Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 09:58
  #313
Medlem
Det går rykten om att han ska släppas ut i Övertorneå. Där har dom ett så kallat halvvägshus. Rätta mig gärna om jag har fel nu men där har dom bland annat släppt ut galningar som Thomas Quick mfl.. Fatta den som faktiskt tog livet av Hagamannen.. Skulle bli rikskänd och inskriven i historieböckerna (om man nu skulle åka dit för mordet vill säga). Finns antagligen en hel del spekulanter på den platsen. Men vad fan, vill han komma till umeå så säger jag: kom du. Får se hur länge du lever där bara.
Citera
2015-06-13, 17:36
  #314
Medlem
TheDarkCats avatar
Hagamannen släpps snart!

Vet inte om denna tråd ligger rätt. Mod får gärna flytta den om den ligger fel men jag tänkte diskutera hur i helvete dom kan släppa lös hagamannen nu i sommar. Hur är dom funtade? Hur är rättsystemet i Sverige kan man ju undra?

Tankar? vad tror ni kommer hända? Experter säger ju att han har en stor återfallsrisk. Och varför då släppa honom? Idiot Sverige! Jag säger bara akta er! jag tror att han kommer komma tillbaka hit till Umeå och begå våldtäkter. Varför skulle han inte det? han är ju en psykopat. Han vill ju återvända till Umeå berättar media.

Han överklagar beslutet.

Så vad är era tankar kring detta? tror ni han inte kommer begå fler brott.

Vore mycket intressant och höra vad ni tycker kring detta

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20782466.ab

Diskutera.
__________________
Senast redigerad av TheDarkCat 2015-06-13 kl. 17:39.
Citera
2015-06-13, 17:40
  #315
Medlem
TheDarkCats avatar
Vad ska vi göra för att han inte kommer till Umeå? Vi svenska folket i umeå måste ju demonstrera mot det.
Citera
2015-06-13, 17:45
  #316
Medlem
fluffhajs avatar
Tacka Sverige för straffrabatten. I ett normalt land där man ser lite allvarligare på saker som mord, våldtäkt och andra grova brott med tillhörande hemskheter så hade han inte släppts ut förrän han fyllt 80, om ens alls.
Citera
2015-06-13, 17:45
  #317
Medlem
Jag undrar lite över hur mycket stryk han kommer få i det fria...
Citera
2015-06-13, 17:49
  #318
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Tacka Sverige för straffrabatten. I ett normalt land där man ser lite allvarligare på saker som mord, våldtäkt och andra grova brott med tillhörande hemskheter så hade han inte släppts ut förrän han fyllt 80, om ens alls.
Ja precis eller om det hade varit i Japan eller Kina hade han varit död.
Citera
2015-06-13, 17:50
  #319
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Jag undrar lite över hur mycket stryk han kommer få i det fria...
Ja precis. det undra jag också jag tror samma sak. Han kommer få dyngstryk av folk här från umeå där jag bor.
Citera
2015-06-13, 17:50
  #320
Avstängd
Gasmask1113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Jag undrar lite över hur mycket stryk han kommer få i det fria...

Antagligen inte ett skit, antagligen blickar i affären och folk som knyter näven som kärringar. Ungefär som man gjorde med Mats Alm.
Citera
2015-06-13, 17:51
  #321
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmask1113
Antagligen inte ett skit, antagligen blickar i affären och folk som knyter näven som kärringar. Ungefär som man gjorde med Mats Alm.
Jag tror att det är typ 99% att han kommer få stryk när han kommer ut.
Citera
2015-06-13, 17:57
  #322
Avstängd
Gasmask1113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Jag tror att det är typ 99% att han kommer få stryk när han kommer ut.

Du snackar skit. Ytterst sällan de åker på stryk oavsett omständigheter. Mycket snack och lite verkstad. Samma sak med folk som blivit dömda för något brott som samhället avskyr, alla skriver att han är "död" inom några månader och att han kommer få stryk men aldrig händer något.
Citera
2015-06-13, 18:00
  #323
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmask1113
Du snackar skit. Ytterst sällan de åker på stryk oavsett omständigheter. Mycket snack och lite verkstad. Samma sak med folk som blivit dömda för något brott som samhället avskyr, alla skriver att han är "död" inom några månader och att han kommer få stryk men aldrig händer något.
Vad vet du om det? Garanterat? Det är snarare du som snackar skit.
Citera
2015-06-13, 18:03
  #324
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmask1113
Du snackar skit. Ytterst sällan de åker på stryk oavsett omständigheter. Mycket snack och lite verkstad. Samma sak med folk som blivit dömda för något brott som samhället avskyr, alla skriver att han är "död" inom några månader och att han kommer få stryk men aldrig händer något.
Känner inte för att diskutera det och pajkastas. Skit i det du har din åsikt jag har min åsikt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback