Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Men om nyckeln satt i låset innebär det att hon inte stoppat ner sin påse i hjälmfacket än eftersom den stod intill på marken, var det då hon som ens satte nyckeln i låset? Rimligen bör påsen läggas ner samtidigt som hjälpen tas upp.. Och hjälmen tas väl inte på förrän hon tagit på sig sitt lager på lager?
Mycket som inte går ihop...

LHs plan kan ha varit att åka med påsen vid fötterna osv
Sök i tråden, det finns mycket skrivet om detta sedan tidigare.
2015-07-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Ja AJ verkar ju vara väldigt pigg för sin ålder.... med och arbetar i ladan. .. åker till Stockholm ena helgen och Dalarna den andra samt har en väldigt stor gård med måmga byggnader mark och många anställda att hålls ordning på.... samt en betydligt yngre fru.... så han är nog inte då skröplig som en del tror....

Om vi nu diskuterar AJ, visst var det han som påstod att den yngre av bröderna inte var sig lik på måndagen när handsken hittades?
2015-07-13, 19:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Men om nyckeln satt i låset innebär det att hon inte stoppat ner sin påse i hjälmfacket än eftersom den stod intill på marken, var det då hon som ens satte nyckeln i låset? Rimligen bör påsen läggas ner samtidigt som hjälpen tas upp.. Och hjälmen tas väl inte på förrän hon tagit på sig sitt lager på lager?
Mycket som inte går ihop...
Hjälmen togs inte upp ur facket, hon bar den i handen till moppen.
2015-07-13, 19:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Har man bott i en by med knappt 1500 inv hela livet som råkar vara där BO bodde så...... tror inte jag behöver förklara mer....

Jo det tycker jag du behöver. Jag har bott i mkt mindre byar än så utan att kunna göra anspråk på att känna alla.
2015-07-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om vi nu diskuterar AJ, visst var det han som påstod att den yngre av bröderna inte var sig lik på måndagen när handsken hittades?

Tror det var en granne som sa det. Den yngre av männen undvek ögonkontakt. Tittade ner i marken.
2015-07-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Tror det var en granne som sa det. Den yngre av männen undvek ögonkontakt. Tittade ner i marken.

OJ! Då måste han vara skyldig! Han är anställd på nåder av Feodalherren och vet att han får sparken från ett med Litauiska mått välbetalt mått om han visar någon form av ryggrad. Han hukar sig och slår ner blicken inför bygdens herrar. Då är han skyldig till mord? Enligt mig är han skyldig till att acceptera hur vårt svenska samhälle fungerar på landet. Vi har olika syn på det hela uppenbarligen.
2015-07-13, 19:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY

Det avsåg inte beteendet efter försvinnandet utan i största allmänhet:
Citat:
De talar inte flytande svenska. Inte flytande engelska. Använde lite blandning. Skarp brytning. Lågmälda och tysta. Svåra att få ögonkontakt med. Träffade dock inte kvinnan.

De pratade varken svenska eller engelska flytande och var tystlåtna och kanske blyga. Och?
2015-07-13, 19:50
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det var någon annan som kände bröderna.
Citat:
En annan person som känner bröderna berättar för Expressen att han träffat männen ett flertal gånger mellan Lisa Holms försvinnande och gripandet. Han menar att han nu i efterhand tänkt på att den yngre brodern agerat konstigt efter att Lisa Holm försvann.

– Han var lite tillbakadragen den senaste veckan och väldigt tystlåten mot vad han brukar vara, säger han.

Den äldre brodern ska ha uppträtt som vanligt medan den yngre brodern betedde sig annorlunda mot vad han brukar, enligt personen.

– Han höll sig undan och tittade ner i marken, och det har han aldrig gjort förut. Men jag dömer dem inte i detta läge utan håller mig neutral. Jag har inget ont att säga om dem, säger han.

http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/
2015-07-13, 19:53
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
MGM2 var ju i förhör så han kan väl ha fått veta vissa saker i dessa förhör? Och i samband med att bevisningen mot MGM1 stärktes så försvagades den mot MGM2, så det är mycket möjligt att han i alla fall delvis fått vetskap om vad och varför han ', frun och den äldre brodern är misstänkta. Polisen kan väl också ha frågat honom om hans inställning om han har någon förklaring till hur det finns teknisk bevisning mot hans bror och det väl då ha framkommit att det inte är i form av DNA utan annan form? Eller tänker jag fel nu?
Nja, om nu inte tidningen ljuger så lutar jag mer åt att det är en källa från den baltiska ambassaden. Men visst, det kan väl också finnas en liten möjlighet att det är AB som är källan. Känns ju kanske lite rått att lämna sån information om brorsan men han kanske har fått nog helt enkelt och bestämt sig för att lägga alla papper på bordet.
2015-07-13, 19:55
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Om AJ har sagt det vet jag inte men det har varit andra som har påstått sig jobbat med bröderna under veckan efter försvinnandet och tyckt att AB verkade nedstämd medan NB verkade vara som vanligt. Men det är ju anonyma uppgifter så det får man ju tolka som man vill.
2015-07-13, 19:58
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Med hänvisning till källor, rättens beslut ledde till faktum att åklagaren har försedd data på offrets kropp, hittat DNA spår - inte Aivaras och Nerivijus Bilevicius.

Enligt den texten finns det ingen koppling med Lisas DNA på kroppen till bröderna.
Enligt den texten finns det ingen koppling mellan Lisas DNA på kroppen och båda bröderna. Det utesluter inte att den kan kopplas till en av dem.
2015-07-13, 20:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nja, om nu inte tidningen ljuger så lutar jag mer åt att det är en källa från den baltiska ambassaden. Men visst, det kan väl också finnas en liten möjlighet att det är AB som är källan. Känns ju kanske lite rått att lämna sån information om brorsan men han kanske har fått nog helt enkelt och bestämt sig för att lägga alla papper på bordet.
Artikeln publicerades samma dag som AB släpptes. Hann han intervjuas och artikeln skrivas? Tveksamt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in