så gjorde Rummenigge ett uttalande igår om att Bundesligaklubbar måste resa runt i världen och marknadsföra sig mer. Han menade att Bundesliga måste passa sig så att inte England springer ifrån alltför mycket ekonomiskt. De engelska klubbarna har en alltför stor konkurrensfördel på transfermarknanden då de erbjuder samma löner per vecka som BL-klubbarna gör per månad. I samma veva diskuteras det också om att utöka BL till 20 lag för att få större TV-intäkter. Många tyskar är, i vanligt ordning, skeptiska till det hela.

Vad tycker ni? Är de tyska klubbarna för dåliga på internationell marknadsföring? Är det vettigt att utöka ligan med två lag?
2015-07-17, 08:12
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Appropå detta så gjorde Rummenigge ett uttalande igår om att Bundesligaklubbar måste resa runt i världen och marknadsföra sig mer. Han menade att Bundesliga måste passa sig så att inte England springer ifrån alltför mycket ekonomiskt. De engelska klubbarna har en alltför stor konkurrensfördel på transfermarknanden då de erbjuder samma löner per vecka som BL-klubbarna gör per månad. I samma veva diskuteras det också om att utöka BL till 20 lag för att få större TV-intäkter. Många tyskar är, i vanligt ordning, skeptiska till det hela.

Vad tycker ni? Är de tyska klubbarna för dåliga på internationell marknadsföring? Är det vettigt att utöka ligan med två lag?
England kommer alltid ha ett försprång tycker jag och det är ju mest på grund av att de var så tidigt ute med att etablera sig i sina gamla konolialländer.

Visst kan det vara bra att man reser med klubben och visar sig för sina internationella fans men De flesta engelska klubbar som gör detta har även asiatiska sponsorer. Hur många tyska klubbar har en asiatisk sponsor? Jag tror inte jag kan nämna någon överhuvudtaget. Den enda koppling de flesta tyska fotbollsklubbar har med asien är ju spelarna. Nästan varje bundesliga klubb har en eller flera östasiater som spelar för dem.

Kollar vi på sponsorer från andra delar av världen så har engelska PL klubbar även från USA, Syd Amerika osv.

Visst Tyskland har ju många globala företag, speciellt är det Volkswagen som har en del marknadsandelar i Kina t ex. men jag tror att det kommer krävas mer för bundesliga klubbar för att man ska kunna marknadsföra sig utomlands på ett framgångsrikt sätt.

Angående de där med att utöka ligan med två lag till så anser jag att detta ska bara göras ifall man kan behålla samma nivå i ligan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in