Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Här ser man trafiken framför kaféet, det kommer bilar hela tiden. Det är troligen inte samma klockslag som vid Lisas försvinnande, men det skulle ändå vara riskfyllt att bära eller släpa en tjej över vägen.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan
Jag vidhåller att Lisa måste ha gått frivilligt till ladan och tappat handsken där.
Nej, det är definitivt inte samma klockslag som när LH försvann. Inslaget är filmat mitt på dagen runt lunch. Det kan du uttyda av hur solen står och var skuggan faller.
Då ser trafiken ut så. På kvällen ser det inte ut så. Oftast inte iaf med vissa undantag för olika evenemang på kullen.
Det finns väl ingen icke avstängd väg någonstans som är riskfri att korsa med någon eller någons kropp på släp, eller hur?
Men just den här smala vägen, just det här vägavsnittet, vid just den här platsen, hör inte till de mer riskabla vid den tidpunkt som LH försvann.
Risken finns, men chansen att lyckas är oerhört mkt större än att misslyckas.
Men alltså inte vid tidpunkten för ditt länkade inslag, då är det 99% dömt att misslyckas under samma goda väderförhållande. Vid vintertid samma tidpunkt, låt mig gissa 50/50.