2015-07-10, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
https://www.youtube.com/watch?v=jdSpQsrCx84

Troligt när en riktig c-802 väger vad 700kg? Vad väger en sån där plastbåt? 400kg? hahahaha båten skulle ligga upp och ner i vattnet innan den lämnat kajen.

Amerikanska strateger bävar inför den stora utmaningen att skydda sina hangarfartygs-grupper från plastbåtar med
ostyrda raketer fastsurrade på taken.

Här är en av båtarna, de väger 16 ton och verkar seriöst snabba och stabila.

Citat:
Seraj-1 is a military speed boat manufactured by Iran.[1][2] It is based on the British made Bradstone Challenger, a Bladerunner 51, which holds the record for the fastest circumnavigation of Britain.[3]

https://en.wikipedia.org/wiki/Seraj

Citat:
Dry weight (approx):16 tonnes*

http://www.icemarine.com/models/bladerunner51/
Citera
2015-07-10, 22:06
Bannlyst
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=jdSpQsrCx84

Troligt när en riktig c-802 väger vad 700kg? Vad väger en sån där plastbåt? 400kg? hahahaha båten skulle ligga upp och ner i vattnet innan den lämnat kajen.

Amerikanska strateger bävar inför den stora utmaningen att skydda sina hangarfartygs-grupper från plastbåtar med ostyrda raketer fastsurrade på taken.

Om du tittar på klippet du länkar till kan du se vid ca: 2.38 hur en båt avfyrar en raket och att båten är stabil. Raketen har också styrning vilket man ser i klippet.
Citera
2015-07-10, 22:13
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av accvill
Om du tittar på klippet du länkar till kan du se vid ca: 2.38 hur en båt avfyrar en raket och att båten är stabil. Raketen har också styrning vilket man ser i klippet.

Jag ser en klippning emellan, är du blind?
Citera
2015-07-10, 22:18
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Här är en av båtarna, de väger 16 ton och verkar seriöst snabba och stabila.

https://en.wikipedia.org/wiki/Seraj

http://www.icemarine.com/models/bladerunner51/

Båtarna som "svärmar" mot hangarfartygen med ostyrda raketer på "hytten" är lätta fritidsbåtar.

Dom kan du betrakta från 1.38 och framåt

En av båtarna skumpar så mycket att den sätter en raket framför egen bog och nästan slår ut egna besättningen.

Citera
2015-07-10, 22:18
Medlem
Då har vi löst svenska flottans problem, vi hyr in några iranier och sedan visar dom oss hur vi skjuter robot 15 IV från stridsbåt 90. Sedan får kustjägarna skjuta Hellfire från kanot så är kustflottan räddad
Citera
2015-07-10, 23:05
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrb1996
Då har vi löst svenska flottans problem, vi hyr in några iranier och sedan visar dom oss hur vi skjuter robot 15 IV från stridsbåt 90. Sedan får kustjägarna skjuta Hellfire från kanot så är kustflottan räddad

Och varje eka är potentiell minläggare

Iranska assymetriska taktiker kommer vi isåfall krossa ryssen med!
Citera
2015-07-10, 23:24
Bannlyst
Citat:
Jag ser en klippning emellan, är du blind?

Båten är stabil, är du blind?

Det finns många klipp som visar iranska missiler utan klipp på youtube. Det var du som valde denna video.
Citera
2015-07-10, 23:34
Bannlyst
Citat:
Båtarna som "svärmar" mot hangarfartygen med ostyrda raketer på "hytten" är lätta fritidsbåtar.

Dom kan du betrakta från 1.38 och framåt

En av båtarna skumpar så mycket att den sätter en raket framför egen bog och nästan slår ut egna besättningen.

Iran har olika modeller, jag har redan visat att vissa är rejäla. Vissa kan vara mindre för vissa ändamål. Jag såg ingen båt som var instabil och ingen som ens sköt en missil där du hänvisar.

Jag tror du är avundsjuk för att Sverige lagt ner sitt försvar medan Iran bygger ut sitt. Tänk om du haft samma glöd när det gällde att behålla Sveriges försvar.
Citera
2015-07-10, 23:35
Medlem
Citat:
Båten är stabil, är du blind?

Det finns många klipp som visar iranska missiler utan klipp på youtube. Det var du som valde denna video.
När räknar dom komma så nära ett hangarfartyg i krig att dom kan använda småbåtar?
Citera
2015-07-10, 23:37
Bannlyst
Citat:
Och varje eka är potentiell minläggare

Iranska assymetriska taktiker kommer vi isåfall krossa ryssen med!

Sverige har lagt ner sitt försvar så du behöver inte oroa dig om taktiker.
Citera
2015-07-10, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jrb1996
När räknar dom komma så nära ett hangarfartyg i krig att dom kan använda småbåtar?

T.ex. när noor träffat några gånger så kan de komma och avsluta jobbet, eller så kan de anfalla samtidigt och saturera försvarssystemen.
Citera
2015-07-11, 00:15
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Iran har olika modeller, jag har redan visat att vissa är rejäla. Vissa kan vara mindre för vissa ändamål. Jag såg ingen båt som var instabil och ingen som ens sköt en missil där du hänvisar.

Jag tror du är avundsjuk för att Sverige lagt ner sitt försvar medan Iran bygger ut sitt. Tänk om du haft samma glöd när det gällde att behålla Sveriges försvar.

haha bästa tråden på flashback.

Jag har inte nämnt något om nån missil.
En missil är en styrbar projektil, vilket inte dom ostyrda raketerna som plastbåtarna avfyra mot pråmen.
Någon med mer kunskap kan säkert identifiera dom, jag sätter mina pengar på att det är kopior på någon rysk eller kinesisk 60-tals design.

Eftersom du är antingen dum i huvudet eller så är du gravt indoktrinerad så pekar jag ut momenten nedan.

Man kan bevittna spektaklet(ostyrda raketer) vid:
3.21
3.25
3.35
3.41
3.49

Notera hur nära dom måste komma för att ens ha en chans att träffa, jag bedömer det som max 300 -500m.

lycka till med det i verkligheten haha

skjuts även nattetid med samma museiföremål:
7.09-7.35

Raketen som nästan slår ut egna besättningen kan bevittnas vid:
3.38

BONUS: minläggning med plastbåtar 1.14 hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem