Citat:
Ursprungligen postat av
hoaxgammon
Det är väl ingen som påstår Frankrike och Algeriet inte är kapabla att uppfostra barn? Man måste väl utgå från situationen för varje enskilt barn? Just detta barn var misshandlat, undernärt och hennes mamma har varit måttligt eller inte alls intresserad av henne. Vem fan lämnar sitt nyfödda barn hos folk som inte kan ta hand om henne? Ett mammaämne enligt dig! Dessutom har mamman inte hört av sig sedan dec. 2013 för att höra hur Haddile har det! Du tycker alltså att barn ska skickas tillbaka till misshandel eller till folk som inte bryr sig om barnet och inte vill ha henne?
Nej, men jag ifrågasätter om myndigheter och fosterföräldrar verkligen gjort tillräckligt för att söka en återförening. Redan när fallet togs upp 2013 fanns mängder med frågetecken kring deras agerande. Släktingar och föräldrar kunde med lätthet hittas men ingen hade ens försökt. Istället uppfostrar man flickan till svensk (den överlägsna kulturen) och väntar på att föräldrarna skulle höra av sig. Det visade sig att dom hade alla möjligheter att ta hand om sin flicka men hade inte haft förmågan/kunskapen att söka henne. Erkänner att jag inte är påläst på vad som hänt sedan dec 2013, men ifrågasätter starkt om fosterföräldrar och myndigheter försökt skapa en återförening. Texten tyder verkligen inte på det. "Föräldrarna har inte hört av sig". Nej, men har någon i Sverige hört av sig till föräldrarna under denna period? Har man arbetat för en återförening eller har man istället låtit tiden arbeta för att på så sätt få behålla flickan? Jag anser det är ett fall av kidnappning med svenska myndigheters goda vilja, och sånt beteende måste ifrågasättas starkt. Nu är väl Haddile förlorad till Sverige men för framtida barns skull får f-n inte sånt här förekomma mer. Ett barn har rätt till sina föräldrar, sitt land och sin identitet. Det måste alltid vara prio 1. Fosterföräldrars egna intressen får aldrig sättas före.
För övrigt blir jag äcklad av snyftartiklarna i skvallermedia. "Stackars Haddile får stanna i överlägsna Sverige och slipper åka till skitländer som Frankrike och Algeriet" - det är ju faktiskt vad som står mellan raderna.