2018-01-02, 21:00
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Är havet stort?? Oj oj, prickiga Kalle är smart!!
Snacka inte skit och svara på frågan!! Hur ska du hantera alla flygrutter? Du har inget flygförbud över Iran då du inte har en builup (vilket i sig är ).. så hur??
Psst. Jag kan ge dig och andra Iranier ett hett tips. CSG:n kommer aldrig befinna sig inne i Iran. Mest pga avsaknaden av vatten Så att hålla koll på era inhemska flygrutter kommer nog inte vara en prioritet tror jag. Vad tror du?

Men du, du har fortfarande inte berättat hur Iran ska upptäcka en CSG ute till havs. Speciellt om det råkar vara molnigt eller mörkt ute så IRGC:s örnöge division inte kan se dem från sin passagerarplats på väg till eller från Australien på 10 000 meter höjd tex
Senast redigerad av Wishie 2018-01-02 kl. 21:04.
Citera
2018-01-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArleighBurke
E-2 kommer att upptäcka ett fientligt jaktflygplan långt innan det fientliga jaktflygplanet kan upptäcka E-2.
Man har eget jaktskydd, men man kan även låsa SM-6 på målet, som då avfyras från Aegis fartyg.

Skyddszonen är som jag har skrivit minst 300 km, eftersom det är en cirkel så kan du själv räkna ut djupet.

Vi börjar med 300km skyddszon.. Ge oss en punkt i indiska oceanen där du inte har rutter på 300km.. visst är det svårt? Visa !! På kartan en punkt på 2000km från Irans kuster utan komersiella rutter på 300km.,
Citera
2018-01-02, 21:30
Medlem
Citat:
Vi börjar med 300km skyddszon.. Ge oss en punkt i indiska oceanen där du inte har rutter på 300km.. visst är det svårt? Visa !! På kartan en punkt på 2000km från Irans kuster utan komersiella rutter på 300km.,
Jag har hela tiden skrivit skarpt läge, då kommer civila flygplan inte flyga över ett område där USA förklarat vad som gäller.
Du får lära dig att läsa frågan innan du svarar.
Citera
2018-01-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Psst. Jag kan ge dig och andra Iranier ett hett tips. CSG:n kommer aldrig befinna sig inne i Iran. Mest pga avsaknaden av vatten Så att hålla koll på era inhemska flygrutter kommer nog inte vara en prioritet tror jag. Vad tror du?

Men du, du har fortfarande inte berättat hur Iran ska upptäcka en CSG ute till havs. Speciellt om det råkar vara molnigt eller mörkt ute så IRGC:s örnöge division inte kan se dem från sin passagerarplats på väg till eller från Australien på 10 000 meter höjd tex
Då morötter är populär mat i Iran ( eller inte) så har man utmärkt syn, så att se ut i natten över ett mörkt hav med molnig himmel är ingen match för någon fanatisk löjlig Iranier som flyger med i ett passagerarflygplan över Indiska oceanen.
När man landat några timmar senare så är givetvis hangarfartyget på exakt samma läge som man när man såg det från 12 000 meters höjd.
Citera
2018-01-02, 21:46
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Då morötter är populär mat i Iran ( eller inte) så har man utmärkt syn, så att se ut i natten över ett mörkt hav med molnig himmel är ingen match för någon fanatisk löjlig Iranier som flyger med i ett passagerarflygplan över Indiska oceanen.
När man landat några timmar senare så är givetvis hangarfartyget på exakt samma läge som man när man såg det från 12 000 meters höjd.
Såklart det är så. Fan vad korkade alla andra i hela världen är som plöjer ner ofantliga summor i spaningsutrustning när de kunde kommit undan med ett knippe morötter och några flygbiljetter. Undrar om de får frekventflyer rabatter med? IR5, kan du kanske svara på det?
Citera
2018-01-02, 21:46
Medlem
Citat:
Du kan inte operera vart som helst.. för att utföra dina operationer på så långa avstånd behöver du tankers.. och det går inte.. På hur många platser kan du vara som undviker alla flygrutter??

Du har just fått förklarat hur.
Citera
2018-01-02, 21:53
Medlem
Citat:
Lika kraftigt kan det upptäckas.. Om ett av dessa träffas är det kört.. det menar jag på allvar.. man håller det bakom .. när man krigar i sådana omständigheter..

Upptäckas av vad?
Ett plan nej det är inte kört. Det inser du? Men tre fyra ja då är det illa.
Citera
2018-01-02, 21:54
Medlem
Citat:
Såklart det är så. Fan vad korkade alla andra i hela världen är som plöjer ner ofantliga summor i spaningsutrustning när de kunde kommit undan med ett knippe morötter och några flygbiljetter. Undrar om de får frekventflyer rabatter med? IR5, kan du kanske svara på det?

Nej men Iran har sina drönare som ingen kan upptäcka!! Däremot kan Iran upptäcka ALLT. Dom har en sådan grym kapacitet!!! Dom kan säkert upptäcka flygplan som inte finns.
Citera
2018-01-02, 22:13
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Nej men Iran har sina drönare som ingen kan upptäcka!! Däremot kan Iran upptäcka ALLT. Dom har en sådan grym kapacitet!!! Dom kan säkert upptäcka flygplan som inte finns.
Jag har hört från säkra källor att det var så de upptäckte Quaher-313. Och om dom gjort det så är ju såklart att upptäcka en hangarfartygsgrupp ute till havs en smalsak
Citera
2018-01-02, 22:21
Medlem
Citat:
Jag har hört från säkra källor att det var så de upptäckte Quaher-313. Och om dom gjort det så är ju såklart att upptäcka en hangarfartygsgrupp ute till havs en smalsak
Vad händer med kalle Anka flygplanet ( 313 är regnummret på kalles bil), har varit ganska tyst om det, borde ju dominera luftrummet nu - om det inte hade varit byggt i trä, som det är då det bara är en mockup.
Citera
2018-01-02, 22:25
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Vad händer med kalle Anka flygplanet ( 313 är regnummret på kalles bil), har varit ganska tyst om det, borde ju dominera luftrummet nu - om det inte hade varit byggt i trä, som det är då det bara är en mockup.
Inte en aning men vi tar det i så fall i den tråden
Citera
2018-01-03, 12:56
Medlem
Citat:
Jag har hela tiden skrivit skarpt läge, då kommer civila flygplan inte flyga över ett område där USA förklarat vad som gäller.
Du får lära dig att läsa frågan innan du svarar.
Du som kan allt ..
En sådan zon kan du ej upprätthålla länge i internationellt vatten. Du verkar tro att 300km och utöver det 150km är mammas stuga på landet, vilket tyder på en overklig bild av situationen. I det här läget måste du vara redo för att attackeras, du har inga buffert.

Lite smartare måste man vara nu..

Iran är ett stort land, USA är 2000 km utanför viken nu..
Iran har i sin tur en liknande zon, fast över hela viken och landet etc.. vet du hur mycket det totala området kommer att bli?

Det räcker att USA gör detta för att all flyg samt vatten transport ska drabbas?

Hur ska du öht transportera/eskortera dina handelsskepp?? Huuur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in