2015-07-18, 19:47
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du är inte den förste som påstår att feminister skulle vara rädda för att bli kallade "rasister". Det verkar aldrig finnas några belägg.

Feminister är ofta mycket snabba med "rasist". Rentav först. Om de vore rädda kunde de vara tysta i stället men det är de inte.

Tittar man på feminister i tråden så ser jag ingen tendens alls till rädsla. Verkar exempelvis Disciplina vara rädd för att kallas "rasist"?

Jag ser inte ett spår av det. Det enda jag ser är "rasistsvin".

Feminister är inte tysta. Skäggiga gubbar i förorten har varit på tapeten nyligen. Feminister svarar direkt med "rasist".
Det här är ett ganska tydligt exempel http://www.kidstrangelove.com/2014/08/29/the-rotherham-child-sex-abuse-scandal-and-the-american-media-coverage-in-pictures/
Citera
2015-08-18, 17:58
Medlem
Jag har tänk på samma sak. Speciellt de som är anti-invandring men älskar asiatiska kvinnor. De ser fortfarande ner på asiatiska män men kvinnorna är OK tydligen. Samtidigt hatar de när svenska kvinnor ligger med afrikaner. Jag har aldrig fattat hur det går ihop.
Citera
2015-08-19, 16:31
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guh
Jag har tänk på samma sak. Speciellt de som är anti-invandring men älskar asiatiska kvinnor. De ser fortfarande ner på asiatiska män men kvinnorna är OK tydligen. Samtidigt hatar de när svenska kvinnor ligger med afrikaner. Jag har aldrig fattat hur det går ihop.
Vilka är "de" som du hänvisar till?
Citera
2015-08-19, 19:46
Medlem
Jag kan förklara det. Då feminismen uteslutande har blivit en politiskt korrekt antirasistisk vänstergrej som hatar vita män, så har vita män med rasistiska åsikter lärt sig att koppla ihop feminism med andra saker de stör sig på.

Så feministerna har åkt med av bara farten. På 90-talet fanns det faktiskt en hel del rasister med feministiska åsikter men dessa åsikter försvann från de rasistiska grupperna när feminism blev synonymt med anti-vit.
Citera
2018-09-27, 12:53
Medlem
Så man kan inte vara blatte och vara emot feminism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in