Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 21:36
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Men en förväxling kräver skjutvapen eller en synskadad expojkvän, föreställer jag mig.

Va? Sätt på dig en entegralhjälm och titta dig i spegeln. Känner du igen dig själv.
Skjutvapen??? Händer räcker gott och väl.
2015-07-10, 21:37
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Undrar vad dem har gjort med flickan.
Kanske dyker bilder upp i åtal protokollet.

Det får vi nog veta tids nog utan att vi behöver se bilder.
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
18.29.43 om du kollar noga sökutskriften.
Har du sett den alltså? Och Ulf-Utredaren? Ursäkta men nu har jag missat nåt.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Har du länk till den intervjun?

http://www.expressen.se/gt/grannen-klart-att-det-har-inte-kanns-bra-alls/
"När Lisa Holm, 17, försvann från kaféet i Blomberg där hon jobbar grannen Expressen talat med och hans flickvän bortresta."
2015-07-10, 21:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Det skulle kunna vara diverse spår som kan bindas tillmden äldre men inte den yngre.

Men det där har det ju skrivits flera tusen inlägg om. Ni kommer ju ingenstans.
2015-07-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20962089.ab

Vad som låg bakom denna explosion vet vi inte. Men lilla Luna var säkert inte målet, möjligtvis hennes manliga anhöriga som fanns med i bilen, om det rörde sig om någon uppgörelse i den undre världen. När det gäller mordet på LH så har jag bara två teorier. Antingen är NB skyldig eller någon annan enskild person, sannolikt en man. Främmande statsmakter eller maffia har inte med saken att göra. LH:s pappas betydelse som militär har överdrivits in absurdum i denna tråd liksom litauernas ondska och kättja (som enligt många går att se på ett par foton på dem för att inte glömma vad NB gillar på Facebook!).

Om det inte är en närstående som mördade LH - och med närstående menar jag någon som LH kände och litade på - är det antingen NB eller någon annan man som ville förgripa sig på LH och mördade henne efteråt. En sak har undrat över. Varför bodde NB:s hustru med honom i Sverige? Hon verkar inte ha haft något jobb här sedan förra året då hon fick byggstäda kafét under ett par dagar. NB:s bror AB lämnade sin hustru i Litauen år efter år. Det är ju det normala. Bara männen åker till Sverige för att tjäna pengar, att ta med sig en hustru som måste försörjas minskar förtjänsten. Jag har undrat om NB:s hustru följde med för att hålla honom i schack, för att hindra honom från att spåra ur med alkohol, sexmissbruk eller liknande.
2015-07-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Är väl tveksamt, om vi får reda på vad den innehåller?

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Har du länk till den intervjun?

Jag skulle också villa ha länk, till att dom skulle va bortresta på söndagen? Finns tydligen 3 st läg, i detta hus, om jag inte missuppfatat, livesändningen, eller kartot!
2015-07-10, 21:42
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men det där har det ju skrivits flera tusen inlägg om. Ni kommer ju ingenstans.
Nej, men jag ville vara vänlig att svara på frågan.
2015-07-10, 21:42
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
Nej det måste fattas bevis.
Man kan inte binda honom till platsen och gärningen.

Han kan ju också teoretiskt erkänt att han hanterat kroppen efter det var klart, men inte hade med gärningen att göra eller liknande och åklagarens bevis tyder på det också...

Varför skulle inte den yngre brodern och frugan talat emot äldre brodern i förhör. Enklaste förklaringen.

Något har ju gjort att åklagaren varit intresserad av alla tre från början men nu så är hans intresse på äldre brodern. Alltså frugan och brodern har berättat samma historia, skulle inte förvåna mig om åtminstonde en av dom har börjat prata nästan på direkten...

Låt oss nu tänka att äldre brodern faktiskt har gjort detta och frugan och den yngre brodern var ej inblandade, men vet vad som har hänt, kanske hjälpt till efteråt/liknande... då skulle dom nog berätta vad dom vet istället för att bli dömda till mord/medhjälp och sitta inne i flera år.
Senast redigerad av dannee 2015-07-10 kl. 21:44.
2015-07-10, 21:44
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfj
Är det storebror som blir handfängslad?http://y.cdn-expressen.se/images/1a/be/1abe89141a4c4779b785710581bdde15/540.jpg . Är nyfiken för att han kanske var mer våldsam vid gripandet eftersom den andre inte har bojor.

Jag har ingen aningn om vem av dom som är längst. Den med gul tröja och handbojor ser längst ut.

Vem av dom är storebror?
2015-07-10, 21:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
http://www.expressen.se/gt/grannen-klart-att-det-har-inte-kanns-bra-alls/
"När Lisa Holm, 17, försvann från kaféet i Blomberg där hon jobbar grannen Expressen talat med och hans flickvän bortresta."

Var står det att dom inte var hemma på söndagskvällen?
(Har Slaskpressen använt sig av en betaversion av något AI-program för att skriva artikeln?)
2015-07-10, 21:46
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Jag skulle också villa ha länk, till att dom skulle va bortresta på söndagen? Finns tydligen 3 st läg, i detta hus, om jag inte missuppfatat, livesändningen, eller kartot!
Egentligen är det väl inte nån mening i att forska om grannarna. Hade de kunnat ge dem alibi hade MGM inte suttit häktad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in