2015-07-03, 00:37
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
håll dig till ämnet jävla idiot det är inte nån som har frågat om marx och dina gamla böcker, om det är nånting so är bevisat är det att det inte är kulturmarxism som är svaret det har vi redan diskuterat innan du kom hit.

precis dem svaren som du har det är bara undanflykter hela tiden, om det finns en enkel och en svår förklaring vilken är den rätta då?? ja precis den enkla förklaringen men det vägrar ni erkänna.

Om nån kommer hit från utanför flashback och läser då undrar hen nog vafan ni håller på med och vad det är som är fel med er, normala är ni inte det har ni bevisat.
Nej han är helt sjuk i huvudet det vet man redan. Ett troll
Citera
2015-07-03, 00:49
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Då kör vi lite oviktade fakta då eftersom fakta ej viktat som du tycker passar är osakligt.
Kommentera gärna och berätta vilka felaktigheter du hittar.
http://www.tjejjouren.se/tjejguiden/feminism/siffror-och-statistik-7163#Utsatt%20p%C3%A5%20n%C3%A4tet
En tjejjour är enligt hemsidan en ideell förening som jobbar gratis med att stötta och stärka unga tjejer. Jag tycker det är märkligt att då enbart välja ut statistik vars syfte verkar vara att bekräfta för dessa tjejer hur utsatta de är och peka ut männen som världens stora problem. Det måste ju bara förstärka dessa tjejers känsla av att inte ha kontroll över sina liv samt, speciellt med tanke på den situation de kanske befinner sig i, få dem att känna hat mot män som grupp.

Feminister brukar ofta kritisera rasister men använder sig samtidigt av exakt samma taktik som dessa grupper gör. Letar upp och presenterar enbart sådant som sammanfaller med deras, visserligen korrekta men också mycket begränsade, bild av världen.

Tänk om vi hade haft en jour dit personer som hade blivit utsatta för ett brott av någon av utländsk härkomst kunde vända sig. Vad hade du tyckt om de där hade presenterat statistik som visade på invandrares överrepresentation i brott, vilken hemsk människosyn man har i de länder som dessa människor kommer ifrån osv?

Sanningar kan vara lika vilseledande som lögner om man använder dem på ett selektivt sätt.
Citera
2015-07-03, 01:00
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Men det är kul att du likställer mäns lidande i Sverige med de svartas i Sydafrika.
Apartheid betyder åtskillnad.

Feminister likställer svenska kvinnors lidande med kvinnorna under Talibanernas styre, så jag anser inte att det är särskilt lustigt.
Citat:
Jo, jag tror att det totalt sett finns mer behov av satsningar(inte såna ) på kvinnor.
Jag har förstått det.

Skulle du säga att det "totalt sett" är 75% problem som drabbar kvinnor eller är det mer 90%? Eller är det 55%?

Och när skall man sluta satsa specifikt på kvinnor och börja satsa på tex "låglöneyrken" eller "farliga arbetsplatser" oavsett kön?
Citat:
Kanske för att det ökar väldigt mycket just för kvinnor och av vilka anledningar. Dock tycker jag gott det kunde duga med att hjälpa folk lika mycket oavsett kön och utan speciella riktningar till kvinnor.
Om du tycker det "duger" att hjälpa folk oavsett kön så är du anti-feminist.
Citat:
Det låter ju skönt. Får man vara nyfiken och fråga till vilket land det bär? Man får ju hoppas det bli någonstans där män inte är så förtryckta som här i dina ögon.
Inget särskilt land. Börjar med Nepal.
Citera
2015-07-03, 01:08
Medlem
Jag tror nästan alla svenskar skulle ses som feminister ifall vi levde på 60-talet och det var den tidens feminism vi pratar om. Sedan finns det den nya feminismen, tredje vågen, F!s feminism, som alla rationella och kritiska människor borde vara emot.

Vad du verkar beskriva är någon sorts "white trash" typ, med kvinnoförakt, rasism, inköpt fru och "they took ur jawbs" mentalitet. Tror som sagt de flesta svenskarna stödjer jämställdhet och är emot rasdiskriminering, och jag tror även att de flesta som är invandringskritiska är det av andra anledningar än att de förlorade sitt jobb som vaktmästare till någon mörkhyad.
Citera
2015-07-03, 02:03
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Då gör de ju i.f.s. nytta på det sättet men hur vet du vad de främst är till för? Är det inte konfidentiellt vad det pratas om på en mansjour?

Bara läsa "om oss".

http://uppsalamansjour.se/om-oss/ Detta är intressant: Föreningen har haft ekonomiskt stöd från kommunen i form av föreningsbidrag. Detta drogs tyvärr in 2012, varför verksamheten måste anpassas efter dessa förutsättningar. Därför kan vi inte längre ha direkt jourtelefon, utan bara telefonsvarare och e-post.

Man behöver inte ställa frågan: varför. Vi alla vet varför stödet drogs in. Man problematiserade inte "mannen".

http://www.karlstadsmansjour.se/index.php/jouren

Andra viktiga inslag i vårt arbete är möten med skolungdomar där vi avser att genom samtal och reflektion uppmuntra till alternativa synsätt kring sex och samlevnad, relationer, manlighet och våld.

Jouren:

Vilka problem kan det röra sig om?

Jag har svårt att hantera det som händer runt omkring mig.
Jag känner inte igen mig själv.
Min partner har lämnat mig och det är tungt.
Jag kan inte kontrollera min ilska.
Jag har blivit pappa, fast jag inte vill/är redo för det.
Hur kan jag fungera bättre som pappa.
Jag fungerar inte i mitt sexliv.

Allt är mannens fel.... Han måste problematiseras... För inte kan kvinnor vara onda? Inte kan dom utöva en psykisk terror mot mannen? Inte kan hon slå sin man?

Som du förstår "Mansjourer" är inte för att hjälpa män. Det är för att hjälpa kvinnor komma undan med vad dom gör mot dessa män. För om du läser på sidorna som finns i wikilänken du gav så kan man läsa t.ex detta.

Örebro skriver:
http://www.orebromansmottagning.se/om-oss/
Under hösten 2009 startades Örebro Läns Mansmottagning. Vi är en ideell förening som finansieras genom ekonomiska medel från Socialstyrelsen och Örebro Läns Landsting. Vi erbjuder en kvalificerad behandling med fokus på mäns våld i nära relationer.

Det övergripande syftet med vår verksamhet är att bidra till barns, kvinnors och mäns säkerhet och hälsa genom att stoppa våldet mot närstående. Vi riktar oss till våldsutövande män, oberoende av sexuell läggning. Vi vänder oss till alla länsbor. Vi erbjuder behandling individuellt, i grupp och till partners.

Västmanlands mansjour skriver:
http://www.kungsor.se/omvardnad-socialt-stod/vald-overgrepp-och-brott/kriscentrum-for-man-i-vastmanland/

I Västmanland finns sedan 2008 Kriscentrum för män. Hit kan du som man vända dig om du upplever problem i dina relationer. Det kan vara allt från problem i relation till partner eller barn, eller en kris som i sin tur leder till våld, hot och kränkningar mot partner eller barn.

Kan bara tolkas som att det är mannen som riskerar att utöva våld, hot, kränkningar mot partner eller barn. För inte kan kvinnor skada barn eller sin partner?

Mansmottagningen.se skriver:
http://www.mansmottagningen.se/hur-ser-problemen-ut/
Genom att det finns något som heter Mansmottagningen mot våld i Uppsala, och genom att vi har presenterat oss på utbildningar, studiedagar och konferenser, finns det också många olika associationer till vad verksamheten innebär. Vi försöker bevaka det som

har någon tänkbar anknytning till hot och våld
omfattar olika sorts hot och våld, även potentiellt våld
omfattar våldets tre olika aktörer: offret – vittnet – förövaren
omfattar olika varianter på könsrelaterat våld
särskilt berör rollen som man och rollen som pappa
ofta dittills inte har fått någon uppmärksamhet i den personens liv, nämligen möjligheten till att utöva våld och utsattheten för våld och möjligheten att göra något åt det.

Igen, mannen och hans roll....

http://www.mansjouren.se/vad-ar-mansjouren-2/
Vi är en mansjour som ger samtalsstöd åt män och kvinnor.

Vilken mansjour det är va...... Glöm inte kvinnorna. Dom måste komma och berätta vad det är för fel på mannen.

http://www.mansjouren.ac.se/samtalsgrupper.html Skriver:
Arbetet i gruppen
De samtalsgrupper vi genomför har som målsättning att lyfta på många stenar i en mans (människas) liv. Resultatet handlar om en insikt om det egna ansvaret för den situation som mannen varit och är i. Stödet från övriga deltagare, förslag synpunkter och andras vinklingar på problematiken, bidrar till öppnade ögon hos samtliga i gruppen. Tillsammans upptäcker vi även nya vägar att lösa situationen i livet.

Tror du någonsin att en kvinna på en kvinnojour någonsin får höra att det är hennes ansvar att hon blir utsatt för våld?

