2014-06-03, 23:03
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Ja, att PJ tillåter SY att gräva i Portugal talar ju faktiskt starkt för att nya bevis/ uppgifter kommit fram. Vi får hålla tummarna!
Japp.
Ser nu i Portugisisk media att domaren i Libel Trial har satt datumet för sluthearing till den 16/6.
Vad det verkar är det detta datum som står fast,och då ska Gerry infinna sig i rätten i Lissabon.
Vilken mess dom är i.
Först stämmer dom Amaral för att han påpekar att hon är död,och i förrgår gick domaren på Amarals linje om WOC statusen.
Och SY hävdar att hon är död vilket borde vara spiken i kistan i Libel Trial,samt att Gerry ska infinna sig på Portugisisk mark och innan dess kanske,kanske,kanske har dom funnit något signifikant.

Ganska intressant bild här,även om det inte är något så ser Poliserna inte helt oberörda ut.
https://pbs.twimg.com/media/BpN_4JvIQAAqiGu.jpg
Senast redigerad av 2big4you 2014-06-03 kl. 23:17.
Citera
2014-06-03, 23:19
Medlem
Kontrapunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
thumbs up.
------------------------------------

Ska utveckla varför vad det gällde Martin Smith,betalning eller tystnad och varför det är intressant.
En utav UK´s rikaste personer(2007),multimiljonären och McCann´s ekonomiska sponsor och samarbetspartner Brian Kennedy kontaktade vittnet Martin Smith.
134 Cover of fax re: Dublin correspondence (English)
4135 to 4139 Additional statement from Martin Smith 2008.01.30 (English)
16-Processos, Volume XVI, pg 4134 to 4139

Varför får McCanns hjälp av Kennedy undrar jag. Officiellt antar jag att Kennedy känner "medömkan", men den sanna motivering är kanske en annan. Om man ska spekulera angående potentiella konspirationer så är kanske en pedofilring tänkbart. Just pedofilringar tycks vara något av en nationalsport i Storbrittanien.
Citera
2014-06-04, 09:01
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrapunkten
Varför får McCanns hjälp av Kennedy undrar jag. Officiellt antar jag att Kennedy känner "medömkan", men den sanna motivering är kanske en annan. Om man ska spekulera angående potentiella konspirationer så är kanske en pedofilring tänkbart. Just pedofilringar tycks vara något av en nationalsport i Storbrittanien.
Kennedy började hjälpa McCanns ekonomisk i Sep 2007 och det gjorde han för att,enligt honom var oskyldiga.
Vidare så är även personer som Jim Gamble och Edward Smethurst involverade för att nämna ett par.
Enligt Smethurst advokat koloega Tony Bennett så är Smethurst en "Senior Freemason".
När man läser vad vetarangrävarna skriver om fallet så verkar dom vara överens om att det skulle vara någon form av pedofil verksamhet i UK inblandat i detta,kanske inte direkt till Madeleine utan att vid en eventuellt gripande och rättegång kan komma fram saker om vissa personer som
an ha inträffat innan 2007.
Bland de som hävdar detta finns både advokater och fd anställda vid SY.
Och visst är det märkligt att så många rika eller personer med maktpositioner både inom media och politiken är involverade till försvar för McCann's.
Senast redigerad av 2big4you 2014-06-04 kl. 09:33.
Citera
2014-06-04, 14:56
Medlem
2big4yous avatar
Jag postade en bildlänk 3 inlägg upp där polisen hittade en trälåda under en plåt,nu har dom slagit upp tält på platsen och enligt ITV's reporter så har dom nu även tagit på sig masker och overaller.
Bild på platsen.
https://pbs.twimg.com/media/BpSHGMACEAAPL5f.jpg
Citera
2014-06-04, 15:01
Medlem
Ad-infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Jag postade en bildlänk 3 inlägg upp där polisen hittade en trälåda under en plåt,nu har dom slagit upp tält på platsen och enligt ITV's reporter så har dom nu även tagit på sig masker och overaller.
Bild på platsen.
https://pbs.twimg.com/media/BpSHGMACEAAPL5f.jpg

Det har florerat mycket bilder på just den specifika platsen. Många som sett berörda ut på något sätt.
Något har de hittat där, frågan är bara vad och om det har någon koppling till det som diskuterats i den här tråden.
Intressant att följa detta.
Citera
2014-06-04, 22:27
Medlem
Cinnabars avatar
Varför tror man att hon är mördad? Tänk om hon själv öppnade fönstret och stack ut? Hade det varit möjligt för en treåring att kravla sig ut? Om dörren var låst utifrån, kanske hon ville till mamma och pappa och tog fönstervägen? Katter kan öppna dörrar, nog kan ett barn hitta en väg ut...

Hur det här än gick till, är skulden för försvinnandet föräldrarnas. Man lämnar inte ett barn ensamt, inte ens om man är i närheten. Det har säkert sagts många gånger, men det är tröttsamt att se parets självömkan. Om de varit med sin dotter, hade hon levt, eller inte. Jag undrar om inte mamman ändå ville ha det ännu lugnare, och gav sin dotter en dos sömnmedel, lite mer än vad flickan klarade av. Har aldrig gillat mammans uppsyn, en kall anorektisk fisk, kan inte hjälpa det.

