Citat:
Ursprungligen postat av
BaraBiffen
Men har du försökt att sätta dig in i hans situation? Han har vanärt hans familj och släkt, tror knappast han kommer bli bjuden på julmiddagar och liknande. Han har fortfarande skyhöga skadestånd att betala, vilket har gjort att han säkert kommer få leva på existensminimum och med betalningsanmärkningar. Han kommer ha jäkligt svårt att hitta något jobb vilket kommer skapa tristess hos honom (antar jag eftersom det gör det hos majoriteten av folket). Han har suttit i fängelset i 9 år och har således inte fått varit med när hans barn har vuxit upp, bortsett från några besök och permissioner, detta är något han aldrig kan spola tillbaka till.
Finns massa andra konsekvenser som drabbar hans liv också, så stirra er inte blinda på att han bara har suttit 9 år i fängelset och är nu en fri man. Tänk på allt annat som också drabbar hans liv till det negativa. Med det sagt så vill jag poängtera att jag inte sympatiserar med honom eller liknande, vill bara visa att han straffas dagligen och kommer göra så i överskådlig framtid.
Skärp dig. Han har våldtagit kvinnor och var likgiltig inför minst en persons liv. Huruvida han får träffa sina barn, leva på existensminimum och har betalningsanmärkningar skiter jag fullständigt i. Jag skulle vilja säga att dina argument är en förolämpning till alla hans offer och människorna i deras närhet. Det "straffet" kan inte jämföras med vad han har gjort mot andra människor.
En fullvuxen man ska veta bättre och förstå konsekvenserna av sitt handlande. Att börja dividera om att han inte får träffa sina ungar, att han kommer känna tristess och få betalningsanmärkningar var bland det löjligaste som någonsin skrivits i den här forumdelen. Nästan lika löjligt som din signatur, du kommer inte att göra ett smack för Lisa Holm.
Som jag tidigare sade: ett rättmätigt straff är offentlig hängning eller ett liv som testkanin för nya mediciner.