Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 20:25
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Ni som tror att det är bättre för gärningsmänen att stanna kvar. Är inte det naturligast att fly. Jag menar dem har ju haft timmtal med förhör vem gör det frivilligt?
Hade han stuckit hade han blivit efterlyst i hela världen.
2015-07-10, 20:25
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Du har ingen aning om vad som är "normalt" förrän du har gjort en empirisk undersökning!
Det intresserar mig inte vad just du smsar till din dotter. Du är mycket ovanlig.

Empiri bygger på fakta. Vi är väldigt många som försöker berätta för dig om hur ett normalt beteende är, basserat på egen erfarenhet.

Jag tror det föreligger en problematik kring din person som gör att du inte har förmågan att ta in andra människors beteende. Hoppas du får hjälp.
2015-07-10, 20:26
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Isf borde det finnas sms trafik eller kontakt via nätet som lätt kan kollas, alternativt att dom pratat med varandra men det borde kollegor märkt.

Jag undrar om BO rökte?!

Hon rökte inte enligt arbetskamrater!
2015-07-10, 20:30
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
För det första är 18:30 som tidpunkt där mobilen kopplades ner en trådsanning.

Det kan lika gärna vara 18:26-18:35

Polisen har sagt 18:30 men det säger man ju som den ungefärliga tiden.
Så sluta för guds skull räkna minuter mellan SMS och avstängd mobil.

Vad hon gjorde efter SMS:et??

Det är ganska enkelt. Då polisen redan har sagt att man har ett troligt scenario på det hela, vilket man gjorde för ett bra tag sedan. Så är det ju ganska tydliga spår som finns.

A. Antingen stod hon och pratade med någon vid Kaféet klockan kring 18:30 och detta har vittnen pekat ut. För att sedan av nån anledning gå till den närmsta ladana och där tystnas i princip omedelbart.

B. Hon befann sig redan i ladan. Någon ropade på henne. Så enkelt kan det vara. Där tystnades BO omedelbart.

Med tanke på att avspärrningarna i den närmsta ladan har varit där överlägset längst och man har grävt upp halva ladan så är detta naturligtvis mord/dråp-platsen.
Att polisen relativt tidigt hade ett troligt scenario är ännu ett tecken på detta.
Det enkla är oftast rätt.

Enligt kollegor (tv intervju) så var det sista kollegorna såg av Lisa, när hon gick runt husknuten till sin moped.
Varför tror du inte hon kan ha blivit tvingad dit eller försökt fly från GM o där springer in mot ladan?
2015-07-10, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Hade han stuckit hade han blivit efterlyst i hela världen.
Men nu ãr det så att han kan vara oskyldig och den riktiga gärningsmänen har flytt,
2015-07-10, 20:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Nä, vem har påstått detta??
Vad hon gjorde spelar väl NOLL och INTET roll i denna utredning.

Ägna dig åt saker som betyder nått istället.

Min rättning:

Citat:
Var cafeägarens dotters ex-pojkvän också och spelade fotboll. Samma lag eller....?

Det är jag som påstår detta:
Om cafeägarens dotter har en ex-pojkvän och hon har mopeden oftare på samma plats som LH så kan det väl vara intressant att veta var den pojkvännen höll hus. Med hjälm på huvudet kan det ha uppstått en intessant förväxling eller hur?
2015-07-10, 20:34
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kan också vara så att hon hade sällskap av en efterhängsen man bakom kaféet, och skickade SMS för att markera för honom att hon menade allvar med att hon skulle åka hem.

Tror du att han läste hennes SMS? Hur annars skulle hon markera detta för den efterhängsne? Jag har förstått att du misstänker en kille i hennes egen ålder ! Inte omöjligt!
2015-07-10, 20:34
Awaiting Email Confirmation
Är det storebror som blir handfängslad?http://y.cdn-expressen.se/images/1a/be/1abe89141a4c4779b785710581bdde15/540.jpg . Är nyfiken för att han kanske var mer våldsam vid gripandet eftersom den andre inte har bojor.

Jag har ingen aningn om vem av dom som är längst. Den med gul tröja och handbojor ser längst ut.
Senast redigerad av Ralfj 2015-07-10 kl. 20:38.
2015-07-10, 20:35
Medlem
Citat:
Men nu ãr det så att han kan vara oskyldig och den riktiga gärningsmänen har flytt,

Men absolut inget tyder på detta.
2015-07-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ni som tror att det är bättre för gärningsmänen att stanna kvar. Är inte det naturligast att fly. Jag menar dem har ju haft timmtal med förhör vem gör det frivilligt?

Vem som flytt fältet. Om det är de släppts från häktet du menar du menar, finns det full koll på var de befinner sig.
2015-07-10, 20:37
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Om han är oskyldig är det ännu mindre mening med att fly. Om gärningsmannen är en annan som inte är från orten är det smart att inte stanna kvar.
2015-07-10, 20:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
För det första är 18:30 som tidpunkt där mobilen kopplades ner en trådsanning.

Det kan lika gärna vara 18:26-18:35

Polisen har sagt 18:30 men det säger man ju som den ungefärliga tiden.
Så sluta för guds skull räkna minuter mellan SMS och avstängd mobil.

Vad hon gjorde efter SMS:et??

Det är ganska enkelt. Då polisen redan har sagt att man har ett troligt scenario på det hela, vilket man gjorde för ett bra tag sedan. Så är det ju ganska tydliga spår som finns.

A. Antingen stod hon och pratade med någon vid Kaféet klockan kring 18:30 och detta har vittnen pekat ut. För att sedan av nån anledning gå till den närmsta ladana och där tystnas i princip omedelbart.

B. Hon befann sig redan i ladan. Någon ropade på henne. Så enkelt kan det vara. Där tystnades BO omedelbart.

Med tanke på att avspärrningarna i den närmsta ladan har varit där överlägset längst och man har grävt upp halva ladan så är detta naturligtvis mord/dråp-platsen.
Att polisen relativt tidigt hade ett troligt scenario är ännu ett tecken på detta.
Det enkla är oftast rätt.

Hur vet du att enligt vittnen har LH stått och pratat med någon 18.30? I tidningarna har det stått att de sista som såg henne (förutom GM) är arbetskamraterna. Varifrån kommer dina uppgifter?

Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Funderat över om hon kanske hade ett förhållande med den yngre bröderna?

Det är inte alls ovanligt att 17-åringar får ihop det med 30+:are.

Hon hade sammanlagt jobbat 6 ggr. Blivit skjutsas till och från jobbet. Att då inleda ett förhållande under arbetstid på ett cafe med en gift man som var dålig på svenska låter komplicerat. Hon var söt och kunde utan problem få ogifta pojkvänner som kunde svenska flytande. Dessutom tror jag inte att litauerna gick och fikade på caféet. De sparade pengar till husköp (om jag minns rätt). Men om det nu var så att hon på nåt outgrundligt sätt inlett ett förhållande med den yngre brodern - varför sitter då den äldre brodern häktad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in