Citat:
Ursprungligen postat av
mma
Som alltid i trådar som denna sitter det alltid nån och berättar hur ANDRA ska göra... för jaaag.. nej jaaag är för långt borta! MEN hade jag bott där.. ja då hade jag lätt gjort det!!1!!
Suck.
Det är emot reglerna att skriva att man ska göra sånt "på riktigt".
"1.04. Uppvigling
Det är förbjudet att uppvigla eller att organisera brottslig verksamhet från forumet."
Så ja... Knip kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av
Den.smarta
Niklas Lindgren har inget kontaktförbud mot sina offer och man anser att återfallsrisken är hög, så hög som 40-45 %. Niklas vägrade psykiatrisk behandling under sin fängelsevistelse.
Bara det säger ju en hel del.
Denna människa kommer nu alltså att röra sig helt fritt i den stad han satte skräck i och kan utan problem ta kontakt med sina offer eller hitta nya.
Är det här ett rättssamhälle vi vill ha, där man tvingas vara rädd för sitt liv pga av att man aldrig vet vem den nyinflyttade grannen är. Det kan mycket väl vara Niklas Lindgren eller varför inte Mats Alm, men det får man aldrig veta för all info om dessa personer är såklart sekretessbelagda.
Jag kan bara inte förstå varför man inte tvingade honom att genomgå en psykistrisk behandling under fängelsevistelsen.
Fy fan vilket naivt sossesamhälle vi lever i där man tror gott om alla och tycker att alla är värda en andra chans. Alla resurser som läggs på dessa djur bör istället gå till offren som till skillnad från några år i fängelse får leva med detta i resten av sina liv.
Den svenska naiviteten gör mig illamående.
Åh fan, jag var inte medveten om att NL vägrat psyk inne på kåken. Det förefaller väldigt märkligt att han inte var tvungen att genomgå behandling med tanke på handlingarna och hur han ser på dem. Redigt sjukt faktiskt.