Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-16, 15:17
Medlem
Lisas tider på lördagen och söndagen

LISAS SISTA TIMMAR INNAN FöRSVINNANDET
Lördag:
09.30: Kommer till kaféet tillsammans med sin mamma i bil.
11.00: Står i kassan tillsammans med sin kollega Madeleine Svedung.
14.00: Får en matrast. Är en lång kö på kaféet vilket gör att rasten blir kort.
15.00: En kund kommer in i kaféet som Lisa Holm upplever som besvärlig.
17.00: En av hennes kolleger lämnar kaféet.
18.30: Lämnar kaféet tillsammans med sin mamma i bil.
Söndag:
08.30: Åker hemifrån på moped. Resan fram till kaféet tar ungefär en timme.
09.30: Framme på jobbet i god tid innan arbetspasset börjar.
10.00: Börjar koka kaffe och tar emot dagens första gäster i kaféet.
12.00: Ställer sig i kassan och tar emot kunder.
13.30: Tar en matrast.
17.00: Börjar städa kaféet tillsammans med två kolleger.
18.30: Låser dörren och avslutar jobbpasset. Skickar ett sms till sina föräldrar att hon är på väg hem.
Alla klockslag är ungefärliga.

Källa: http://www.expressen.se/gt/lisas-sista-timmar-innan-forsvinnandet/

Kan de ha blivit klara tidigare än 18.10? Det är den tiden vi tror att kollegorna åkt eftersom den ena tjejen skulle med någon buss 18.20
2015-07-16, 15:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Lisas tider på lördagen och söndagen

LISAS SISTA TIMMAR INNAN FöRSVINNANDET
Lördag:
09.30: Kommer till kaféet tillsammans med sin mamma i bil.
11.00: Står i kassan tillsammans med sin kollega Madeleine Svedung.
14.00: Får en matrast. Är en lång kö på kaféet vilket gör att rasten blir kort.
15.00: En kund kommer in i kaféet som Lisa Holm upplever som besvärlig.
17.00: En av hennes kolleger lämnar kaféet.
18.30: Lämnar kaféet tillsammans med sin mamma i bil.
Söndag:
08.30: Åker hemifrån på moped. Resan fram till kaféet tar ungefär en timme.
09.30: Framme på jobbet i god tid innan arbetspasset börjar.
10.00: Börjar koka kaffe och tar emot dagens första gäster i kaféet.
12.00: Ställer sig i kassan och tar emot kunder.
13.30: Tar en matrast.
17.00: Börjar städa kaféet tillsammans med två kolleger.
18.30: Låser dörren och avslutar jobbpasset. Skickar ett sms till sina föräldrar att hon är på väg hem.
Alla klockslag är ungefärliga.

Källa: http://www.expressen.se/gt/lisas-sista-timmar-innan-forsvinnandet/

Kan de ha blivit klara tidigare än 18.10? Det är den tiden vi tror att kollegorna åkt eftersom den ena tjejen skulle med någon buss 18.20

Hon smsade 18.23. Runt 18.30 försvann signalerna från telefonen. Hur många minuter efter sms:et vet vi inte exakt, men tydligen ganska snart efter sms:et.
2015-07-16, 15:46
Medlem
Kan jag få länken/källan till att de (tjejerna) sett en silvrig bil stå där?
2015-07-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur kan Per-Olov E veta vad som fångats i affärens övervakningskamera? Kan vem som helst begära att få se filmerna?
Per -Olof E har sagt att det var de två bröderna som var inne i affären och handlade pizzor 19,30 den kvällen Lisa försvann.
Per Olov E kommer från Källby där butiken fanns, om butiken nu har fått yppandeförbud fanns det personer innan som kände till vad som fanns på videofilmen.
Jag kan inte se någon orsak att Per - Olov E skulle komma med en lögn, därför finns det på videofilm är det ett bra bevis att så var fallet.
Eftersom jag anser att gästarbetarna är helt oskyldiga till Lisas död, kan man säga att bitarna faller på plats med pizza köpet.
Pizzaköpet var ca 1 timme efter Lisas försvinnande som gör det till en omöjlighet att de är några gärningsmän.
2015-07-16, 15:54
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Pizzaköpet var ca 1 timme efter Lisas försvinnande som gör det till en omöjlighet att de är några gärningsmän.