Inte ens om de skulle hitta värsta pedofilen som skyldig till detta, kommer jag att tycka särskilt synd om paret som lämnade sin dotter ensam, hjälplös. Ett barn som rövas bort när det är vuxet nog att röra sig fritt i samhället är något helt annat, man kan inte låsa in barn. Det gäller förresten i det här läget också. Man kan och ska inte låsa in barn! Man ska vara med dem. Det räcker inte med att titta till ett barn, om man inte hör dem ropa, eller gråta. För ett barn är en titt varje kvart en EVIGHET. Man ska höra ett barns gråt på momangen, så små barn… usla föräldrar.

Det gör ont i mig när jag tänker på att dottern kanske till och med var sövd av sömnmedel när/om hon bars iväg. Det visste kanske rövaren. Glassiga föräldragänget sitter och snackar högt och brett. Oh, Maddie, hon SOVER så gott, på lite sömnmedel, det är bra både för henne och oss.... Förbi går traktens usling och hör allt, vet allt, efter en vecka eller så.

Den som i så fall är skyldig lär ha en koppling till hotellet, det är knappast någon random som vet att ett litet barn ligger och sover just i den lägenheten, ensam. En inbrottstjuv tar inte med sig en unge, och lämnar de andra två kvar dessutom. Nej, förövaren hade något med Maddie att göra, eller ville ha det.
Senast redigerad av Cinnabar 2014-06-04 kl. 22:41.
Citera
2014-06-04, 22:50
Medlem
SigersonHolmess avatar
Och nu har Aftonbladet fått upp nyheten..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19001419.ab

Detta skall bli mycket mycket intressant.
Citera
2014-06-04, 22:50
Medlem
Xcango013s avatar
Vet inte om allt stämmer och är sant http://gerrymccan-abuseofpower-humanrights.blogspot.se/2010/07/100-reasons-why-madeleine-mccann-was.html

Men om det skulle vara sant och stämmer så tror jag föräldrarna sålt flickan.
Citera
2014-06-04, 23:00
Medlem
Skitintressant med all ny info de senaste dagarna. Tack 2big4you - great work!

Tror själv att Madeleine dog i lägenheten och att mamman (eller båda föräldrarna) är skyldiga, tycker båda utstrålar en slags skuldbelagd sorg (särskilt mamman) i Youtube-klippen.
Och så gör de så märkliga uttalanden... använder ordet death istället för mer självklara disappearance/abduction... svamlar fram luddiga svar på konkreta (obekväma) frågor (t ex varför de inte var med och letade efter M när hon försvann), osv osv... Listan på konstigheter är lång.

Hittade den här utsagan från http://www.mccannfiles.com, där Fiona Payne utfrågas av Leicestershire Police i april 2008. Fiona berättar om Kates reaktion de omedelbara timmarna efter Madeleines försvinnande:

"No, and that was the other thing, she kept going into the twins, she kept putting her hands on the twins to check they were breathing, she was very much concerned in checking that they were okay. But they were okay, I mean, they were fine, they didn't... they were asleep, but at the time it did seem weird, I remember thinking, you know, when the Police came they turned the lights on, there was loads of noise, obviously from the moment Kate discovered that Madeleine was gone, the screaming and the shouting and there was a lot of noise and they, they didn't, you know, so much as blink."

Klart man blir nervös om man stoppat i sina barn en massa sömnmedel, varav det i måhända ett fall blev fatalt.
Citera
2014-06-04, 23:37
Medlem
Sammanfattning på soppan mer än det man vet?
Citera
2014-06-04, 23:49
Medlem
Varför har man inte genomsökt detta området tidigare när det är så nära platsen där hon försvann?
Citera
2014-06-05, 00:33
Medlem
Följt hela tråden utan att vara medlem här men har några frågor jag hoppas någon här kanske kan svara på, har läst boken och innan dess, tyckte jag så in i helvetes synd om föräldrarna, vem anklagar någon för att ha fört bort sitt eget bart? kan ju säga att efter 10 sidor in i boken och några Youtube klipp på clownerna, hur kan någon tro att dem INTE dödat henne? knepiga jävlar.

men men, för er som är lite mer insatta i polisarbetet, har ett lögndetektorstest gjort på samtliga i familjen och umgänget som var med i Portugal?

Garry Mccann, han ska tidigare vara dömd för Child abuse vad jag förstått? hur kan det inte kommit fram tidigare och vet någon ifall det gällde hans egna barn? Framgår han i pedofilkretsar? Och, känner han verkligen folk så högt uppsatta i UK, att sådana saker som Child abuse försvann ifrån hans register? Och eftersom INGEN i UK, anklagar dem, måste det finnas något bakom kulisserna som händer väl? det är ju himla märkligt att hela världen ser, utom alla runtomkring dem..

Och, Familjen Smith, som vart independent vittne, var dem med familjen på semestern? dem har jag helt missat mitt i allt. men vad jag har förstått har Mccann's tagit avstånd ifrån dem helt?

min sista fråga, Madeleines läkarjournal, whats up med den? inte offentliggjord, men kom något ur den fram? Eftersom den inte är släppt på något sätt kan det ju ha stått lite vad som helst i den.

Sorry för antagligen självklara frågor, men försöker få klarhet i vissa saker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in