2015-07-11, 00:12
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Alltså hur ofta händer det egentligen att någon "klipper" dömda brottslingar när dom släpps fria? Är ju alltid ett tjogtal såna kommentarer i dessa trådar av tuffingar som ska leta upp brottslingen i fråga och skipa rättvisa. Men man läser aldrig om att någon faktiskt gör det, eller? Finns det exempel?

tror några pedofiler har blivit klippta både i sverige och utomlands men är osäker.
Citera
2015-07-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Oftast mest prat. Väl det. Man kan tycka vad man vill om frigivandet osv.
Men vi bör upprätthålla rättstaten. Att ta till våld för att avstyra ett brott är en annan femma. Men som godtyckligt extra straff. nä.
Inget extra straff. När en hel stad varit paralyserad av skräck i sex år kanske man inte vill upprepa detta igen så länge Hagamannen lever. Skulle han kunna hålla sig den här gången när han inte ens har velat ha hjälp och bästa kompisen var Anders Eklund. Han ska inte vara i Umeå och bör låsas in då han förverkat sin frihet. Synd om hans ungar också som har en sån farsa. Han har en drift som är störd och sånt går inte att bota. Precis som övriga med olika läggningar då det är hjärnan som styr. Han kommer att upprepa sina brott även om det dröjer.
Citera
2015-07-11, 00:20
Medlem
Tror tyvärr inte att det kommer hända nått speciellt.

Det som är lite udda är att han inte vill försöka starta om på nytt på annan ort.
Citera
2015-07-11, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Har du ingen skam?

Det beror på hur man ser det.

Tänk på alla dessa invandrare som begår liknande brott, men som det aldrig nämns något om, annat än att en person har våldtagit ett flertalet kvinnor utan att ens knappt bli åtalad för sina handlingar.
Citera
2015-07-11, 00:36
Medlem
PiusXIIIs avatar
Har han hustrun kvar?
Citera
2015-07-11, 00:47
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Har han hustrun kvar?
Hon har väl en ny man som jag kunde läsa i tråden.
Citera
2015-07-11, 00:57
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Hon har väl en ny man som jag kunde läsa i tråden.

Hur kan hon ha en ny man om hon inte hade hade en man tidigare? Niklas Lindgren är fan inte en man.
Citera
2015-07-11, 01:11
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cask Strength
Hur kan hon ha en ny man om hon inte hade hade en man tidigare? Niklas Lindgren är fan inte en man.
Så sant..fel av mig!
Hon har en MAN nu som jag förstått det.
Citera
2015-07-11, 01:27
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaHedvig
Angående den förestående kastreringen...

Ta med en sax istället. Lättare att ha i fickan. Ta tag i pungskinnet och dra ut det och klipp snabbt upp. Enkelt. Sen bara att riva bort testiklarna som kommer att hänga i sina sädesledare. Plasthandskar köps på Apoteket.

Vänta inte på att ev få syn på fanskapet. Tag reda på var den jäveln bor och gör ett hembesök! 5-6 stadiga pojkar räcker.

Som alltid i trådar som denna sitter det alltid nån och berättar hur ANDRA ska göra... för jaaag.. nej jaaag är för långt borta! MEN hade jag bott där.. ja då hade jag lätt gjort det!!1!!

Suck.
Citera
2015-07-11, 01:28
Medlem
Niklas Lindgren har inget kontaktförbud mot sina offer och man anser att återfallsrisken är hög, så hög som 40-45 %. Niklas vägrade psykiatrisk behandling under sin fängelsevistelse.
Bara det säger ju en hel del.

Denna människa kommer nu alltså att röra sig helt fritt i den stad han satte skräck i och kan utan problem ta kontakt med sina offer eller hitta nya.

Är det här ett rättssamhälle vi vill ha, där man tvingas vara rädd för sitt liv pga av att man aldrig vet vem den nyinflyttade grannen är. Det kan mycket väl vara Niklas Lindgren eller varför inte Mats Alm, men det får man aldrig veta för all info om dessa personer är såklart sekretessbelagda.

Jag kan bara inte förstå varför man inte tvingade honom att genomgå en psykistrisk behandling under fängelsevistelsen.

Fy fan vilket naivt sossesamhälle vi lever i där man tror gott om alla och tycker att alla är värda en andra chans. Alla resurser som läggs på dessa djur bör istället gå till offren som till skillnad från några år i fängelse får leva med detta i resten av sina liv.

Den svenska naiviteten gör mig illamående.
Citera
2015-07-11, 01:47
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Som alltid i trådar som denna sitter det alltid nån och berättar hur ANDRA ska göra... för jaaag.. nej jaaag är för långt borta! MEN hade jag bott där.. ja då hade jag lätt gjort det!!1!!

Suck.
Det är emot reglerna att skriva att man ska göra sånt "på riktigt".

"1.04. Uppvigling
Det är förbjudet att uppvigla eller att organisera brottslig verksamhet från forumet."

Så ja... Knip kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Niklas Lindgren har inget kontaktförbud mot sina offer och man anser att återfallsrisken är hög, så hög som 40-45 %. Niklas vägrade psykiatrisk behandling under sin fängelsevistelse.
Bara det säger ju en hel del.

Denna människa kommer nu alltså att röra sig helt fritt i den stad han satte skräck i och kan utan problem ta kontakt med sina offer eller hitta nya.

Är det här ett rättssamhälle vi vill ha, där man tvingas vara rädd för sitt liv pga av att man aldrig vet vem den nyinflyttade grannen är. Det kan mycket väl vara Niklas Lindgren eller varför inte Mats Alm, men det får man aldrig veta för all info om dessa personer är såklart sekretessbelagda.

Jag kan bara inte förstå varför man inte tvingade honom att genomgå en psykistrisk behandling under fängelsevistelsen.

Fy fan vilket naivt sossesamhälle vi lever i där man tror gott om alla och tycker att alla är värda en andra chans. Alla resurser som läggs på dessa djur bör istället gå till offren som till skillnad från några år i fängelse får leva med detta i resten av sina liv.

Den svenska naiviteten gör mig illamående.
Åh fan, jag var inte medveten om att NL vägrat psyk inne på kåken. Det förefaller väldigt märkligt att han inte var tvungen att genomgå behandling med tanke på handlingarna och hur han ser på dem. Redigt sjukt faktiskt.
Citera
2015-07-11, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det är emot reglerna att skriva att man ska göra sånt "på riktigt".

"1.04. Uppvigling
Det är förbjudet att uppvigla eller att organisera brottslig verksamhet från forumet."

Så ja... Knip kanske?

Åh fan, jag var inte medveten om att NL vägrat psyk inne på kåken. Det förefaller väldigt märkligt att han inte var tvungen att genomgå behandling med tanke på handlingarna och hur han ser på dem. Redigt sjukt faktiskt.

Ja, det förefaller mycket märkligt. Läste dock nu i E*pressen att han kommer att bli tvungen att genomgå en sådan behandling när han blir frisläppt.
Föga betryggande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in