Varför tror man att hon är mördad? Tänk om hon själv öppnade fönstret och stack ut? Hade det varit möjligt för en treåring att kravla sig ut? Om dörren var låst utifrån, kanske hon ville till mamma och pappa och tog fönstervägen? Katter kan öppna dörrar, nog kan ett barn hitta en väg ut...
Hur det här än gick till, är skulden för försvinnandet föräldrarnas. Man lämnar inte ett barn ensamt, inte ens om man är i närheten. Det har säkert sagts många gånger, men det är tröttsamt att se parets självömkan. Om de varit med sin dotter, hade hon levt, eller inte. Jag undrar om inte mamman ändå ville ha det ännu lugnare, och gav sin dotter en dos sömnmedel, lite mer än vad flickan klarade av. Har aldrig gillat mammans uppsyn, en kall anorektisk fisk, kan inte hjälpa det.
Inte ens om de skulle hitta värsta pedofilen som skyldig till detta, kommer jag att tycka särskilt synd om paret som lämnade sin dotter ensam, hjälplös. Ett barn som rövas bort när det är vuxet nog att röra sig fritt i samhället är något helt annat, man kan inte låsa in barn. Det gäller förresten i det här läget också. Man kan och ska inte låsa in barn! Man ska vara med dem. Det räcker inte med att titta till ett barn, om man inte hör dem ropa, eller gråta. För ett barn är en titt varje kvart en EVIGHET. Man ska höra ett barns gråt på momangen, så små barn… usla föräldrar.
Det gör ont i mig när jag tänker på att dottern kanske till och med var sövd av sömnmedel när/om hon bars iväg. Det visste kanske rövaren. Glassiga föräldragänget sitter och snackar högt och brett. Oh, Maddie, hon SOVER så gott, på lite sömnmedel, det är bra både för henne och oss...

. Förbi går traktens usling och hör allt, vet allt, efter en vecka eller så.
Den som i så fall är skyldig lär ha en koppling till hotellet, det är knappast någon random som vet att ett litet barn ligger och sover just i den lägenheten, ensam. En inbrottstjuv tar inte med sig en unge, och lämnar de andra två kvar dessutom. Nej, förövaren hade något med Maddie att göra, eller ville ha det.