Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
XeniaOnatoppen påstår ju att en handske är inget att leta efter därför skrev jag i andan av det scenariot så skulle man skita i om man hittade en persedel som kan ha tillhört den som försvunnit .
Jag skrev inte att man hade struntat i att man hittat en handske vad jag vet . Fler frågor på detta ??
Och jag tolkade inte det som att man struntat i att man hittat en handske. Jag vad du menade, men ifrågasatte ditt uppdiktade scenario där du inte följde tankarna utifrån handsken (dvs att man inte letat i ladan med hund) utan drog ditt påhittade scenario till en spets om att man sett en sko och struntat i den. Inget har framkommit att man sett handsken och struntat i den, så varför hitta på ett scenario som är värre än det som skett? På vilket sätt ska det belysa polisarbetet? Varför inte diskutera kring det scenario som finns? Varför diskutera kring att man sett nåt och struntat i det, när man kanske inte ens gått in?
Självklart letar man inte efter en handske utan efter en människa. Svårt att i mörker se en handske. Däremot ser man fort om en människa ligger där.