2015-07-10, 12:20
Medlem
Qvalfeldts avatar
Varför ändras kursen hastigt nu? Upp ~200 kronor på ett par timmar.
Citera
2015-07-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvalfeldt
Varför ändras kursen hastigt nu? Upp ~200 kronor på ett par timmar.

Min teori är; kineserna som pumpat litecoin i en vecka nu gick över gick från litecoin -> bitcoin, litecoin sjönk hastigt medans bitcoin steg.
Citera
2015-07-11, 19:36
Medlem
anre24s avatar
Går slött med confirmations idag. Just nu 13 000 obekräftade transaktioner. Varför tar det så lång tid? Någon som spammar transaktioner för att jävlas?
Citera
2015-07-12, 10:54
Medlem
Davidparkers avatar
Hur kommer det sig att bitcoin värdet successivt ökar just nu?
Citera
2015-07-12, 11:55
Medlem
zickans avatar
Som tidigare påpekats, och som diskuterats på andra forum, så verkar Kina och Grekland vara marknader med intensifierad handel.
Citera
2015-07-12, 12:43
Medlem
Trillskes avatar
Av outgrundlig anledning verkar ni och de flesta andra missat att bitcoin gått relativt starkt i princip hela året. För eller senare måste ju då marknaden återfå förtroende.
Citera
2015-07-12, 13:49
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Av outgrundlig anledning verkar ni och de flesta andra missat att bitcoin gått relativt starkt i princip hela året. För eller senare måste ju då marknaden återfå förtroende.

Inte riktigt helt sanning i de orden, styrkan vi ser nu började i maj månad. Dock under hela April månad så var Bitcoin ruskigt stabil och rörde sig inte mycket. I början av Maj introducerades BITCOIN XBT på stockholmsbörsen, ett certifikat. Sedan introduktion har värdet idag ökats med 33% (börsen är stängd nu). Dock kollar vi ett år tillbaka så har vi -40% förändring i värdet för Bitcoin. Själv personligen tror jag att vi kommer att se många fler bubblor i bitcoin i olika skeden, så att vi sitter och skriker över att 2500 SEK är dyrt kommer vara lika dant som att vi satt och skrek över att 10 SEK var dyrt för 4 år sedan.

Själv har jag väldigt svårt att pricka in dalar och toppar så jag skiter i det totalt och köper in en mindre summa varje vecka automatiskt via Coinbase för att snitta mig på en bra kurs. Har gjort så senaste halvåret. Börjar ränta på rätt bra på det nu.
Citera
2015-07-12, 14:02
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orez
Inte riktigt helt sanning i de orden, styrkan vi ser nu började i maj månad.
Knappast, kraschen bottnade tidigt i januari. Kursen sedan hållt sig kring en mycket stark USD hela året. Detta kunde vi ju inte veta i typ februari-mars, men det är ju dock facit. Något för volatilt fortfarande, men även den aspekten har varit bättre än på mycket länge.

Ett tillgångsslag med enorm potentiell uppsida som visar styrka i ett halvår kommer nästan garanterat pumpas, XBT etc blir bara vilseledande i analysen.

Det där med dalar och toppar håller jag med om, men det är nog snarare så att ingen alls kan pricka in dem. Riktigt duktiga traders med starkt kapital kan säkerligen göra bra pengar på transienter och liknande, men även dem är nog rätt få (de som tror de kan göra det är nog desto fler).
Citera
2015-07-12, 18:44
Medlem
Davidparkers avatar
En sak ja undrar över är vart man lämpligast bör sälja sina btc och få pengarna på sitt konto snabbast?

Jag har alltid köpt mina btc från Safello(via bankgirot) o då har det ju liksom ändå tagit någon dag elr två tills jag erhåller mina btc. Blir det snabbare med swish? Tar det lika lång tid att sälja sina btc o få pengarna på kontot? Om värdet på btc stiger o man vill hinna sälja lite så måste man ju kunna sälja omedelbart o få det dem är värda just då o inte behöva vänta en hel dag(o värdet hunnit ändrats)?
Citera
2015-07-12, 18:51
Medlem
zickans avatar
Jag har tidigare handlat med bitcoin i relativt liten utsträckning men har nu börjat öka mängden köp å sälj. Är det någon som kan sammanfatta vad det är för skatteregler osv som gäller vid handel med bitcoins? Såg en säljare på localbitcoins som skrivit att han var "godkänd av finansinspektionen". Vad menas med det?

Swish blir ju allt vanligare vid handel, men hur gör ni med maxbeloppet som snabbt sätter gränser för hur mycket det kan överföras?

Är tacksam för lite tips för hur bitcoin handel ska skötas på ett legitimt sätt.
Citera
2015-07-12, 18:54
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davidparker
En sak ja undrar över är vart man lämpligast bör sälja sina btc och få pengarna på sitt konto snabbast?

Jag har alltid köpt mina btc från Safello(via bankgirot) o då har det ju liksom ändå tagit någon dag elr två tills jag erhåller mina btc. Blir det snabbare med swish? Tar det lika lång tid att sälja sina btc o få pengarna på kontot? Om värdet på btc stiger o man vill hinna sälja lite så måste man ju kunna sälja omedelbart o få det dem är värda just då o inte behöva vänta en hel dag(o värdet hunnit ändrats)?

Snabbt med swish? Det är ju omedelbart. Jag använder alltid localbitcoins och väljer säljare/köpare som accepterar swish. Om du ska sälja behöver du bara vänta på att köparen av dina bitcoins trycker på "release" eftersom localbitcoins har ett escrow system. Om du väljer en köpare som är online och har bra feedback så har jag inte varit med om att det tagit mer än någon minut.
Citera
2015-07-12, 19:03
Medlem
Davidparkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zickan
Snabbt med swish? Det är ju omedelbart. Jag använder alltid localbitcoins och väljer säljare/köpare som accepterar swish. Om du ska sälja behöver du bara vänta på att köparen av dina bitcoins trycker på "release" eftersom localbitcoins har ett escrow system. Om du väljer en köpare som är online och har bra feedback så har jag inte varit med om att det tagit mer än någon minut.

Tack ska du ha. Men om ja säljer mina btc hos safello via swish, går det inte bra?

Även jag är intresserad hur det funkar med skattereglerna så man inte gör något fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in