Citat:
Ursprungligen postat av
blofeldt
Var finns det en säker källa på att de här personerna från baltikum över huvud taget varit och inhandlat några pizzor?
Finns det övervakningskameror som styrker det? Vad enskilda personer skriverier på en blogg är i sammanhanget helt ointressant. Många bloggare har säkert synpunkter på utredningen, men det är polisens utredare och åklagaren som har koll på läget.
Det är en person som bor i området som uttalat att 2 av litauerna var och köpte 3 pizzor i en affär i Källby kl 19.30 den kvällen Lisa blev saknad. Han skall ha fått uppgifterna från en mycket säker källa, sannolikt butiksägaren, eftersom han finns bosatt i samma område.
Jag anser att det finns ingen anledning att misstro det här vittnet, men är man helt indoktrinerad att gästarbetarna är gärningsmännen måste allt som är till deras fördel misstros.
Jag anser den här litauern som nu sitter häktad och är misstänkt för mordet på Lisa är helt oskyldig.
Orsaken till det baserar jag mig på att det är helt omöjligt att för en ensam person ta en levande kvinna som Lisa från cafeet, till fyndplatsen där kroppen hittades.
Om hon mördades vid cafeet hade det funnits en brottsplats som hade hittats och även i sådant fall är det omöjligt, utan att det lämnas en väldigt massa spår efter sig med en sådan operation, som skulle medfört att det funnits tekniskt bindande bevis till personen och den hade blivit åtalad omedelbart.
Därför påstår jag utan minsta tvekan litauern som sitter häktad har ingenting med Lisas död att göra.
De här personerna som sitter och försvarar den här dårskapen, är sannolikt personer som har ingen praktisk erfarenhet utan är endast teoretiker.
Ställer man frågan hur den här flyttningen av kroppen eller personen gått till jag garanterar du kommer inte få något vettigt svar.