Citat:
Hade samma oro som dig. Det gick bra. Vill du berätta mer detaljer?
För övrigt tror jag inte att det finns någon tidsgräns. Tex så kan man ju söka utländska legitimationer, oavsett hur länge sen det var man tog examen. Tänk alla ssk som någon gång får för sig att jobba i Norge tex.
För övrigt tror jag inte att det finns någon tidsgräns. Tex så kan man ju söka utländska legitimationer, oavsett hur länge sen det var man tog examen. Tänk alla ssk som någon gång får för sig att jobba i Norge tex.
Jag kan berätta att jag är dömd för ett antal brott som ledde till fängelse, 4 fängelse domar totalt, därav återfallsförbrytare!. Det gällde stöld, narkotikadomar (eget bruk) och även bedrägerier. Så jag förstår verkligen om dem nekar mig. MEN yttrandet som jag kommer skriva kommer vara toppklass. Har flyttat långt ifrån staden som jag bodde i, lämnade vänner och allting bakom mig. Jobbat heltid och pluggat halvtid på sidan om sedan dess, stabilt förstahandskontrakt och allt, skaffat körkort. Helt enkelt skött mig exemplariskt! Under resans gång så har jag strävat efter mitt mål nonstop. Som sagt efter min examen så kommer det bli 5-6 år sedan senaste domen. Blir jag nekad legget så kan jag tänka mig jobba med något annat ett år innan jag söker igen.
Angående de som jobbar utomlands, tydligen så måste man ha svenska legget för att kunna söka den utländska. Och vare sig man söker direkt den utländska eller efter man har den svenska så kräver dem ändå belastningsregistret från Sverige. Iallafall har läst det både om England och Norge.
Tycker du att det kan gå vägen för mig med 5 års skötsamhet?