Men herregud, o m de nu faktiskt har köpt pizza kl 19.30 kan de ju mycket väl ha hunnit med att genomföra brottet likväl!
2015-07-16, 15:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Här ser man trafiken framför kaféet, det kommer bilar hela tiden. Det är troligen inte samma klockslag som vid Lisas försvinnande, men det skulle ändå vara riskfyllt att bära eller släpa en tjej över vägen.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan
Jag vidhåller att Lisa måste ha gått frivilligt till ladan och tappat handsken där.
2015-07-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon smsade 18.23. Runt 18.30 försvann signalerna från telefonen. Hur många minuter efter sms:et vet vi inte exakt, men tydligen ganska snart efter sms:et.
Hon lämnade väl kaféet redan klockan 18:15 med sina två arbetskamrater Rebecka och Lowa? Sju minuter senare skickade hon meddelandet till pappan. Så det stämmer inte att hon "stängde kaféet klockan 18:30".
2015-07-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Kan jag få länken/källan till att de (tjejerna) sett en silvrig bil stå där?

Skulle jag gärna också vilja veta. Den bilen som hittades i skogen, var den i silver?
2015-07-16, 16:14
Medlem
bilringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Här ser man trafiken framför kaféet, det kommer bilar hela tiden. Det är troligen inte samma klockslag som vid Lisas försvinnande, men det skulle ändå vara riskfyllt att bära eller släpa en tjej över vägen.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan
Jag vidhåller att Lisa måste ha gått frivilligt till ladan och tappat handsken där.

Tänk på att det är många nyfikna som trafikerar vägen utanför cafét, som ökar trafiken mer än det brukar vara.

Visst den trafikeras mindre på kvällen.
2015-07-16, 16:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilringen
Tänk på att det är många nyfikna som trafikerar vägen utanför cafét, som ökar trafiken mer än det brukar vara.

Visst den trafikeras mindre på kvällen.
Nyfikenheten var nog inte så stor redan tisdagen efter försvinnandet, och bilarna kör inte nyfiket långsamt. Bara vid en tiondel så mycket trafik är det vanskligt att korsa vägen med en livlös Lisa.
2015-07-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag har helikoptersyn när jag ser på det här fallet och det passar in att det är ett terroristdåd med flera inblandade.
Vid terrorist dåd är det alltid oskyldiga människor som blir offer, det kan röra sig om kvinnor, barn, unga människor m.m., som är helt oskyldiga.
Lisa var också helt oskyldig, fanns inget motiv mot Lisa som person, som också är fallet vid terroristdåd.
Det påstods att det skulle vara något sexövergrepp från gästarbetarna, hur de nu kunde baka ihop en sådan story behövs en vidlyftig fantasi.
Nu har det framkommit från Litauen att det fanns inget DNA från bröderna på Lindas kropp, därmed borde den misstanken varit utraderat.
I det här fallet tycks de flesta följa drevet att gästarbetarna är skyldiga och de eldar på varann med den ena skräckhistorien efter den andra.
Jag anser att drevet är i full fart mot fel håll, som är min uppfattning, och det är inte första gången när man ser till andra fall.

Det är svensk polis som sköter utredningen om DNA-analyser och inget som Litauen har att göra med.
2015-07-16, 16:26
Medlem
bilringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nyfikenheten var nog inte så stor redan tisdagen efter försvinnandet, och bilarna kör inte nyfiket långsamt. Bara vid en tiondel så mycket trafik är det vanskligt att korsa vägen med en livlös Lisa.

Körde vägen ofta förra sommaren. Speciellt fort kör de inte på filmklippet. Jodå, när nånting hänt som detta så blir folk nyfikna. Redan då så var det detta samtalsämnet de flesta hade...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in