Nu har jag haft mina första lektioner på sjuksköterskelinjen/Ersta-Sköndal. Det var bland det flummigaste jag varit med om. Här trodde jag att man skulle få läsa en intressant utbildning med medicin osv och träffa nya människor. Men nej då, vi blev indelade i grupper på 8 pers och läraren sa i princip att den här gruppen är de enda ni kommer umgås med under utbilningen.
Undervisningen var total flum, man satt och "brainstormade" och gaggade om totalt intetsägande ämnen. (Är man inte den pratiga och superöppna typen så får man rejäla problem..) Jag har visserligen inga problem att prata, men lektionerna/undervisningen är under all kritik. Och det skulle tydligen fortsätta på det här sättet under flera terminer. Vilken besvikelse, jag kommer definitivt hoppar av.:thumbsdow
Är alla sjuksköterskeprograms undervisning baserad på det här sättet? Det s.k PBL- sättet (problembaserat lärande). Ersta ska ju tydligen vara en lite "speciell" högskola, och alla universitet/högskolor kan väl inte ha såna resurser att de kan ha 7 lärare för en klass typ, som de blir när man delas in i såna här grupper.
Nån som läst/läser till sjuksköterska? Kan ni berätta hur er undervisning är/var, så man vet om man ska söka till en annan skola eller om alla är samma skit.
Skiit, vad ska man nu göra under hösten.