Citat:
Ursprungligen postat av
werbung
Lyssnar inte på marxistisk propaganda vilket SVT och SR är men jag dömer inte.
1) Malmö har inte förorter för att man kommit på att man kan få ut mer pengar från staten om man håller ihop det i form av stadsdelar.
2) Malmö är ett enda stort ghetto. Den enda "upplevelse" som existerar i Malmö och som man kan uppleva som turist är den extrema kriminalitet orsakad av muslimer och annat pack som kommit hit för att leva på bidrag och begå brott mitt på ljusa dagen. Rån och skottlossning är norm (mitt på ljusa dagen). Det måste vara unikt för Malmö och norra Europa.
3) Att "hylla" Malmö för en "förändring" som inte stämmer överens med verkligheten eller snackar sig varm för en stad som hålls under armarna av regioner som har ett överskott visar på hur dålig koll man har men bor man ute i Turning Torso där nästan bara vit medelklass bor och läser pk media som Sydsvenskan då förstår jag att man ligger ljusår efter intellektuellt och är helt oinformerad och inte insatt i verkligheten. Man är "kunskapsresistent".
När man snackar sig varm för invandring och sedan bor i ett överklassghetto är inget annat än hyckleri men det är därför man flyttar till Turning Torso för att man vet att man hade aldrig klarat sig i stan med all den kriminalitet som pågår. Malmöpatrask som Per Svensson jobbar väl åt offentlig sektor och måste väl visa på att han är duktig idiot och att "hjärntvätten" har "tagit" för att behålla sitt jobb. SR hade aldrig tagit med någon med något annat än marxistisk bakgrund och totalitära värderingar.
Landskrona brukar använda samma typ av formuleringar som Malmö och har mycket av problemen som Malmö har men de får inte lika mycket pengar som Malmö i reda pengar. Där ser man vilken typ av kriminalitet och socioekonomiska problem det handlar om och där är SD andra största parti. Folk är trötta på kriminaliteten och att inte kunna få vård och att skolan är ett enda stort fiasko för att lärarna är så usla på grund av att alla som söker lärarutbildningen kommer in.
Det roliga är att västra hamnen under sommarmånaderna förvandlas till ett mini Rosengård, då alla araber, juggar, zigenare, albaner, kör dit för att uppleva high-life,
man har byggt där långa trädäck och dit vallfärdar tusentals blattar som vill känna sig lite kontinentala, på andra sidan ser man Köpenhamn,
det stjäls cyklar och görs inbrott runtomkring Turning Torso som är ett misslyckat projekt, HSB medlammar fick betala notan, då man fick skriva ner värdet med en miljard kronor, hehe, så alla HSB medlammer har sponsrat detta rikemansboende,