2015-07-10, 18:55
Medlem
En 20-årig man döms till 2,5 års fängelse för allmänfarlig ödeläggelse mot Victoria Parks lokaler på Herrgården.
Av övriga åtalade döms två för medhjälp till allmänfarlig ödeläggelse.

Skånskan.se

Stora barnkullar i Malmö

Fenomenet – att barn kommer att få byta skola – kommer att bli allt vanligare, spår skolkommunalrådet Anders Rubin (S).
– Det kommer att bli mer sådana beslut i framtiden, säger han och hänvisar till att barnkullarna har varit så stora att vissa skolor helt enkelt inte haft plats för alla som vill gå där.

Varför gick det inte att sätta upp paviljonger på Rörsjöskolan?
– Det skulle kosta så oerhört mycket pengar. Om man skulle ta upp alla föroreningar i marken skulle det landa på 50 till 100 miljoner kronor. Det skulle bli Sveriges i särklass dyraste skola. Men jag känner respekt för elevernas situation, säger han.

http://www.skd.se/2015/07/10/mer-sadana-beslut-i-framtiden/

Det är dyrt att föda upp kaniner också
Senast redigerad av ascheberg 2015-07-10 kl. 19:07.
Citera
2015-07-10, 20:12
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
– Det skulle kosta så oerhört mycket pengar. Om man skulle ta upp alla föroreningar i marken skulle det landa på 50 till 100 miljoner kronor. Det skulle bli Sveriges i särklass dyraste skola. Men jag känner respekt för elevernas situation, säger han.

Men det gick att bygga ett pensionärsboende där.
Citera
2015-07-10, 21:55
Medlem
Stora barnkullar. Vilket jävla skitsnack. de har tagit in så många svartingar och smutslimer att hela skolsystemet är i gungning. Den särklass dyraste skolan i Malmö och kanske i landet måste vara den skola där Rosengårdbornas barn går i. Den får mest pengar och där finns de som inte klarar att komma igenom nålsögat. Så för att kunna ständigt pumpa in mer pengar i ett svart hål och göra plats åt fler muslimer och analfabeter måste alla andra anpassa sig. Förersten vad det inte Rubin som påstod att Malmös skolor gjorde riktigt bra ifrån sig för att senare tona ner sina korkade uttalanden...?

Citat:
En 20-årig man döms till 2,5 års fängelse för allmänfarlig ödeläggelse mot Victoria Parks lokaler på Herrgården.
Av övriga åtalade döms två för medhjälp till allmänfarlig ödeläggelse.

Skånskan.se

Stora barnkullar i Malmö

Fenomenet – att barn kommer att få byta skola – kommer att bli allt vanligare, spår skolkommunalrådet Anders Rubin (S).
– Det kommer att bli mer sådana beslut i framtiden, säger han och hänvisar till att barnkullarna har varit så stora att vissa skolor helt enkelt inte haft plats för alla som vill gå där.

Det är dyrt att föda upp kaniner också
Senast redigerad av werbung 2015-07-10 kl. 21:58.
Citera
2015-07-11, 21:50
Medlem
Dagens skottlossning i Malmö

http://www.skd.se/2015/07/11/skottlossning-i-rosengard/

Någon avlossade under lördagskvälllen flera skott på Von Lingens väg i Malmö. Ingen människa ska ha kommit till skada.
Senast redigerad av ascheberg 2015-07-11 kl. 21:54.
Citera
2015-07-12, 10:58
Medlem
Admiral Krags avatar
Var det någon som hörde det världsfrånvända (turning torso) reportaget från Godmorgon världen i P1 alldeles nyss?

Där Per Svensson (bott där i 35 år utan att prata malmöitiska) hyllade Malmös övergång från industristad till 'upplevelsestad' efter att man knuffat ner den diktatoriska bysten & symbolen för industrin, den stora lyftkranen...det nya torgstånds-Malmö går förvisso inte runt ekonomiskt, varför inte..vågade SR inte spekulera i.

Men det var fantastiskt tillgång den befolkningsökningen p.g.a. av stadens attraktivitet, det berättades att Malmö inte har förorter, det var ochså ett problem att staden blitt mer ojämlik....ja visst! medellivslängden skiftade för mycket mellan olika stadsdelar vilket naturligtvis inte hade något å göra med vilka typer av människor som bor där.

Han avslutade med att berätta för alla som drömmer om Folkhemssverige, det är kört och kommer aldrig tillbaka, alla städer borde blir Malmö tyckte Per Svensson och blickade framåt rakt in i betongväggen
Senast redigerad av Admiral Krag 2015-07-12 kl. 11:03.
Citera
2015-07-12, 11:35
Medlem
Lyssnar inte på marxistisk propaganda vilket SVT och SR är men jag dömer inte.

1) Malmö har inte förorter för att man kommit på att man kan få ut mer pengar från staten om man håller ihop det i form av stadsdelar.
2) Malmö är ett enda stort ghetto. Den enda "upplevelse" som existerar i Malmö och som man kan uppleva som turist är den extrema kriminalitet orsakad av muslimer och annat pack som kommit hit för att leva på bidrag och begå brott mitt på ljusa dagen. Rån och skottlossning är norm (mitt på ljusa dagen). Det måste vara unikt för Malmö och norra Europa.

