2015-07-03, 08:44
Medlem
2big4yous avatar
Tips för läsning till intresserade.
Mycket intressant text som behandlar de senaste turerna.
"Monday,monday", Författad av Dr Martin Roberts
http://onlyinamericablogging.blogspot.com/2015/06/monday-monday-by-dr-martin-roberts.html
Citera
2015-07-03, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
CEOP Gate:

Det jobbas febrilt från alla håll och kanter på detta nu som ni förstår.

Jag har läst länkar och mitt intryck är att det är hög nivå på diskussionerna. Jag är tyvärr inte tillräckligt kunnig för att avgöra trovärdigheten MEN om detta stämmer skulle jag vilja påstå att det är direkt förödande för G och K. Jag kan inte se någon väg ut. Mycket, mycket intressant.
Citera
2015-07-03, 19:34
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Jag har läst länkar och mitt intryck är att det är hög nivå på diskussionerna. Jag är tyvärr inte tillräckligt kunnig för att avgöra trovärdigheten MEN om detta stämmer skulle jag vilja påstå att det är direkt förödande för G och K. Jag kan inte se någon väg ut. Mycket, mycket intressant.
Är inte heller tillräckligt kunnig,men,som du säger så kommenteras av dom som verkar sitta inne med kunskapen och bland dom verkar det som att det inte är något "tekniskt fel".
Men jag förstår så pass mycket att sidan fanns enligt WBM den 30/4 och så länge det inte kommer en vettig förklaring till felet så kommer jag fortsätta tro det.
Och varför går inte CEOP ut med en dementi för att slippa spekulationer?
Och varför har inte Kate och Gerry reagerat och undrat hur fan CEOP kunde veta detta den 30/4?
För hon försvann ju den 3/5 säger dom ju.
Och varför går inte Operation Grange ut med en dementi och förklarar att något blivit fel?

Nej, känslan är att dom går på den klassiska tysta ner taktiken,och hoppas allt faller i glömska.
Senast redigerad av 2big4you 2015-07-03 kl. 19:36.
Citera
2015-07-05, 22:00
Medlem
JSelwyns avatar
Okej, så jag har läst Monday Monday by Dr. Martin Roberts och kommentarerna.

Jag tolkar som att det är i princip omöjligt att det skulle ha blivit ett fel (men så sa man om Harrisburg och Three Mile Island också, men det är en annan diskussion) att WBM skulle ha daterat referade länk med fel datum. Precis som någon nämnde så skulle detta isf ha ”drabbat” tusentals fler sidor just den dagen.

Men ponera nu istället att detta inte hade hamnat på en websida, så är detta iaf så gott som ett bevis på att det fa(i)nns personer som i förväg skulle ha vetat om Madeleines öde. Någon har ju suttit på sin kammare och bara vänta på att få detta publicerat om än med fel datum.

Dessutom är det anmärkningsvärt att de stora drakarna inte har hakat på detta? Eller är dom också rädda för att bli stämda av McCann Inc? I annat fall måste ju detta vara the last nail in the coffin vad gäller McCann's historia och personerna omkring. Alltså, att historien/händelserna den där torsdagskvällen 3 Maj 2007 inte har någon bäring.

Har även varit in på det här med ”bevis” som inte finns. Har som sagt inte följt tråden varje dag men:

Men var finns kläderna som Madeleine bar under den här veckan?
Framförallt, kläderna som vi ser från tennisbilden?
Eventuell baddräkt?
Teckningar från creshe?
Skor som Maddie använde den där veckan?
Om jag inte minns fel så drog Maddie även på en barnresväska när de anlände till Portual. Var är den?
Övriga atteraljer som var Madeleine's?
Fler foton? Det har i princip redan bekräftats (så klart inte från McCann Inc) att bilden från tennisbanan är tagen tidigare.

Polisen/utredarna (SY) måste ju ha ställts sig den frågan?
Citera
2015-07-06, 16:16
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Okej, så jag har läst Monday Monday by Dr. Martin Roberts och kommentarerna.

Jag tolkar som att det är i princip omöjligt att det skulle ha blivit ett fel (men så sa man om Harrisburg och Three Mile Island också, men det är en annan diskussion) att WBM skulle ha daterat referade länk med fel datum. Precis som någon nämnde så skulle detta isf ha ”drabbat” tusentals fler sidor just den dagen.

