Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Man kanske skulle flytta till någon del av Malmö då, full med muslimska araber? Eller vad?
Det är "bara" några enstaka stadsdelar i Malmö som är fulla med muslimska araber, som till exempel Rosengård. I den stadsdel som jag bor i finns väldigt få invandrare. Det är så i Malmö att i vissa stadsdelar finns det knappt några invandrare alls medan andra stadsdelar har helt övertagits av invandrare, i synnerhet från MENA, men när man läser den här tråden så låter det som om hela Malmö har tagits över av islamister men så är det inte.
Citat:
Att skrämmas med "gamla Öst-Berlin" funkar uselt på en annan. Kommunismen förde det goda med sig att det gamla sköna inte revs. Standarden var dålig men folket var enhetligt. Inga problem, Öst-Berlin var säkert toppen på många vis.
Jag var i Berlin ett par år efter murens fall och Berlin är verkligen inte staden man ska åka till om man vill uppleva gammal pittoresk stadsbebyggelse, det satte andra världskriget effektivt stopp för på grund av det intensiva bombandet. Jag upplevde det som om centrala Berlin var full av modern arkitektur överallt, inte helt olikt kronprinsen, lugnet, triangeln och caroli i Malmö.