3) Att "hylla" Malmö för en "förändring" som inte stämmer överens med verkligheten eller snackar sig varm för en stad som hålls under armarna av regioner som har ett överskott visar på hur dålig koll man har men bor man ute i Turning Torso där nästan bara vit medelklass bor och läser pk media som Sydsvenskan då förstår jag att man ligger ljusår efter intellektuellt och är helt oinformerad och inte insatt i verkligheten. Man är "kunskapsresistent".

När man snackar sig varm för invandring och sedan bor i ett överklassghetto är inget annat än hyckleri men det är därför man flyttar till Turning Torso för att man vet att man hade aldrig klarat sig i stan med all den kriminalitet som pågår. Malmöpatrask som Per Svensson jobbar väl åt offentlig sektor och måste väl visa på att han är duktig idiot och att "hjärntvätten" har "tagit" för att behålla sitt jobb. SR hade aldrig tagit med någon med något annat än marxistisk bakgrund och totalitära värderingar.

Landskrona brukar använda samma typ av formuleringar som Malmö och har mycket av problemen som Malmö har men de får inte lika mycket pengar som Malmö i reda pengar. Där ser man vilken typ av kriminalitet och socioekonomiska problem det handlar om och där är SD andra största parti. Folk är trötta på kriminaliteten och att inte kunna få vård och att skolan är ett enda stort fiasko för att lärarna är så usla på grund av att alla som söker lärarutbildningen kommer in.

Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Var det någon som hörde det världsfrånvända (turning torso) reportaget från Godmorgon världen i P1 alldeles nyss?

Där Per Svensson (bott där i 35 år utan att prata malmöitiska) hyllade Malmös övergång från industristad till 'upplevelsestad' efter att man knuffat ner den diktatoriska bysten & symbolen för industrin, den stora lyftkranen...det nya Malmö går förvisso inte gick runt ekonomiskt, varför inte..fick via aldrig reda på.

Men det var fantastiskt tillgång den befolkningsökningen p.g.a. av stadens attraktivitet, det berättades att Malmö inte har förorter, det var ochså ett problem att staden blitt mer ojämlik....ja visst! medellivslängden skiftade för mycket mellan olika stadsdelar vilket naturligtvis inte hade något å göra med vilka typer av människor som bor där.

Han avslutade med att berätta för alla som drömmer om Folkhemssverige, det är kört och kommer aldrig tillbaka, alla städer borde blir Malmö tyckte han
Citera
2015-07-12, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag

Där Per Svensson (bott där i 35 år utan att prata malmöitiska) hyllade Malmös övergång från industristad till 'upplevelsestad' efter att man knuffat ner den diktatoriska bysten & symbolen för industrin, den stora lyftkranen...det nya torgstånds-Malmö går förvisso inte runt ekonomiskt, varför inte..vågade SR inte spekulera i.

Han avslutade med att berätta för alla som drömmer om Folkhemssverige, det är kört och kommer aldrig tillbaka, alla städer borde blir Malmö tyckte Per Svensson och blickade framåt rakt in i betongväggen

Vad lever en sådan fjant som Per Svensson av? Hur har Per Svensson råd att betala hyran för lägenheten i Turning Torso? Han skriver några gånger i veckan i Sydsvenskan och har utkommit med några böcker, men det kan väl inte draga in några stora inkomster. Räcker de pengarna?
Citera
2015-07-13, 16:37
Medlem
Mr.Sandwhichs avatar
jag hoppas detta inte är offtopc, isåfall ber jag om ursäkt:

Jag har hört att tidningsbärare (nattetidsjobb) får gå 2 o 2, stämmer det?

Är det mestadels skottlossningar mellan olika gäng eller är det packade/påtända ligister?
Citera
2015-07-13, 17:40
Medlem
Dagens bomb i Malmö

http://www.skd.se/2015/07/13/explosion-pa-augustenborg/

Augustenborgsgatan
Citera
2015-07-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sandwhich
jag hoppas detta inte är offtopc, isåfall ber jag om ursäkt:

Jag har hört att tidningsbärare (nattetidsjobb) får gå 2 o 2, stämmer det?

Är det mestadels skottlossningar mellan olika gäng eller är det packade/påtända ligister?

1 Ja

2 tråd

(FB) Malmö: Männen bakom våldsvågen
Citera
2015-07-13, 18:20
Medlem
Mr.Sandwhichs avatar
Citat:
1 Ja

2 tråd

(FB) Malmö: Männen bakom våldsvågen

ok, tack, tur att man inte jobbar i Malmö då. Jag visste att malmö va dåligt men trodde aldrig att det var så illa att man som tindingsbärare fick gå 2 o 2
Citera
2015-07-13, 19:20
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sandwhich
ok, tack, tur att man inte jobbar i Malmö då. Jag visste att malmö va dåligt men trodde aldrig att det var så illa att man som tindingsbärare fick gå 2 o 2

Delas tidningarna ändå ut till samtliga områden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in