Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-08, 08:45
Medlem
eradnups avatar
Jag skulle kunna tänka mig att bli intervjuad.
Berätta lite om mitt liv. Vilket har varierat mycket kraftigt.

Dessutom är jag myntare av orden Matkulturberikare (FB) FLASHBACK-ORDLISTA - ord som ni lärt er här på FB
Aktuell tråd i ämnet : (FB) Har du blivit Matkulturberikad av ett fetto?

Ännu obekräftat om jag har myntat ordet: Arstadism (FB) FLASHBACK-ORDLISTA - ord som ni lärt er här på FB

Det är fullt möjligt att mina vänner kommer att känna igen mig.

Avslöjandet av de "Rasistiska brandmännen i boden" (FB) DN pekar ut Bodens brandmän som rasistiska mobbare

Politisk intresserad. Men citeras inte så ofta. Det sliter på hälsan att vara intresserad av politik.

(Även jagad av skelettkvinnan och hennes far)

Du får pm:a
Citera
2015-07-08, 10:39
Medlem
Salgouds avatar
Alla edras åsikter är tagna i åtanke. Lösningen denna veckan blir att jag släpper avsnittet i 2 delar, så ni får båda samtidigt men kan lyssna på halva åt gången. Hoppas det känns som en OK lösning för alla.

Jag hade hoppats släppa mer eller mindre direkt, men jag är (som ni kanske hör på introt senare) lite krasslig, och det visar sig att min redigering från gårdagen var jävligt usel. Massa 'dead air' och inandningar som måste filas bort. Avsnittet kommer om ett par timmar.
Citera
2015-07-08, 11:11
Medlem
den.dryges avatar
Med risk för att vara enkelspårig, men när FAN kommer en uppföljning på Raffa???

utöver min enkelspårighet så måste jag säga att din pod är en fara för mitt förhållande, då jag garvar mig harmynt på alla dina poddar.!
Citera
2015-07-08, 11:52
Medlem
upphovsmans avatar
Salgoud, tusen tack för denna fantastiska podcast!!

Riktigt grymt och redan en favorit (och ja, jag hittade hit ganska nyligen )
Citera
2015-07-08, 17:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Alla edras åsikter är tagna i åtanke. Lösningen denna veckan blir att jag släpper avsnittet i 2 delar, så ni får båda samtidigt men kan lyssna på halva åt gången. Hoppas det känns som en OK lösning för alla.
Fantastiskt! Det var just den lösningen jag tänkte föreslå. Det ger ju faktiskt dig inget merjobb att prata om.
Citera
2015-07-08, 17:56
Medlem
Salgouds avatar
Avsnitt 23 - Memnok - ute nu!
Finns på de vanliga ställena! Vi snackar allt möjligt, från utbildning till flashbackgate, och Memnok skiter på mina drömmar om att vara nöjd med 30kkr/månad som ingångslön. Glöm inte att sprida ordet och gilla flashback på ansiktsboken om du gillar vad du hör.

Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Jag skulle kunna tänka mig att bli intervjuad.
Berätta lite om mitt liv. Vilket har varierat mycket kraftigt.

Dessutom är jag myntare av orden Matkulturberikare (FB) FLASHBACK-ORDLISTA - ord som ni lärt er här på FB
Aktuell tråd i ämnet : (FB) Har du blivit Matkulturberikad av ett fetto?

Ännu obekräftat om jag har myntat ordet: Arstadism (FB) FLASHBACK-ORDLISTA - ord som ni lärt er här på FB

Det är fullt möjligt att mina vänner kommer att känna igen mig.

Avslöjandet av de "Rasistiska brandmännen i boden" (FB) DN pekar ut Bodens brandmän som rasistiska mobbare

Politisk intresserad. Men citeras inte så ofta. Det sliter på hälsan att vara intresserad av politik.

(Även jagad av skelettkvinnan och hennes far)

Du får pm:a

Låter spännande - jag hör av mig inom snar framtid.

Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Med risk för att vara enkelspårig, men när FAN kommer en uppföljning på Raffa???

utöver min enkelspårighet så måste jag säga att din pod är en fara för mitt förhållande, då jag garvar mig harmynt på alla dina poddar.!

Haha, det är en fråga jag får någon gång i veckan.. Som sagt har jag ännu inte fått det hela att klinga (tanken var att göra något med inspelningar från förundersökning och rättegång), men det känns så förbannat platt. Men jag kikar på det någon gång i veckan fortfarande, och hoppas ha tid att sitta ner en hel dag med det snart, vilket förhoppningsvis kan leda till något.

Roligt att du gillar poddarna iaf!

Citat:
Ursprungligen postat av upphovsman
Salgoud, tusen tack för denna fantastiska podcast!!

Riktigt grymt och redan en favorit (och ja, jag hittade hit ganska nyligen )

Välkommen! Skoj att fler hittar hit.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fantastiskt! Det var just den lösningen jag tänkte föreslå. Det ger ju faktiskt dig inget merjobb att prata om.

Gött, nej det blev bara 5 minuter arbete till kanske. Enda problemet var att jag fick spela in lite mer snack, vilket är svårt med en hals som brinner.
Citera
2015-07-08, 22:56
Grymma avsnitt! Riktigt intressanta diskussioner som man velat deltagit i.

Roligt och givande att lyssna på . bra gjort av er båda. Lyssnade på båda direkt. Inga problem alls
Citera
2015-07-09, 12:30
Medlem
Bruce_Lees avatar
Har precis lyssnat på första delen och fan vad glad jag blev av det, det behövdes haha! Akupunkturgrejen alltså, hahaha!
Däremot blev jag sådär nöjd med min situation där jag inte längre har något välbetalt jobb och kommer istället vara student i sex år framöver. Motivationen... Nåväl haha!
Citera
2015-07-09, 12:45
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
De oss den pretantiösa hedonisten Redoxreaktion. En pessimistisk kuf som de flesta på forumet känner till. Jag skulle gärna vilja se en intervju med honom
Citera
2015-07-09, 18:17
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Väldigt roligt att lyssna på. Har de två senaste dagarna sträcklyssnat alla avsnitt. I dag det senaste med memnok. Ett avsnitt som väcker en del minnen till liv. Om när internets kommenteringsforum bestod av anslagstavlor och hur man då kunde trolla helt fritt. Eller vara seriös om man ville det, allt beroende på omständigheter. Otroligt roligt och fantastiskt bra genomfört av salgoud, med alla avsnitt. Proffsigt helt enkelt. Men, det är några saker jag inte riktigt gillar. Nåt gäller alla avsnitt och annat gäller specifika avsnitt.

När det gäller alla avsnitt, så kan jag bara säga, att för att appellera till vem som helst, så är alla avsnitt alldeles för interna. För den som läser på Flashback och till äventyrs tar mod till sig och registrerar sig som användare och sedan också tar steget fullt ut och börjar skriva kommentarer, så är det helt ok. För en utomstående, som kanske nån gång har hört nån nämna Flashback, men inte har mer erfarenhet än så, så är tyvärr sättet som podavsnitten är utformade, i princip helt obegripliga. Det är helt enkelt väldigt internt. Vore kul om podden fick större spridning, men Flashback är kanske så väldigt internt, att det inte går att göra. Detta är inte menat som negativ kritik mot salgoud, utan är bara en reflektion.

En annan sak är att på sidan flashbangpod.com, så borde det stavas korrekt. Kanske är det avsiktligt, men det förekommer en del märkliga och ibland också lite humoristiska felstavningar. Till och med särskrivningar om jag inte minns helt fel. Kan bero på att salgoud är bosatt i UK, men jag tror inte det. Känns nästan lite trolligt, en del av felstavningarna. Men jag kan ju vara överkänslig för sånt.

Vidare, när det gäller själva avsnitten, så tycker jag att vissa inte kan beskrivas som annat än osmakliga. Särskilt då avsnittet om gangstalking och avsnittet om Raffa Pancamo. Det första är ett slags ABC för hur folk med paranoia är, det vill säga hur svårt sjuka människor, beskriver sin tillvaro. Det är en sjukdom som är mytcket allvarlig och som orsakar stort lidande för den som drabbas. Och även för den sjukes anhöriga och vänner. Det är helt enkelt inte roligt eller ens intressant, att det görs poddavsnitt om sånt. I och för sig kan det ju tänkas att användaren som skrivit det som redogörs för i podden, bara är ett troll. Dock tror jag inte det. Och det gör det hela beklämmande. Det blir ett slags drift, med ett synnerligen allvarligt sjukdomstillstånd, som är ovärdigt till och med Flashback.

Angående Raffa Pancamo, så har han själv, detta livs levande bevis för iraniers oduglighet som gängkriminella, visserligen bidragit helt själv med det mesta. Men att skratta åt Raffa Pancamo är bara billigt. För att inte säga obilligt. Iranier ska läsa poesi, smöra för kvinnor och tjäna pengar. Det är de fenomenala på. Vara gängkriminella, nja, då suger de fett. Det blir bara lyteskomik av det och det är roligare när det är avsiktligt, som med Stefan och Krister. När det är på riktigt är det i vart fall för mig, svårt att dra på munnen. Som i fallet Raffa Pancamo.

Sen kommer vi till avsnittet om Shakademus. Tror aldrig jag skrattat så mycket. Åtminstone inte de senaste tio åren. Han ligger bäst till vad jag kan bedöma, när det gäller att få nobelpriset i trollande. Det är ju inte han som är rolig. Det är de andra användarna som debatterar med honom, som är roliga. Ser fram emot ytterligare avsnitt om mästertrollaren Shakademus.

Sen, angående vad jag önskar mig för innehåll, så kan jag bara säga att jag skulle vilja höra en debatt mellan nån av Flashbacks värsta dödsknarkarrasister och nån av de notoriska vänstertrollen. En debatt mellan För invandring och Mot invandring. Eller en debatt angående nåt helt annat. Men invandringstemat är så konfliktfyllt, att en debatt mellan två övertygade skulle kunna ge upphov till en hel del komik. Ge upphov till en hel del skratt, som inte har med trollande eller annat liknande att göra. Men det är ju möjligt att tekniken inte tillåter att användare, med salgoud som moderator, debatterar loss helt fritt. Hur som helst skulle ett debattavsnitt vara kul att höra. Om inte om invandring, så om yttrandefrihet ställt i relation till Flashback, till exempel.

Avsutningsvis måste jag säga att salgoud var riktigt, riktigt bra i avsnitten med lemasive. Salgoud stod på sig och höll inte med näthataren. Det var bra gjort och visar att salgoud förmodligen skulle vara en bättre jounarlist än Sverigers samlade jounarlistkår tillsammans. Helt unbderbart när salgoud inte gav med sig, inte föll till föga, och inte höll med lemasive i hans förskräckliga cynism. Bra av salgoud.

Ser fram emot mer underhållande lyssnande.
Citera
2015-07-09, 18:46
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Väldigt roligt att lyssna på. Har de två senaste dagarna sträcklyssnat alla avsnitt. I dag det senaste med memnok. Ett avsnitt som väcker en del minnen till liv. Om när internets kommenteringsforum bestod av anslagstavlor och hur man då kunde trolla helt fritt. Eller vara seriös om man ville det, allt beroende på omständigheter. Otroligt roligt och fantastiskt bra genomfört av salgoud, med alla avsnitt. Proffsigt helt enkelt. Men, det är några saker jag inte riktigt gillar. Nåt gäller alla avsnitt och annat gäller specifika avsnitt.

Först och främst - tack som fanken för denna utförliga feedback! Det är precis sådant - inte minst det negativa - som jag älskar att höra. Jag vill ständigt förbättra podden och försöker alltid ta feedback ombord, så du ska ha ett stort tack för att du tog dig tiden att skriva detta!

Citat:
När det gäller alla avsnitt, så kan jag bara säga, att för att appellera till vem som helst, så är alla avsnitt alldeles för interna. För den som läser på Flashback och till äventyrs tar mod till sig och registrerar sig som användare och sedan också tar steget fullt ut och börjar skriva kommentarer, så är det helt ok. För en utomstående, som kanske nån gång har hört nån nämna Flashback, men inte har mer erfarenhet än så, så är tyvärr sättet som podavsnitten är utformade, i princip helt obegripliga. Det är helt enkelt väldigt internt. Vore kul om podden fick större spridning, men Flashback är kanske så väldigt internt, att det inte går att göra. Detta är inte menat som negativ kritik mot salgoud, utan är bara en reflektion.

Mitt mål är att göra en pod som vem som helst kan lyssna på, så det är riktigt bra att du poängterar detta. Medans jag läste det funderade jag på hur jag kan förbättra det hela, och det slog mig direkt att jag borde bryta in i diskussionerna och ge mer bakgrundsinformation. Detta måste bli kortfattat eftersom många som lyssnar redan känner till hur allt funkar, men samtidigt borde jag snabbt dela den information som behövs för att hänga med.

Om du råkar ha tankar om hur detta kan utföras - och när det behövs - så vore det helt fantastiskt. Det är inget jag väntar mig såklart, men det är värt att fråga utifall du skulle ha något.

Citat:
En annan sak är att på sidan flashbangpod.com, så borde det stavas korrekt. Kanske är det avsiktligt, men det förekommer en del märkliga och ibland också lite humoristiska felstavningar. Till och med särskrivningar om jag inte minns helt fel. Kan bero på att salgoud är bosatt i UK, men jag tror inte det. Känns nästan lite trolligt, en del av felstavningarna. Men jag kan ju vara överkänslig för sånt.

Borde det stavas flashbangpodd.com, eller hur menar du? Kanske du enbart syftar på stavfel på sidan? Dessa är absolut inte avsiktliga, och faktum är att jag brukade vara en riktig stavningsperfektionist.. Framförallt med särskrivningar! Som du säger beror eventuella stavnings- och grammatikfel med stor säkerhet på att jag bott utomlands i snart 9 år, och jag har dessvärre tappat mycket av min svenska. Det låter patetiskt, men eftersom jag flyttade när jag var 18 och knappt har använt min svenska sedan dess så har jag helt enkelt tappat mycket. Dessutom jobbar jag som en gris, så jag hinner inte korrekturläsa det jag skriver (vilket är ganska ironiskt med tanke på att jag frilansar som korrekturläsare, dock på engelska). Men jag ska gå igenom allt på sidan och se till att det blir rätt! Tack för att du poängterade det. Det var sannerligen inte min avsikt att trolla, haha.

Citat:
Vidare, när det gäller själva avsnitten, så tycker jag att vissa inte kan beskrivas som annat än osmakliga. Särskilt då avsnittet om gangstalking och avsnittet om Raffa Pancamo. Det första är ett slags ABC för hur folk med paranoia är, det vill säga hur svårt sjuka människor, beskriver sin tillvaro. Det är en sjukdom som är mytcket allvarlig och som orsakar stort lidande för den som drabbas. Och även för den sjukes anhöriga och vänner. Det är helt enkelt inte roligt eller ens intressant, att det görs poddavsnitt om sånt. I och för sig kan det ju tänkas att användaren som skrivit det som redogörs för i podden, bara är ett troll. Dock tror jag inte det. Och det gör det hela beklämmande. Det blir ett slags drift, med ett synnerligen allvarligt sjukdomstillstånd, som är ovärdigt till och med Flashback.

Angående Raffa Pancamo, så har han själv, detta livs levande bevis för iraniers oduglighet som gängkriminella, visserligen bidragit helt själv med det mesta. Men att skratta åt Raffa Pancamo är bara billigt. För att inte säga obilligt. Iranier ska läsa poesi, smöra för kvinnor och tjäna pengar. Det är de fenomenala på. Vara gängkriminella, nja, då suger de fett. Det blir bara lyteskomik av det och det är roligare när det är avsiktligt, som med Stefan och Krister. När det är på riktigt är det i vart fall för mig, svårt att dra på munnen. Som i fallet Raffa Pancamo.

Trist att du tycker de är osmakliga, men detta är enda tillfället där jag känner att jag vill ge lite "försvar," eller iaf förklara mitt resonemang. Gällande Gangstalking så var min avsikt aldrig att driva med fenomenet - jag förstår helt att det handlar om människor med som till varierande grad lider av psykiska problem, och det är inget att skratta åt. Därmed försökte jag heller inte presentera avsnittet på ett sätt som var humoristiskt, utan ville bara lyfta fram det han har skrivit. Jag har också - under ett par månaders tid - försökt få kontakt med såväl folk på Flashback som andra (engelskspråkiga) sidor skrivit om sina erfarenheter för att prata med dem och få större förståelse. Dessutom har jag jobbat med att få med ett flertal psykologer som kan förklara det hela mer kliniskt, men dessvärre har detta ännu inte mynnat ut i något konkret. Mitt mål är fortsatt att skapa större förståelse, och jag jobbar vidare på att få kontakt med folk som har mer insikt.

Raffa är en annan femma. Att han har psykiska problem är solklart, och jag funderade under ett par veckor över hurvida jag borde framföra det hela på ett humoristiskt sätt. Mitt slutargument blev att det möjligtvis kan vara till skada för Raffa själv, men samtidigt hoppas jag att bloggen jag läste såväl som mitt avsnitt kan avskräcka de tonåringar han försöker rekrytera - att "ganstervärlden" han skapar framstår som löjlig och inte "cool," vilket för mig är positivt. Jag ämnar också kontakta Raffa när han är frigiven, så att han får chansen att uttala sig. Han kommer då behandlas med full respekt, och jag kommer inte driva med honom, men samtidigt kommer jag (precis som med Lemasive) inte acceptera argument som för mig är ogenomtänkta.

Citat:
Sen kommer vi till avsnittet om Shakademus. Tror aldrig jag skrattat så mycket. Åtminstone inte de senaste tio åren. Han ligger bäst till vad jag kan bedöma, när det gäller att få nobelpriset i trollande. Det är ju inte han som är rolig. Det är de andra användarna som debatterar med honom, som är roliga. Ser fram emot ytterligare avsnitt om mästertrollaren Shakademus.

Haha, ja han är kungen av att trolla! Nibbler är prinsen..

Citat:
Sen, angående vad jag önskar mig för innehåll, så kan jag bara säga att jag skulle vilja höra en debatt mellan nån av Flashbacks värsta dödsknarkarrasister och nån av de notoriska vänstertrollen. En debatt mellan För invandring och Mot invandring. Eller en debatt angående nåt helt annat. Men invandringstemat är så konfliktfyllt, att en debatt mellan två övertygade skulle kunna ge upphov till en hel del komik. Ge upphov till en hel del skratt, som inte har med trollande eller annat liknande att göra. Men det är ju möjligt att tekniken inte tillåter att användare, med salgoud som moderator, debatterar loss helt fritt. Hur som helst skulle ett debattavsnitt vara kul att höra. Om inte om invandring, så om yttrandefrihet ställt i relation till Flashback, till exempel.

Detta är ett förslag som varit uppe tidigare.. och det är helt klart av intresse. Om du/ni har förslag på folk ni skulle vilja höra en debatt mellan får ni gärna skicka in dem. Jag har aldrig tidigare försökt vara moderator (jag brukar ha ganska starka åsikter själv) men det skulle helt klart vara intressant, och jag tror nog att jag skulle kunna vara neutral vid behov.

Citat:
Avsutningsvis måste jag säga att salgoud var riktigt, riktigt bra i avsnitten med lemasive. Salgoud stod på sig och höll inte med näthataren. Det var bra gjort och visar att salgoud förmodligen skulle vara en bättre jounarlist än Sverigers samlade jounarlistkår tillsammans. Helt unbderbart när salgoud inte gav med sig, inte föll till föga, och inte höll med lemasive i hans förskräckliga cynism. Bra av salgoud.

Ser fram emot mer underhållande lyssnande.

Många tack!
Citera
2015-07-10, 16:41
Medlem
katastrofernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud

Haha, det vill jag lova! Trodde den var betydligt äldre. Ett avsnitt om kepsens äventyr?

Haha, ja det skulle vara nåt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in