2015-09-30, 07:03
Medlem
Svinriks avatar
Polisen ska idag leta efter bovar. Äntligen!
Men är det inte lättare om bovarna ringer in och anmäler sig?

http://www.sydsvenskan.se/sverige/polisen-soker-yrkeskriminella-pa-vagarna-idag/
Citera
2015-09-30, 07:06
Medlem
Jag bodde på ett hotell och samtidigt bodde där flyktingar för ägaren gjorde om halva hotellet till asylboende. Kommer aldrig glömma frukosten, det vidriga eländet utanför rummen i korridorerna som var fulla av skit. Jag betalade dyrt medan de bodde gratis. Kommer aldrig göra om det...
Citera
2015-09-30, 07:08
Medlem
Vet kompisar som flyttat från Malmö pga allt kaos.
Citera
2015-09-30, 07:20
Medlem
JoakimVonAnka86s avatar
kände en som bodde i malmö för 15 år sedan. Han sa alltid, vad du en gör flytta inte hit. Detta var för 15 år sedan. Jag kan tänka mig hur fan det är nu.
Citera
2015-09-30, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Augustenborgsvägen ligger inte alls på samma del av Grängesbergsgatan som det gamla småindustriområdet där svartklubbarna finns. Agustenborgsvägen är i arbetarbostadsområde som byggdes i början av 50-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Avpixlat är lika trovärdiga som Aftonbladet och Expressen, AP vinklar till sin sanning.

Tror mycket få av skribenterna någonsin ens besökt området i fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Fast nu skrev avpixlat att "Augustenborgsvägen är en tvärgata till Norra Grängesbergsgatan" vilket stämmer. Gatorna korsar varandra vid torget. Augustenborg har inte varit ett arbetarbostadsområde på 30 år, numera är det mest parabolägare som lever på bistånd, inte många arbetare där inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Vän av ordningen får väl påpeka att Augustenborgsvägen (ca 25 meter lång) är en tvärgata till Augustenborgsgatan. Den senare är en tvärgata till Norra samt Södra Grängesbergsgatan.

(FB) Två knivskurna i föreningslokal- Malmö

Vänskapsföreningen. Se facebook på sid2 och finn EN kommentar på svenska eller EN svensk på någon bild.

GLHF!
Citera
2015-09-30, 08:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Vet kompisar som flyttat från Malmö pga allt kaos.

Samma här. "Det går fan inte att bo där längre".

Själv bor jag (för att inte outa mig) typ 30-50 mil ifrån Malmö.
Citera
2015-09-30, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar
Samma här. "Det går fan inte att bo där längre".

Själv bor jag (för att inte outa mig) typ 30-50 mil ifrån Malmö.

Hade du skrivit 45,7 mil så hade vi alla vetat EXAKT vem du är!

Citera
2015-09-30, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AjaxTvattmedel

Det spelar ingen större roll, det är lika mörkt här. Det har inte gått lika långt som i Malmö men det kommer förr eller senare. Du får mitt ord på att vi vill härifrån (Sverige).
Citera
2015-09-30, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AjaxTvattmedel

Herrejävel hoppasdu var ordentligt trött när du skrev det där...

Malmö är fett najs, iaf för tillfälliga besökare. Mysiga krogar och bra utbud av mat.
Hyffsat lugnt inne i city (ex lilla torgs krogar). På tåget mot ex hyllie, triangeln eller ystad ser jag aldrig några bedrägliga beteenden. Underklassen håller sig mest i rosengård. Det som beskrivs om Malmö här upplever jag istället i GBG och Stockholm.

Säger inte att malmö är lyckad som stad. Politikerna har förstört mycket. Ignorerar öppen knarkhandel tex.
Citera
2015-09-30, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
.

Nog för att jag har skrivit en del som skulle få Aschberg att dra ut dom sista fjunen av sidorna på skallen men så jävla intressant är jag väl ändå inte. Dessutom är jag lika politiskt inkorrekt privat som jag är på flashback. Bring it on min taktik är klar, dvs hemfridsbrott som ger rätt till envarsgripande.
Citera
2015-09-30, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Herrejävel hoppasdu var ordentligt trött när du skrev det där...

Malmö är fett najs, iaf för tillfälliga besökare. Mysiga krogar och bra utbud av mat.
Hyffsat lugnt inne i city (ex lilla torgs krogar). På tåget mot ex hyllie, triangeln eller ystad ser jag aldrig några bedrägliga beteenden. Underklassen håller sig mest i rosengård. Det som beskrivs om Malmö här upplever jag istället i GBG och Stockholm.

Säger inte att malmö är lyckad som stad. Politikerna har förstört mycket. Ignorerar öppen knarkhandel tex.

Inte det minsta. Jo, speciellt efter 150 inlägg och 45,7 mil från Malmö i valfri riktning och du kan hamna var faan som helst.

Malmö får mest "socbidrag" av alla städer i Sverige, ~4.000.000.000kr varje år = inte så lyckat. Givietvis finns det smultronställen, där svenskar bor... Slottstaden där jag bor är t.ex. väldigt trevligt med härliga kvarterskrogar och parker, nära till vattnet osv och 95% av de boende svenskar.

Edit,
Oj! Nu outade jag mig då slottis är ett par km i radie!
Senast redigerad av AjaxTvattmedel 2015-09-30 kl. 08:56.
Citera
2015-10-01, 05:29
Medlem
Kirsebergsanstalten står tom i väntan på renovering. Nu vill Kriminalvården öppna den för flyktingar. I detta akuta läge måste alla hjälpas åt, menar generaldirektör Nils Öberg.

Skånskan

Nytt trick att lura äldre

Lars Förstell vid polisens informationsavdelning berättar att det numera alltför välbekanta ”vattentricket” har kompletterats med ännu en twist.

– Det nya inslaget består i att man påstår att det utgår en avgift på 2 000 kronor om man inte släpper in dem i lägenheten. Det är inget jag har hört tidigare, säger han.
Metoden ska ha använts i samband med ett fall av ”vattentricket” i Arlöv på tisdagseftermiddagen, då en 86-årig kvinna fick besök av två personer som sade sig ha kommit för att ”kontrollera vattenkvaliteten”. Först sedan besökarna lämnat bostaden upptäckte kvinnan att det saknades kontanter. Männen ska också ha lagt beslag på vad som i polisanmälan beskrivs som ”ett mindre kassaskåp”.

Ungefär två timmar senare rapporterades ännu ett fall av ”vattentricket” ha ägt rum i Arlöv, även denna gång med två manliga gärningsmän. Denna gång ska dock inget ha sagts om några 2 000 kronor. I detta fall fattade den drabbade kvinnan, 84 år gammal, misstanke om att något inte stod rätt till när hon upptäckte att den ene av männen befann sig i hennes klädkammare. Männen ska ha lämnat lägenheten utan att få med sig något.

Skånskan
Senast redigerad av ascheberg 2015-10-01 kl. 05:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in