Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-27, 08:32
  #1
Medlem
http://www.vk.se/901538/hagamannen-flyttas
http://www.expressen.se/nyheter/hagamannen-har-flyttat/

Hagamannen flyttas till ett fängelse med lägre säkerhet för att släppas ut om två år.
Om bara två år är en av Sveriges värsta våldtäktsmän på fri fot. Med tanke på antalet våldtäkter han begått känns det inte bra. I förväg föreslår jag att varningar om var han befinner sig när han är ute i samhället så längt som möjligt läggs upp här på Flashback så att personer i närheten kan undvika att stöta ihop med denne man.
Citera
2013-06-27, 08:40
  #2
Avstängd
beritsterits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RRobbs
http://www.vk.se/901538/hagamannen-flyttas
http://www.expressen.se/nyheter/hagamannen-har-flyttat/

Hagamannen flyttas till ett fängelse med lägre säkerhet för att släppas ut om två år.
Om bara två år är en av Sveriges värsta våldtäktsmän på fri fot. Med tanke på antalet våldtäkter han begått känns det inte bra. I förväg föreslår jag att varningar om var han befinner sig när han är ute i samhället så längt som möjligt läggs upp här på Flashback så att personer i närheten kan undvika att stöta ihop med denne man.



så sjukt, han borde sitt inne 10 år till
Citera
2013-06-27, 08:43
  #3
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beritsterit
så sjukt, han borde sitt inne 10 år till

Han borde inte ens släppas ut.
Citera
2013-06-27, 08:46
  #4
Medlem
Sluta upp med er förbannade pöbelmentalitet - han har gjort fel men sonat sitt straff. Han blir aldrig något helgon, men visst tror jag att han har större böjelse för dygd och vishet nu än förr.

I dessa tider med feminism och undertryckt sexualitet är det lätt att tappa förståndet. Han är ett offer, precis som de han utsatte för våld.

Så kom igen, ge honom en chans.
Citera
2013-06-27, 08:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Han borde inte ens släppas ut.

Jag hade hellre sett honom på isoleringsrum på psyket tills han dör.
Hagamannen har visat gott upförande, so what? Han är en återfallsförbrytare!
Citera
2013-06-27, 08:51
  #6
Medlem
en sån person borde aldrig få se utsidan av sin cell igen. vad tror ni han kommer ägna sitt liv åt när han kommer ut? inte fan kommer han skaffa ett jobb, utan han kommer antagligen sitta hemma arbetslös och kosta pengar..
Citera
2013-06-27, 08:54
  #7
Medlem
SalamiSlams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Sluta upp med er förbannade pöbelmentalitet - han har gjort fel men sonat sitt straff. Han blir aldrig något helgon, men visst tror jag att han har större böjelse för dygd och vishet nu än förr.

I dessa tider med feminism och undertryckt sexualitet är det lätt att tappa förståndet. Han är ett offer, precis som de han utsatte för våld.

Så kom igen, ge honom en chans.
Är du en bekant till honom eller? Han har sonat straffet han fick, vilket i mina och många andras ögon inte var ens nära så hårt som det borde varit. Inte en jävla chans att han skärpt sig märkbart mycket, och påstå att han är ett offer är ren och skär bullshit.
Citera
2013-06-27, 09:01
  #8
Medlem
Stone..s avatar
Han ska fan ruttna i fängelset!
Citera
2013-06-27, 09:07
  #9
Medlem
En exfånge. Han lär få ligga mycket.
Citera
2013-06-27, 09:10
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Sluta upp med er förbannade pöbelmentalitet - han har gjort fel men sonat sitt straff. Han blir aldrig något helgon, men visst tror jag att han har större böjelse för dygd och vishet nu än förr.

I dessa tider med feminism och undertryckt sexualitet är det lätt att tappa förståndet. Han är ett offer, precis som de han utsatte för våld.

Så kom igen, ge honom en chans.

De enda chanser Hagamannen ska ha är i fängelset/inlåst på psyket i återstoden av hans dagar.
"Dygd och vishet" kunde han ha uppvisat medan tid var. Hans gärningar är avskyvärda! Tänk när han ska möta sina offer på öppen gata, hur ska det kännas för dem? Det borde aldrig få hända!
Citera
2013-06-27, 09:15
  #11
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RRobbs
De enda chanser Hagamannen ska ha är i fängelset/inlåst på psyket i återstoden av hans dagar.
"Dygd och vishet" kunde han ha uppvisat medan tid var. Hans gärningar är avskyvärda! Tänk när han ska möta sina offer på öppen gata, hur ska det kännas för dem? Det borde aldrig få hända!
Ja, han har fan inte rätt och vistas ute i samhället!
Citera
2013-06-27, 09:17
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Sluta upp med er förbannade pöbelmentalitet - han har gjort fel men sonat sitt straff. Han blir aldrig något helgon, men visst tror jag att han har större böjelse för dygd och vishet nu än förr.

I dessa tider med feminism och undertryckt sexualitet är det lätt att tappa förståndet. Han är ett offer, precis som de han utsatte för våld.

Så kom igen, ge honom en chans.

på vilket sett är han ett offer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback