2012-09-05, 04:29
Medlem
eradnups avatar
Hej där alla skrattsugna flashbackare!

Min tanke med denna tråd är att vi ska dela med oss av de upplevelser samt matkulturberikningar vi stackars smala människor har fått utstå under alla år vi tvingats spendera tillsammans med de klotrunda, ständigt utsvultna fettona som strövar runt i jakt på mat.

Jag ska ta o börja:

Familjemedlem X är väldigt fet. Så pass fet att hon gjort en gastric bypass - och! ändå lyckats tänja ut magsäcken till det "normala". Visserligen det tog väl sin lilla tid o de 2-3 första månaderna fick hon åtminstone kämpa för att få föda. Men nu ligger hon (1,66 lång) på matchvikt runt 140- 150 kg igen + att hon har ett sexigt operationsärr från naveln som sträcker sig en bit ovanför de isterfyllda slokande icakassarna. Nåväl.

När det är familjemiddag gäller det att stå längst fram med tallriken. Chansen att äta sig mätt eller få ta en skälig skvätt av den goda såsen är annars obefintlig. Senaste middagen var absolut första frågan som kom denna: -"Blir det någon efterrätt?"
Måhända att jag är gammaldags och styrd av normer, men är det inte lite väl optimistiskt för att inte säga fräckt att när man har denna vikthistoria ens fundera på att äta en efterrätt.

En lång historia kort. Jag vart inte mätt på middagen. Jag brukar aldrig äta efterrätt men nu var jag så hungrig att jag vart tvungen.

Den andra "berikningen" är av samma person.

Hon har nämligen satt detta i system, det går till så att jag är lite hungrig o brer mig 1-3 mackor. Rundfia sitter vid bordet, stirrandes som en hund mot skärbrädan. Jag kommer på att jag måste sätta på kaffe, svara i telefon eller nåt, när jag kommer tillbaka ser jag antingen 1-2 mackor mindre eller om jag inte är borta så länge är det 3-4 tuggor dvs en halv macka som är borta och där sitter hon med mat i munnen och kläcker ur sig: "- Jahg shkullle bara smaka!"

Jag återkommer med flera matkulturberikningar snart.
Senast redigerad av eradnup 2012-09-05 kl. 04:58. Anledning: grammatik
Citera
2012-09-05, 05:11
Medlem
Bal1s avatar
Här finns möjlighet till en väldigt lång tråd, fin start.

Dock att skriva så om en familjemedlem känns genuint elakt Jag chansar på en fet syster, av nån anledning. Bränns det?
Citera
2012-09-05, 05:16
Medlem
Har inget konkret att bidra med då jag inte kommer på något just nu, men en klassiker är när många tjockisar säger "man måste ju unna sig ibland".

Givetvis ska man göra det, om det inte var 5 gånger fler än människor utan viktproblem
Citera
2012-09-05, 05:34
Medlem
eradnups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bal1
Här finns möjlighet till en väldigt lång tråd, fin start.

Dock att skriva så om en familjemedlem känns genuint elakt Jag chansar på en fet syster, av nån anledning. Bränns det?
Genuint elakt? Hur kommer det sig att det inte är "genuint elakt" att ta ett par tuggor av någons macka? Jag har aldrig någonsin upplevt det som "okej" att hugga in på någon annans mat, speciellt inte utan att fråga efter lov att få smaka, hur nära de än står mig, i de fall det har inträffat har vederbörande ätit sig mätt eller orkar inte mer pizza.

Jag vet att det även inträffat incidenter med denna person när jag lagat till något gott, som köttfärssås eller tacos, varvid vederbörande helt enkelt har börjat äta upp min mat på tallriken när jag släppt den ur syn. Jättekul.

Jag har under årens lopp hört lite eventuella förklaring till dessa extrakilon. Att skylla på ett genfel är vanligt. Däremot allt skafferigodis o ostbågar o 4-5 cheeseburgare innan maten för man var så hungrig har jag aldrig hört ett ljud om...
Citera
2012-09-05, 08:49
Medlem
scroshs avatar
Ingen berikning på så vis men var med om en jävligt fet kvinna i 25-års åldern på en arbetsplats för några år sedan. Hon var riktigt fet, krävdes nästan 2 stolar för att få ner kaskelotten vid matbordet.

Hur som helst, hon brukade dricka måltidsersättning (typ Nutrilett) men grejen var att hon drack dessa TILL maten. Jävligt korkad männsika. Hon åt även upp mer än halva tårtan när det var avslutningsfika för mig. Ja, halva. Själv. Utan att skämmas heller.

Slutsatsen vi kan dra är att feta människor överlag är jävligt vidriga. De bara svullar i sig, tar upp plats och sjukvård.
Citera
2012-09-05, 09:00
Medlem
EdwardWs avatar
På en arbetsplats har jag varit med om ett riktigt klappfetto som spenderade dagarna i ända med att rensa våra fikaskåp, och även delar av patienternas lunch. När vi var som mest stressade med att förbereda lunch till åldringarna så kunde hon stå helt oberörd i mitten av köket med en djup skål mat och en kopp kaffe med MYCKET grädde och bara vara i vägen.

Vidriga människor, gå och banta för helvete. "MEN JAG KÖR LOW CALORY HIGH FAT!!!!" nej, du är bara så jävla fet och äcklig så du vill fortsätta dricka grädde.
Citera
2012-09-05, 09:19
Medlem
Cameltotems avatar
Roligst är när man går på Mcdonalds och ser fetton äta som en normal människa eller mindre.

Liksom klarar du inte av att äta mycket som en tjockis är du fan ännu större skam. Brukar försöka sätta mig nära tjockisar med min dubbla meny och kolla på dom som idioter
Citera
2012-09-05, 09:25
Medlem
Madman77s avatar
På min gamla arbetsplats fanns en överviktig tjej som en lunch skulle ut och handla mat till oss andra. Hon fick sammanlagt femhundra kronor och vi förväntade att det skulle bli pengar över.

En stund senare kommer hon tillbaks. Inga pengar över. Har hon handlat mat? Nej! Hon har köpt godis och chips för ALLA pengarna! Hon har dessutom lyckats fläska i sig över hälften under tiden.

Vi andra två delade på var sin kexchocklad. Hon fortsatte käka sina chips.

Jävla gris.
Citera
2012-09-05, 10:36
Medlem
Gretchans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Roligst är när man går på Mcdonalds och ser fetton äta som en normal människa eller mindre.

Liksom klarar du inte av att äta mycket som en tjockis är du fan ännu större skam. Brukar försöka sätta mig nära tjockisar med min dubbla meny och kolla på dom som idioter

Jag fattar inte riktigt vad du ville få fram. Men det är säkert roligt.
Citera
2012-09-05, 10:41
Medlem
Pontrs avatar
Det gick en riktigt tjock tjej i min grundskola, formad som en kortväxt jihadist med 30 smällare under kläderna på armar, mage och ben, med glasögon. Liksom många andra åt hon den dåliga skolmaten, men brukade också äta sallad, överösad med vitlöksdressing. Pizzasalladen såg då ut som grön pasta med 1.5 DL vit fet kläggig carbonarasås. Ibland såg man henne äta äpple, och direkt hade man bara i tankarna "det hjälper inte, det hjälper inte!"

I klass 8 blev hon tillsammans med ett flykting"barn" och det var en riktigt lustig par att titta på. På senare år har man tittat på bilder med henne på facebook, och mindre har hon inte blivit. Fast jag tycker ni har haft det jobbigare.
Citera
2012-09-05, 10:41
Medlem
Dawlishs avatar
Jag hade en klasskompis på högstadiet som brukade äta på följande sätt. Först 2-3 portioner av vanlig mat som serverades, och sen kom hon tillbaka med flera skivor av vitt bröd med ett VÄLDIGT tjockt lager av smör på, och smällde i sig dem också. Efter maten.
Citera
2012-09-05, 11:18
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madman77
På min gamla arbetsplats fanns en överviktig tjej som en lunch skulle ut och handla mat till oss andra. Hon fick sammanlagt femhundra kronor och vi förväntade att det skulle bli pengar över.

En stund senare kommer hon tillbaks. Inga pengar över. Har hon handlat mat? Nej! Hon har köpt godis och chips för ALLA pengarna! Hon har dessutom lyckats fläska i sig över hälften under tiden.

Vi andra två delade på var sin kexchocklad. Hon fortsatte käka sina chips.

Jävla gris.

Jag har så jävla svårt att tro på det du säger.

Hon STAL alltså era pengar? Det är garanterat vidrigare än att hon åt massa chips och godis.
Fick hon sparken? Vilken chef låter en anställd stjäla från sina kollegor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in