2015-11-30, 20:48
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
FC Augsburg sägs vara intresserade av 19-årige svensken Gustav Engvall. IFKs sportchef Mats Gren bekräftar uppgifterna.

Vore kul med en svensk anfallare bredvid Bobadilla.
Jag hade gärna sett någon mer namnkunnig spelare.
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Idag landade ett brev med biljetter i min brevlåda till HSV-Mainz på lördag. Känns alltid lite mer äkta att ha en riktig biljett i handen än dessa "print@home". Sitter nu och kollar matchen på Wildparkstadion där man sett KSC - Cottbus live i självaste BL för några år sedan

Din livsnjutare där.
2015-11-30, 21:13
Medlem
fchansas avatar
Citat:
FC Augsburg sägs vara intresserade av 19-årige svensken Gustav Engvall. IFKs sportchef Mats Gren bekräftar uppgifterna.

Vore kul med en svensk anfallare bredvid Bobadilla.

Ja det vore det. Har dock lite svårt för Engvall av olika skäl men går han till Augsburg får man väl omvärdera och hoppas han gör succé
2015-11-30, 21:23
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag hade gärna sett någon mer namnkunnig spelare.

Din livsnjutare där.

Tack för komplimangen. Inte svårt att njuta av livet på fotbollsresor i Tyskland

Nästa år kanske det får bli ytterligare en resa till Leipzig för att se RBL förlora i BL.
2015-11-30, 22:21
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Tack för komplimangen. Inte svårt att njuta av livet på fotbollsresor i Tyskland

Nästa år kanske det får bli ytterligare en resa till Leipzig för att se RBL förlora i BL.
Ja men frågan är ju hur ofta de kommer att förlora...Det ryktas om att Red Bull är redo att hosta upp REJÄLT med pengar vid ett avancemang till BL. De allra bästa från Bayern, Dortmund, etc. kommer förstås inte frivilligt att gå till RB, men jag kan tänka mig att de kan knyta till sig flera spelare från lag som dagsläget ligger i mitten av BL. Plus att de kommer att värva internationellt såklart. Att RB skulle nå en Europaplats sin första säsong i BL ser jag inte som någon omöjlighet. Men än är det långt dit såklart.
2015-12-01, 19:27
Medlem
Germanofils avatar
Hannover vill värva en ny anfallare under januarifönstret. De namn som cirkulerar mest är slovenen Sporar, isralelen Zahavi och japanen Usami. Den sistnämda jagas även av Stuttgart. Samtliga öser in mål i sina respektive ligor men frågan är ju om nivån är tillräcklig för att lyckas i Bundesliga.

Hannovers misslyckade värvning Mevlut Erdinc ska eventuellt säljas redan i vinter till någon turkisk klubb.
2015-12-02, 16:29
Medlem
setubals avatar
Citat:
FC St. Pauli kräver i en officiell petition till DFL att "die Werksclubs" (företagsklubbarna) inte ska få vara med och dela på ligans TV-pengar. Det gäller i dagsläget Leverkusen, Wolfsburg och Hoffenheim. Från och med 2017 skulle det även gälla Hannover då Martin Kind då varit över 20 år i klubben som finansiär och därmed kan kringgå 50+1-regeln. Står ingen om RB Leipzig men antar att det bör gälla även dem. Motiveringen är just att klubbarna inte följer 50+1-regeln.

Rätt eller fel - vad tycker ni?

http://www.sky.de/sky-sport-news/2-bundesliga/st-pauli-fordert-keine-tv-gelder-fuer-werksklubs-41667?wkz=WXFNL1
Och idag var det tydligen möte om detta. St. Paulis petition verkar på allvar ligga på bordet och hipsterklubben är såklart mest anti Bayer och Wolfsburg.

Det gäller omstruktureringen av tv-avtalet som löper ut till 2017/18. Bayern vill ha en större del av kakan såklart, främst väcks tankarna när de tittar västerut till öarna...

Nuvarande avtal ger totalt 2,5 miljarder Euro.
Erste får 80%, zweite 20% - skiljer det sig redan där gentemot Englands?
Mängden pengar delas upp med hänsyn till de senaste fem säsongernas placeringar, där den senaste säsongen väger fem gånger tyngre än den längst bak i tiden (reservering; om jag förstod det rätt).
Men detta reglerar bara de inhemska rättigheterna och inte de utländska om jag förstod det rätt? Förstod inte om det var allt som allt eller bara den inhemska.

Tex fick Bayern 50 miljoner euro för senaste säsongen medan Heidenheim (2.bl) fick 5 miljoner.
Det är just den fördelningen som diskuterades idag i alla fall, tror vi får svar under våren.

Rummenigge klagade ju förra veckan över just för låga tv-intäkter. De vill antagligen höja det rejält och få en större fördelning.