Men ponera nu istället att detta inte hade hamnat på en websida, så är detta iaf så gott som ett bevis på att det fa(i)nns personer som i förväg skulle ha vetat om Madeleines öde. Någon har ju suttit på sin kammare och bara vänta på att få detta publicerat om än med fel datum.

Dessutom är det anmärkningsvärt att de stora drakarna inte har hakat på detta? Eller är dom också rädda för att bli stämda av McCann Inc? I annat fall måste ju detta vara the last nail in the coffin vad gäller McCann's historia och personerna omkring. Alltså, att historien/händelserna den där torsdagskvällen 3 Maj 2007 inte har någon bäring.

Har även varit in på det här med ”bevis” som inte finns. Har som sagt inte följt tråden varje dag men:

Men var finns kläderna som Madeleine bar under den här veckan?
Framförallt, kläderna som vi ser från tennisbilden?
Eventuell baddräkt?
Teckningar från creshe?
Skor som Maddie använde den där veckan?
Om jag inte minns fel så drog Maddie även på en barnresväska när de anlände till Portual. Var är den?
Övriga atteraljer som var Madeleine's?
Fler foton? Det har i princip redan bekräftats (så klart inte från McCann Inc) att bilden från tennisbanan är tagen tidigare.

Polisen/utredarna (SY) måste ju ha ställts sig den frågan?

Javisst,läget har kommit dit hän då det gäller att få fram vilket motiv Jim Gamble hade för agerandet.
Det var ju till och med så att dom verkar ha väntat på en andra bild(Tennisbilden) madeleine_02.jpg för att lägga upp på den 30 April sidan,bilden var förmodligen redan tagen och fanns i kameran,men det fanns ingen wifi etc 2007 så det tog ett tag innan dom kunde få iväg bilden till Gamble.
Jim Gamble har funnits med i detta sedan start,det var även han som var en utav hjärnorna bakom gripandet av Robert Murat.
Men den frågan alla ställer sig,vad hade Jim Gamble för motiv till denna iscensatta kidnappning och mörkläggning?
Jim Gamble är från Nord Irland utanför Belfast där han jobbade som chef för en specialenhet inom Polisen(Special Branch) sedan chef vid National Crime Squad för att senare vara med att grunda CEOP.

De kläder som fanns kvar efter Madeleine tvättades ganska omgående av Kate,och även gosedjuret för säkerhets skull.
Teckningar från Creche ja,har inte sett till något pyssel från Madeleine vid Creche i polisutredningen,och tittar du på bilderna innefrån lägenheten så finns det inte spår efter barn,inga leksaker,teckningar,creche pyssel etc
Tandborsten gjorde dom sig förmodligen av med,men förklaringen varför inte Madeleine hade någon tandborste var att tvillingarna och Madeleine delade tandborste.
Det som många verkar riktiga sina blickar mot är Donegal på Nord Irland.
På den här bilden http://www.belfasttelegraph.co.uk/migration_catalog/article25645553.ece/ALTERNATES/h342/madeleine_donegal så ser vi Madeleine McCann näst längst till vänster,bilden är tagen i Donegal och detta var endast ett par veckor innan resan till Portugal,och som vi vet nu så huserade även Jim Gamble i Nordirland på den här tiden,ett par timmars bilfärd mellan Belfast och Donegal.
Hände något som eventuellt infattade Gamble i Donegal ett par veckor tidigare?

Showen fortsätter.
Senast redigerad av 2big4you 2015-07-06 kl. 17:04.
Citera
2015-07-06, 19:31
Medlem
ursprungligens avatar
Finns inget som stödjer detta men...

Kan de cyniska och direkt olämpliga föräldrarna 'lånat bort' en lagom drogad Madeleine till deras 'betrodda' pedofilring? Tandborsten, hårborsten och annat åkte med och städerskan bäddade under tiden med rena lakan. Några DNA-spår av Madeleine fanns inte längre i lägenheten. Madeleine dog utnyttjad, medvetslös och drogad. Den desperata pedofilringen började snabbt mörkläggningen. Hemsidor startades och experter flögs in från England. Föräldrarna fortsatte spelet och lämnade in fel barn i barnkrubban som överenskommet, dag efter dag. Tyvärr dumpades barnliket i lägenheten bakom soffan och föräldrarna gavs inget alternativ än att spela med. Då var redan dementimaskinen på plats och i fullt arbete. När man till slut låtsades att Madeleine blivit bortrövad, var resten bara den sorgliga soppa vi så ogärna tror på.

