Citat:
Ursprungligen postat av
hex27
Jag vet vad Apartheid betyder men om du frågar ett antal personer vad Apartheid är vad tror du de förknippar det med i stor utsträckning?
Jag hoppas de associerar det med åtskillnad.
Jag tror de associerar det med en politik som ger mer rättigheter till en viss grupp enbart för att gruppen har vissa gener.
Citat:
Jag har aldrig likställt det så jag tycks inte vara någon feminist.
I ditt första inlägg i tråden så förstår du inte hur någon kan vara emot feminism.
Du är alltså feminist. (Jag antar nu att du inte är det andra alternativet, dvs "oförstående", jag antar att man vet vad man tar ställning för eller emot).
Citat:
Jag tycker man kan satsa på båda delarna.
Feminister tycker inte det.
Hur ska du ha det?
Citat:
Vet att du älskar att sätta in folk i specifika fack och kalla dom för saker.
Det gör jag inte, så jag vet inte hur du kan veta det.
Det är Feministiskt Initiativ som har "Omskola män" i sitt partiprogram, inte jag som hittat på det.
De som säger "Döda alla CIS-män" är feminister, inte nåt annat. Det är inte gruppen "Skånska LUF-medlemmar" eller "Längdskidåkare från Östersund". Gemensamma nämnaren är att de alla är feminister.
De som drar in stöd till organisationer som stödjer pojkar är feminister, inte "liberaler" eller "vänsterpartister".
De som skriver krönikor om att de hatar män, skriver inte dessa krönikor som kvinnliga entreprenörer, utan för att de är feminister.
Till skillnad från Islam, där radikala islamister är en avart, så är radikal feminism normen, och moderata feminister, "jämställdister", en avskydd minoritet.
Citat:
Jag tycket som jag tycket oavsett om du kallat mig anti-feminist eller någon annan något annat.
Jag bemöter dig efter vad du skriver, och du skrev att om man inte är feminist så... ja, jag vet inte, hatar man sina döttrar?
Citat:
Ska du på semester bara eller tänker du bli resande-person?
"Resande-person". Finns många platser att se och jag har inte tillräckligt med tid att se alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
hex27
Så är det men jag ogillar generaliseringar.
Inte mycket som tyder på att du skulle ogilla generaliseringar.
Citat:
Jo, håller med dig om det också och det var egentligen ett dåligt exempel att länka till. Hela anledningen till att jag länkade var p.g.a. ett evigt tjat från annan tråddeltagare om att backa upp åsikter med länkar, siffror och fakta. Då drog jag till med den länken för att ge lite siffror att bita i och det funkade ungefär som du beskriver längre upp. Han länkar till siffror som stöder hans åsikter och är viktade åt det hållet och mina länkar stödde min åsikt o.s.v.
Det du menar vad "ett evigt tjat" finns ju att beskåda i tråden.
Du beklagade dig över att inte alla är feminister och påstod lögnaktigt att din dotters liv är bedrövligt jämfört med killar.
När du fick mothugg kallade du det "ren bullshit", men lyckades inte producera några som helst argument.
Jag tror dock, i min naivitet, att du faktiskt har lärt dig något. Du har nog insett något du inte visste för två veckor sedan.
Man kan ju hoppas.