Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Ett exempel på sjuk vardagsrasism. Frankrike och i det här fallet algeriska invandrare till Frankrike saknar alltså förmåga att låta ett barn få en bra uppväxt. Det går ju verkligen inte för sig att flickan inte uppfostras till vänstervriden svensk och istället blir fransk eller i värsta fall algerisk... istället kidnappas hon i Sverige och tvingas kvar så länge att hon är tillräckligt hjärntvättat att kunna lämna landet. En mycket mycket sjuk och rasistisk tragedi. Fy f-n!
Det uppgavs ju i någon artikel att de biologiska föräldrarna inte har haft kontakt med Haddile sedan 2013. Det var då hennes fall var aktuellt i media och föräldrarna fick se det på internet.
Mamman födde ju Haddile i Sverige men reste bara efter ett par veckor till Algeriet. Hon säger att hon sedan försökte ta reda på var Haddile fanns i Sverige men inte lyckades.
När hon fick veta det via internet reste hon och jag vill minnas även pappan hit och träffade Haddile. De har alltså erkänt henne som sitt barn och verkade angelägna om att ha kontakt. Nu undrar jag: vad har hänt? Varför har de inte fortsatt kontakten?
Jag vet inte om föräldrarna är gifta i Algeriet eller är ett par utan att vara gifta eller inte har någon relation mellan sig. Om deras släkter inte accepterar att det finns ett utomäktenskapligt barn. Om de inte kan försörja sig eller ett barn. Om deras situation överhuvudtaget är kaotisk.
Ingen av oss har något att göra med Haddiles eller hennes föräldrars privatliv. Jag önskar inte att media skriver något om detta. Jag bara undrar vad som kan ha hänt.