De glömde bara PJ och de som trodde att detta gick att lösa med normalt polisarbete. MSM i GB är så klart ett skämt, och jag är skrämd över hur ofri pressen i det förenade kungariket verkligen är.

Jag har hittat på detta scenario själv, men bedömer detta minst lika troligt som en 'abduction'.

"Framtiden är vår vän" - Sanningen kommer alltid fram.
Citera
2015-07-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen

Kan de cyniska och direkt olämpliga föräldrarna 'lånat bort' en lagom drogad Madeleine till deras 'betrodda' pedofilring? Tandborsten, hårborsten och annat åkte med och städerskan bäddade under tiden med rena lakan. Några DNA-spår av Madeleine fanns inte längre i lägenheten. Madeleine dog utnyttjad, medvetslös och drogad. Den desperata pedofilringen började snabbt mörkläggningen. Hemsidor startades och experter flögs in från England. Föräldrarna fortsatte spelet och lämnade in fel barn i barnkrubban som överenskommet, dag efter dag. Tyvärr dumpades barnliket i lägenheten bakom soffan och föräldrarna gavs inget alternativ än att spela med. Då var redan dementimaskinen på plats och i fullt arbete. När man till slut låtsades att Madeleine blivit bortrövad, var resten bara den sorgliga soppa vi så ogärna tror på.

De glömde bara PJ och de som trodde att detta gick att lösa med normalt polisarbete. MSM i GB är så klart ett skämt, och jag är skrämd över hur ofri pressen i det förenade kungariket verkligen är.

Jag har hittat på detta scenario själv, men bedömer detta minst lika troligt som en 'abduction'.

Något liknande kan väl tänkas. Pedofilnätverk med högt uppsatta är en inte allt för otrolig teori. Bilderna på maddie med make-up ger såna vibbar.
Citera
2015-07-06, 23:32
Medlem
2big4yous avatar
Citat:

Så kan det mycket väl ha gått till och du är inte ensam kring dessa funderingar,har läst från ett flertal personer som är inne på liknande tankar.

Detta guesthouse som heter "Quinta Salito" http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/QUINTA_SALSALITO.htm
intresserade sig PJ tidigt för,vad som ledde dom hit vet vi inte,och PJ visade även intresse för lägenhetskomplexet SoliMar i Baurgau.
Om vi tar din tanke med VIP gäster (Very important peadophiles) och den här bilden som kan ha tagits i Portugal,hur som helst är det en utav de allra sista bilderna av Madeleine,och ganska creepy om du frågar mig då vi sätter in den i det här sammanhanget,folk som säger sig kunna ljud och bild har nämnt att bilden är en "snapshot" från en film.
http://www.mccannfiles.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/madeleinevideo2.jpg

och dessutom ser hon ut att vara helt blåslagen(under sminket) i ansiktet,kanske en synvilla,jag vet inte.
http://4.bp.blogspot.com/-L9dVcUwCnHk/TXAuk1k2r3I/AAAAAAAAACA/DZmv4G8-afk/s1600/Has%2BThis%2BLittle%2BGirl%2BBeen%2BStrangled%2BTo %2BDeath.png

Ett scenario kan vara att CEOP fick ett larm att något hade hänt med en liten flicka,Madeleine McCann,CEOP agerade fort och skyndade sig att göra en "Missing Madeleine" sida,MEN det dök upp uppgifter om att det befann VIP´s nere i Pdl...............CEOP drog tillbaka sidan fort,trodde dom,men den fastnade hos WBM,och då fick dom lov att ta fram en annan lösning för att dra ut på tiden,ringa ner Murat som ska sätta sig in i vad som skett inför tolkningarna vid förhören.
Tar tid att göra sig av med grejor,liket ska fraktas iväg mm CEOP börjar få panik efter Torsdagen vilket gör att dom måste hitta en scapegoat,britterna får PJ att inrikta sig på Robert Murat som inte grips förrän i mitten av Maj,viktiga veckor rinner iväg och VIP´s kan ostört lämna Portugal för UK,tja eller som Philip Edmonds gjorde,lämnade i privat jet för Schweiz.

