Citat:
Ursprungligen postat av
beyw
Faktum är att dina anti-intellektuella inlägg, som karaktäriseras av en stavning på dagisnivå, förstår tråden något så ypperligt. Återigen stöter vi på turken med en fetisch för turkism såväl som islam. MHP eller Saadet-stödjare?
Jag instämmer, "YPG med pkk är
skit farliga".
Dessa två meningar borde vara nog för att diskvalificera dig från någon som helst seriös diskussion gällande syrienkonflikten. Du får gärna hålla dig till snack om turkiska arméupprustningar och särskrivning, någonting annat är dessvärre (till synes) utom din kapacitet.
För övrigt är det möjligt att USA genomför attacker på Jarabulus, men jag tror inte YPG tänkt genomföra någon sorts landsbaserad attack. Det verkar tämligen tidigt för det, med tanke på att så mycket redan hänt i och med Gire spi, Ain Issa, och Hassakeh just nu. Förmodligen vill YPG säkra sina områden och se till att de inte sträcker sig tunna i den långa landsmassa de nyligen enat, innan de korsar floder för att utöka sitt territorium.
Kriget är långt ifrån över för er del kurder, ni kommer ligga i krig i många år. Det som medför positivitet i det är att fler och fler kommer vända sig mot er, för varje dom som går vänder sig fler mot kurderna. Jag vet inte hur ni ska klara er från det här träsket ni själva satt er i. Ingen kommer förlåta er.
Det är skitsamma vad du tror eller inte, faktum är att kurder är något hala vidriga människor, klart deras ambition är att erövra landmassor på syriers och irakiers bekostnad. Här kan ni ljuga för småbarnen men araber och andra har genomskådat er med era intentioner.
Så länge det finns kurder kvar i m-ö kommer freden aldrig komma dit.
Vi får se mot veckoslutet hur det ligger det. Turkiet kanske har jämnat marken med några hundra kurder, kanske tusen kurder om vi har tur? Be för Gud nu att dödsantalet inte är mindre än 500 iaf om du är kurd.
Jalla, varför du inte gå kriga is? är du inte kurd? dina släktingar dödas som flugor av is, sen dina arton syskon säljs på öppenförsäljning av is, gör något om du är kurd? biji IS.