///

På tal om Bayen har Ribery börjat att träna igen. Var väl på tiden, svag bänk senast. (:

Och på tal om ekonomi fick HSV nytt rekord; underskott på förra säsongen uppgick till 17 miljoner. Men nu går det ju bra sportsligt istället. De fortsätter dock att dräneras på pengar...
2015-12-02, 18:37
Medlem
Germanofils avatar
Düsseldorfs Kerem Demirbay har tydligen gjort kvinnofientliga uttalanden mot domaren Bibiana Steinhaus i samband med bortamatchen mot FSV Frankfurt som Düsseldorf förlorade med 2-1 (Demirbay fick rött kort). Nu överväger Düsseldorf att "straffa" Demirbay genom att tvinga honom att döma en eller ett antal matcher i flickfotboll.
2015-12-02, 18:41
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setubal
Och idag var det tydligen möte om detta. St. Paulis petition verkar på allvar ligga på bordet och hipsterklubben är såklart mest anti Bayer och Wolfsburg.

Det gäller omstruktureringen av tv-avtalet som löper ut till 2017/18. Bayern vill ha en större del av kakan såklart, främst väcks tankarna när de tittar västerut till öarna...

Nuvarande avtal ger totalt 2,5 miljarder Euro.
Erste får 80%, zweite 20% - skiljer det sig redan där gentemot Englands?
Mängden pengar delas upp med hänsyn till de senaste fem säsongernas placeringar, där den senaste säsongen väger fem gånger tyngre än den längst bak i tiden (reservering; om jag förstod det rätt).
Men detta reglerar bara de inhemska rättigheterna och inte de utländska om jag förstod det rätt? Förstod inte om det var allt som allt eller bara den inhemska.

Tex fick Bayern 50 miljoner euro för senaste säsongen medan Heidenheim (2.bl) fick 5 miljoner.
Det är just den fördelningen som diskuterades idag i alla fall, tror vi får svar under våren.

Rummenigge klagade ju förra veckan över just för låga tv-intäkter. De vill antagligen höja det rejält och få en större fördelning.

///

På tal om Bayen har Ribery börjat att träna igen. Var väl på tiden, svag bänk senast. (:

Och på tal om ekonomi fick HSV nytt rekord; underskott på förra säsongen uppgick till 17 miljoner. Men nu går det ju bra sportsligt istället. De fortsätter dock att dräneras på pengar...
St. Pauli har tydligen dragit tillbaka petitionen så den behövde aldrig behandlas officiellt på mötet. Däremot så har förslaget väckt en hel del diskussioner.

Jag tycker personligen att nuvarande modell för TV-pengarnas fördelning är rättvis och bra. Gillar att det är 5 säsonger som spelar in och inte bara senaste. Ser ingen anledning till att ändra detta.
2015-12-03, 08:33
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
St. Pauli har tydligen dragit tillbaka petitionen så den behövde aldrig behandlas officiellt på mötet. Däremot så har förslaget väckt en hel del diskussioner.

Jag tycker personligen att nuvarande modell för TV-pengarnas fördelning är rättvis och bra. Gillar att det är 5 säsonger som spelar in och inte bara senaste. Ser ingen anledning till att ändra detta.

Jo jag kan nog hålla med dig om detta även om det är en klubb som drar överlägset störst intresse i Tyskland och kan tyckas borde få mest pengar men det är nog bäst som det är nu.

Var är marcopolo? Man saknar hans briljanta inlägg.

Helgens toppmatch är utan tvekan mötet mellan Gladbach och Bayern.
Kul som fan att se det pånyttfödda Gladbach mot obesegrade Bayern men förra säsongen så tog Gladbach fyra poäng mot Bayern.
2015-12-03, 11:28
Medlem
cyberkalles avatar
Nämen dra på trissor vilken skräll, nu ser det ut som att Thomas Müller förlänger sitt kontrakt med Bayern till 2021 och han som var på väg till......

http://www.spox.com/de/sport/fussball/bundesliga/1512/Artikel/fc-bayern-umbruch.html
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/neuer-vertrag-thomas-mueller-fc-bayern-offenbar-muendlich-einig-5924773.html
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/vereine/2015-16/1/tm-news--11031-8760-.html

Thiago ser ut att vara tillbaka i truppen till nästa vecka.
2015-12-04, 09:49
Medlem
cyberkalles avatar
Det blir en spännande match ikväll där jag tror att Hannover kan överraska.

Det surras om att Alonso eventuellt kommer få förlängt kontrakt....hmm betyder det att det kan bli en förlängning med Pep också?
Om Pep väljer att sluta som tränare så undrar jag vem som är mest lämpad att ta över, det finns inte så många heta Tyska tränare att tillgå kanske måste man plocka in Schweizaren Favré.
2015-12-04, 13:49
Medlem
fchansas avatar
Dags att dra till Hamburg och morgondagens match på Volksparkstadion. Fick mail från HSV att det är extra stränga säkerhetskontroller imorgon så de rekommenderar att man är där ett par timmar innan.

Hoppas nu att stormen Helga tillåter vår avresa från Arlanda.

Trevlig helg!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in