Åxo bara en tanke efter det senaste som dykt upp.
Citera
2015-07-07, 05:16
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:

Eftersom vi inte vet vad som har hänt i detta ärende så kan jag ju inte säga att ditt scenario är troligt eller inte. Däremot om det nu skulle vara det...så bara av att läsa ovanstående får en att på riktigt må väldigt illa. Med tanke på alla böcker, dokumentärer, de som inte finns osv osv...så undrar man verkligen vad som skall krävas för att SY eller något liknande skall vakna och förstå (understatement) att shit, vi har ju varit på fel spår sen dag ett (1). Tidigare så var jag väldigt tveksam att peka åt endera hållet men som ni förstår så har jag svängt. Paret McCanns måste utredas with no barriers. Sen om det faktiskt visar sig att dom inte har med detta att göra, so be it. Men till dags dato finns det ingen som helst trovärdighet i att dom INTE har något som helst att göra eller vetskap om vad som har hänt/hände Madeleine. När vi ändå pratar om det som inte finns. Vad säger barnens mormor/farmor etc o deras kommentarer? Om de nu älskade sin Maddie så mycket, så måste dom också ha blivit oroliga över alla dessa rykten/anklagelser gentemot deras Kate och Gerry? Dom är ju också en del av allmänheten som kan sätta ihop 2+2. McCanns Inc kan ju omöjligen ha tystat ner allt o alla i sin omgivning? För att tala klarspråk. Paret McCanns har kommit undan alltför lättvindigt!
Citera
2015-07-07, 05:23
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Javisst,läget har kommit dit hän då det gäller att få fram vilket motiv Jim Gamble hade för agerandet.
Det var ju till och med så att dom verkar ha väntat på en andra bild(Tennisbilden) madeleine_02.jpg för att lägga upp på den 30 April sidan,bilden var förmodligen redan tagen och fanns i kameran,men det fanns ingen wifi etc 2007 så det tog ett tag innan dom kunde få iväg bilden till Gamble.
Jim Gamble har funnits med i detta sedan start,det var även han som var en utav hjärnorna bakom gripandet av Robert Murat.
Men den frågan alla ställer sig,vad hade Jim Gamble för motiv till denna iscensatta kidnappning och mörkläggning?
Jim Gamble är från Nord Irland utanför Belfast där han jobbade som chef för en specialenhet inom Polisen(Special Branch) sedan chef vid National Crime Squad för att senare vara med att grunda CEOP.

De kläder som fanns kvar efter Madeleine tvättades ganska omgående av Kate,och även gosedjuret för säkerhets skull.
Teckningar från Creche ja,har inte sett till något pyssel från Madeleine vid Creche i polisutredningen,och tittar du på bilderna innefrån lägenheten så finns det inte spår efter barn,inga leksaker,teckningar,creche pyssel etc
Tandborsten gjorde dom sig förmodligen av med,men förklaringen varför inte Madeleine hade någon tandborste var att tvillingarna och Madeleine delade tandborste.
Det som många verkar riktiga sina blickar mot är Donegal på Nord Irland.
På den här bilden http://www.belfasttelegraph.co.uk/migration_catalog/article25645553.ece/ALTERNATES/h342/madeleine_donegal så ser vi Madeleine McCann näst längst till vänster,bilden är tagen i Donegal och detta var endast ett par veckor innan resan till Portugal,och som vi vet nu så huserade även Jim Gamble i Nordirland på den här tiden,ett par timmars bilfärd mellan Belfast och Donegal.
Hände något som eventuellt infattade Gamble i Donegal ett par veckor tidigare?

Showen fortsätter.
Bara för att få en bild av den här Jim Gamble. Vet vi vilka dom andra barnen på bilden är och isf, har dom förekommit i någon utredning?
Citera
2015-07-07, 16:19
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Bara för att få en bild av den här Jim Gamble. Vet vi vilka dom andra barnen på bilden är och isf, har dom förekommit i någon utredning?
Ja, det är Madeleines syskon,tvillingarna Sean och Amelie och sedan är det Madeleines och tvillingarnas kusiner på Gerrys sida,alltså Gerry bror John McCann.
Har inte förekommit i något vad jag vet,förutom då tvillingarna som förekommer en del i utredningen.
Citera
2015-07-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ja, det är Madeleines syskon,tvillingarna Sean och Amelie och sedan är det Madeleines och tvillingarnas kusiner på Gerrys sida,alltså Gerry bror John McCann.
Har inte förekommit i något vad jag vet,förutom då tvillingarna som förekommer en del i utredningen.

Värt att nämnas, och det har eventuellt redan tagits upp, är att Gerry McCann har en fil angående child abuse hos myndigheterna, men den är tom....

Folk med insikt i liknande ärenden säger att filen blivit tömd, dvs man borde inte kunna ha en tom fil.

Vilken VIP (2big4yous förkortning...) har möjlighet att tömma slika filer hos myndigheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in