Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-11, 01:18
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det har gjorts en omfattande koll av mobila förehavanden runt aktuell plats. Inte en mast utan det samverkansöks via samtliga master i området, oberoende av operatör. Skulle tippa på ett hundratal mobiler som fastnat (inkl. kafégäster). Även Lisas mobil och som jag skrev förut utlandsreggade funkar utmärk i Sverige.

Tack för svar. De flesta allvarliga brott idag innefattar kartläggning av mobiltrafik. Jag undrar om du vet hur exakta positioner det går att få fram? Har det att göra med hur många master det finns i ett område,
typ: ju fler master desto noggrannare kan man bestämma mobilens position samt rörelse?

I detta fallet, skulle man t.ex. kunna se huruvida Lisas mobil har färdats en sträcka samtidigt som en annan mobil, åt samma håll s.a.s.? Eller är det inte möjligt med sådan precision då det här rör sig om kortare sträckor.
2015-07-11, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
http://www.friatider.se/sites/default/files/styles/large/public/trappa_0.jpg?itok=mxEJWcgB

Japp, samma byxor, som sagt.

Bekräftat storebror i trappan:
http://forumbilder.se/EBKG4/2015-06-15-10-38-56

Tack Grandiosa

Det märks förresten att yppandeförbudet fungerar. Hela tråden handlar om bagateller

Gjorde mig det extremt "stora" besväret att plugga in min gamla nalle för att beskåda opixlad bild och så hade Grandioso hunnit posta exakt samma bild här under tiden.

Nåväl, det är jag som lagt surlök på laxen och får erkänna att jag mindes galet. Men som jag tidigare sagt, är det bra om man känner till vem som är vem i cellen. Det gäller ju inte minst mig själv.
2015-07-11, 01:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det är inte jag som är trångsynt, det är du. Det är inte åklagaren som bestämmer brottsrubriceringen. I det här fallet åtalade åklagaren för mord på egen övertygelse. Domen blev vållande till annans död. Så även om åklagaren kallar det mord så behöver det inte vara det.

Förresten, vilka fakta tycker du att jag ska förhålla mig till? Att den misstänkte erkände för tre dygn sedan och uppgiften inte har publicerats ännu? Är det bra fakta?
I sak har du väl rätt men du jämför med ett fall som inte är likt detta överhuvudtaget. Dessutom så är döljande av brott en försvårande omständighet. Och att flytta runt kroppen är griftefridsbrott. Det måste ju vara ytterst sällan man gör sig sånt här stort besvär om det inte handlar om ett klockrent mord. Att sen inte MGM erkänner mord är ju mer regel än undtantag men åklagaren har ju sagt att det finns ingenting som inte pekar mot mord och då är det ju det som han kommer att yrka på i första hand. Alternativa yrkanden som vållande tas ju oftast med utifall att bevisningen inte håller för mord.
2015-07-11, 01:22
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ja, jag är säker och länkade ett brottsfall. Åklagaren åtalade för mord och domen blev vållande till annans död. Jag länkar igen: (FB) 17-åriga Sandra Litzell skjuten till döds, Malmvägen, Sollentuna 6/8 -12
Har för mig att domstolen endast kan döma på yrkanden från åklagaren. Därför brukar de ju gardera med vållande så att det inte blir som i Lindome.
2015-07-11, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Otroligt detta att Lisas syster jobbat i samma lokal, vad visste hon?

Vadå samma lokal. Då låg det väl på ett annat ställe?
2015-07-11, 01:23
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Som jag tidigare hävdat: INGEN främmande makt, mafioso eller annan organisation mördar fiendens barn, de VILL INTE ha sina egna barn mördade vilket skulle bli konsekvensen!

klart dom gör. som i länken som gavs som exempel. Och sök bara i expressen eller aftonbladet eller nån lokal tidning över malmö så dödar olikas gängfamiljer varandras ungdomar.

Dom proffesionella som du kallar dom gör det inte så direkt kanske utan dom e lite smartare.

alla olyckor är inte olyckor....
2015-07-11, 01:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Ja men jag menar Lisas syster kan ha sett hennes baneman det tycker jag är otroligt!
Vilken sommar var den sista som systern jobbade där? Förra året eller?
Gjorde hon det eller nåt av de senare åren, ja, då har hon med all sannolikhet skymtat Lisas baneman. Ty balten NB med bror har ju varit där några år nu.

Jag tror nämligen inte att vi behöver bry våra hjärnor längre med att söka GM
någon annanstans. This is the man! . Om inte det skulle ramla in en ny förryckt
älg i sista stund och ändra på allt.
2015-07-11, 01:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har för mig att domstolen endast kan döma på yrkanden från åklagaren. Därför brukar de ju gardera med vållande så att det inte blir som i Lindome.
Jag hittade domen, hovrättsdomen, tingsrättsdomen och stämningsansökan. Åklagaren åtalade för mord, domstolen dömde för vållande till annans död. Och av en tillfällighet så var flickan i det fallet också 17 år när hon blev skjuten i pannan av sin pojkvän. http://speedy.sh/EBjN4/B-1326-13.pdf
2015-07-11, 01:30
Medlem
Citat:
Ja, jag är säker och länkade ett brottsfall. Åklagaren åtalade för mord och domen blev vållande till annans död. Jag länkar igen: (FB) 17-åriga Sandra Litzell skjuten till döds, Malmvägen, Sollentuna 6/8 -12

Jo, jag såg att du hade länkat ett brottsfall men jag såg inte då och ser inte nu relevansen; att en domstol dömer till något annat än vad åkl yrkat på är ju en sak, det är ju trots allt åkl som står för brottsrubriceringen.
Är du fortf lika säker?
2015-07-11, 01:31
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vilken sommar var den sista som systern jobbade där? Förra året eller?
Gjorde hon det eller nåt av de senare åren, ja, då har hon med all sannolikhet skymtat Lisas baneman. Ty balten NB med bror har ju varit där några år nu.

Jag tror nämligen inte att vi behöver bry våra hjärnor längre med att söka GM
någon annanstans. This is the man! . Om inte det skulle ramla in en ny förryckt
älg i sista stund och ändra på allt.
Nej, men vilket kuckelimuck kan ha funnits mellan Lisas syster och Lisa om vilka män som var där.
Systern kanske hade kännedom.
2015-07-11, 01:32
Medlem
Skrev tidigare att jag tror de städade upp runt fiket. De var sugna på pengar och det var ett bra extraknäck som sköttes efter stängning.
Kärran eller vagnen som undersöktes vid ladan kanske användes för att samla upp skräp och tömma papperskorgar i för vidare transport till containern på baksidan.
Någon av bröderna parkerade sin bil bakom ladan tog vagnen och gick en soprunda. Inget konstigt med detta. Denna söndag hände något bakom fiket. I stället för att köra vagnen tillbaka tom fanns LH med på returen.
Frågan är då vad hände bakom fiket?
2015-07-11, 01:33
Därav den blixtsnabba uppgraderingen från polisens sida, mystiskt detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in