Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Varför tog GM med sig kroppen istället för att lämna den?

Det är inte särskilt ovanligt att flytta en kropp ifrån mordplatsen. Snarare väldigt vanligt.

Har kroppen dessutom tystnats av "misstag" som jag tror är fallet så är det ännu mera troligt att GM vill flytta kroppen och få den att försvinna.

Hade det varit ett överlagt, planerat mord så hade kroppen mycket väl kunnat ligga kvar och GM sett till att alla spår på kroppen varit borta och polisen hade heller inte hittat några prylar.
Så är inte fallet.

Kroppen flyttades till Margård som Litauern hade fullt tillträde till.
Där kan du få bort en kropp en dag eller två för att tänka på vad du ska göra med den.
Att försvinna långt och länge var heller inget alternativ, då anhöriga direkt hade fattat att någonting inte var normalt.

Bättre att hålla normala rutiner vid mordtiden och låtsas som ingenting. Då passade Margård perfekt.

Att MGM sedan inte räknat med det stora pådraget nästan direkt med folk 24/7 är inte så konstigt.
Det fanns helt enkelt inga tillfällen att börja pilla på en död kropp med så mycket folk i närheten dygnet runt.

Bättre att sitta hemma och låtsas som ingenting. Skulle vem som helst ha gjort.
2015-07-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Ja jag skulle i alla fall inte vilja få ett sms från mitt barn att "nu åker jag". Och sedan sitta och räkna minuter... nej tack. Att räkna minuter har aldrig räddat någon!!

Jag skiter väl i vad du vill och inte.

Jag berättar bara för dig vad som är ett normalt beteende.
2015-07-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag vet inte att de är dumma i huvudet. Hur vet du?

Har du ingen egen uppfattning alls om gästarbetare från andra länder, har du aldrig stött på eller pratat med någon?

Jag har haft att göra med ett par stycken, väldigt skickliga yrkesmän och duktiga hantverkare men många har inte ens gått i skolan och ligger efter rejält mentalt.

Det är bara fördomar från min sida då det givetvis finns undantag, men svaret på varför de gjort som de gjort kan enkelt förklaras av att de helt enkelt inte vet bättre. Är man svag i huvudet, dåligt utbildad och krökar varje helg (som många gör) så kanske man inte agerar som en iskall professionell mördare.

Det finns inte alltid en logisk förklaring, ibland har människor bara varit människor (idioter).
Senast redigerad av 8332 2015-07-10 kl. 20:06.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Varför tog GM med sig kroppen istället för att lämna den?

Om det visar sig att Lisa's kropp var styckad, då kunde det vara därför att GM fantiserat om att stycka en människa och valde att göra det någon annan stans där han var säker på att inte bli störd.
Awaiting Email Confirmation
Är det där om att det setts en silvrig bil nära caféet ett påhitt? Jag hittar ingen nyhetsartikel om det. https://www.google.se/search?q=lisa+sett+silvrig+bil&oq=lisa+sett+silvri g+bil&aqs=chrome..69i57.2348j0j4&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&espv=1&ie=UTF-8
Medlem
Har sökt och kollat i TS men utan framgång. Har vi någon relativt färsk sammanfattning? Har det hänt något mer i fallet än att kvinnan och yngre brodern har släppts? Har fler bevis offentliggjorts på något sätt? Några detaljer om händelseförloppet eller dödsorsaken?
2015-07-10, 20:00
Medlem
Citat:
Mycket möjligt att hon pratade med en kompis. Men grejen är att de blev klara tidigare den dagen och hon var alltså inte försenad.

Jag försökte mig på en förklaring till att hon messade enl. uppgift 18.23.Men om hon inte var försenad så tänkte jag i onödan..
2015-07-10, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Har sökt och kollat i TS men utan framgång. Har vi någon relativt färsk sammanfattning? Har det hänt något mer i fallet än att kvinnan och yngre brodern har släppts? Har fler bevis offentliggjorts på något sätt? Några detaljer om händelseförloppet eller dödsorsaken?

I stort...nej.
2015-07-10, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
För det första är 18:30 som tidpunkt där mobilen kopplades ner en trådsanning.

Det kan lika gärna vara 18:26-18:35

Polisen har sagt 18:30 men det säger man ju som den ungefärliga tiden.
Så sluta för guds skull räkna minuter mellan SMS och avstängd mobil.

Vad hon gjorde efter SMS:et??

Det är ganska enkelt. Då polisen redan har sagt att man har ett troligt scenario på det hela, vilket man gjorde för ett bra tag sedan. Så är det ju ganska tydliga spår som finns.

A. Antingen stod hon och pratade med någon vid Kaféet klockan kring 18:30 och detta har vittnen pekat ut. För att sedan av nån anledning gå till den närmsta ladana och där tystnas i princip omedelbart.

B. Hon befann sig redan i ladan. Någon ropade på henne. Så enkelt kan det vara. Där tystnades BO omedelbart.

Med tanke på att avspärrningarna i den närmsta ladan har varit där överlägset längst och man har grävt upp halva ladan så är detta naturligtvis mord/dråp-platsen.
Att polisen relativt tidigt hade ett troligt scenario är ännu ett tecken på detta.
Det enkla är oftast rätt.

18.29.43 om du kollar noga sökutskriften.
2015-07-10, 20:08
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det var ju en annan tjej som hade moppen på samma plats som LH men som åkte tidigare. Om den tjejen alltid åkte moppe så kan det ju vara en förväxling.
LH med hjälm på huvudet förväxlas med den tjej som normalt har moppen där.

Caféägarens dotter. Ursäkta om det sagt förut!
2015-07-10, 20:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Ja jag skulle i alla fall inte vilja få ett sms från mitt barn att "nu åker jag". Och sedan sitta och räkna minuter... nej tack. Att räkna minuter har aldrig räddat någon!!

Då är du mycket ovanlig. Ett normalt beteende är att man har så bra kontakt med sina barn att de skickar sms när de är på väg hem.
Samma sak gör jag som förälder när jag är på väg hem, jag sms'ar min dotter att nu kommer jag om en stund.

Att du ser det som skumt beteende säger nog mer om dig som förälder/barn.
2015-07-10, 20:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Du har inte följt med i trådeN märker jag. Expojkvännen var det slut med sedan länge och han hade alibi genomatt han spelade fotboll vid den aktuella tiden på annan plats. Slutkört tema.

Var cafeägarens dotters ex-pojkvän också och spelade fotboll. Samma lag eller....?
Senast redigerad av PeterNoster 2015-07-10 kl. 20:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in