Hade samma mening presenterats på en kvinnojour så hade media spytt galla över jouren. Diverse artiklar hade skrivits om hur hemska människorna är på jouren och framförallt, tror du dom hade fått kvinnor som ville ha hjälp? Att hon får höra att det är hennes fel? Att hon själv har ett ansvar? Att det är hennes fel. Att hennes destruktiva kvinnliga roll måste ändras på?

http://www.manscentrum.se/om-oss/ Skriver:
Problemen som männen presenterar varierar starkt. Den stora gruppen är samlevnadsproblem eller separationer. Andra problemområden är svårigheter med mansrollen, problem kring umgänge med barnen, svårigheter med aggressivitet och misshandel. Den hjälp som männen erbjuds kan beskrivas som rådgivning med terapeutiska och pedagogiska inslag. 45% av de män som söker Manscentrum har problem som rör våld/aggressivitet. Alla kategorier finns representerade i denna grupp. Männen ringer oftast inte förrän våldets sociala och juridiska konsekvenser har nått en tvingande nivå. Förändringsarbetet bedrivs med målsättningen att allt våld skall bort och att mannen genom nya insikter och ökad självkännedom skall lära sig välja mindre destruktiva lösningar på konflikter.

Man baxnar tamefan.

Tror du man har sådant här arbete på kvinnojourer eller kvinnocentrum där man problematiserar kvinnors roll i allt? Skulle inte tro det.

Så var skall män gå som blir utsatta för övergrepp från sina kvinnor i relationer gå någonstans? Feminism är ju jämställdhet? Eller?

Mansjourer och kvinnojourer arbetar bara för kvinnorna i samhället inget annat. Så egentligen finns det väl bara en enda mansjour som kan jämföras lite med en kvinnojour i hela Sverige för män som blir utsatta för "våld", Uppsalas mansjour.
Senast redigerad av AdjooooglE 2015-07-03 kl. 02:12.
Citera
2015-07-03, 02:13
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
kan det vara för att killjourer behövs inte?

Varför skulle inte dom behövas?
Citera
2015-07-03, 09:37
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Bara läsa "om oss".
Fantastisk sammanfattning. Jag sparar länk till det inlägget.

Jag vill tillföra nåt jag påpekat innan:

"Glöm aldrig Pela och Fadime" arbetade för att hjälpa ungdomar som är offer för hedersvåld.

Det gjorde de tills Ungdomsstyrelsen hotade med att dra in det ekonomiska stödet. Ungdomsstyrelsen tolererade nämligen inte att de hjälpte både killar och tjejer.

Nu arbetar de med att hjälpa kvinnor som är offer för hedersvåld:

http://gapf.se/2013/10/kallelse-till-extra-arsmote/

Nu bjuder vi in er till extra årsmöte för att revidera de nya stadgarna, från könsneutrala till fokus på kvinnor som målgrupp (vilka är i absolut majoriteten av GAPFs målgrupp av utsatta, trots att vi även stödjer utsatta killar och män). Detta måste vi göra för att fylla Ungdomsstyrelsens kriterier för att bli beviljade organisationsbidrag för kvinnors organisering, som vi har fått de senaste tre åren.

Detta anser jag vara helt sjukt.

Det är sånt här som gör att jag kallar feminister fascister, för fascism är precis vad ovan är.
Citera
2015-07-03, 13:40
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
håll dig till ämnet jävla idiot det är inte nån som har frågat om marx och dina gamla böcker, om det är nånting so är bevisat är det att det inte är kulturmarxism som är svaret det har vi redan diskuterat innan du kom hit.

precis dem svaren som du har det är bara undanflykter hela tiden, om det finns en enkel och en svår förklaring vilken är den rätta då?? ja precis den enkla förklaringen men det vägrar ni erkänna.

Om nån kommer hit från utanför flashback och läser då undrar hen nog vafan ni håller på med och vad det är som är fel med er, normala är ni inte det har ni bevisat.

Tänker inte ägna mig åt personangrepp.

Hela din trådstart dryper av kulturmarxistiskt tankegods, det vill säga vänsteråsikter, och när du säger att ideologin du företräder inte är vad den är så blir det väldigt svårt att föra en diskussion.
Det är ungefär som att vara vegan och förneka att det handlar om att värna djurs rätt till sitt liv.

Retoriken där invandringskritisk är synonymt med att man skulle vara rasist och likaledes anti-feminism är "kvinnohat" är ju helt och hållet baserad på en kulturmarxistisk strategi av att smeta epitet på meningsmotståndare och försöka skambelägga dom. Utgångspunkten för din diskussion är då att kvinnohatarna och rasisterna dessutom är samma personer.

Den kopplingen gör du redan i din andra kommentar:

Citat:
För mig så är det [anti-feminister] kvinnohatare som du menar så nej tack....

Detta tankegods från vänstern är alltså utgångspunkten för DIN trådstart och dina kommentarer, och sedan förnekar du att det har något med vänsteråsikter att göra?

Så att du inte ser, eller vill se, varifrån tankegodset i din egen trådstart kommer ifrån är bara sorgligt och du verkar ha svalt propagandan och förespråkar den utan att ens vara medveten om vad som är vänsterideologi i det.

Med andra ord ligger svaret på din fråga inbäddat i detta: det finns ingen "grej" alls annat än att du buntar ihop människor till ett kollektiv som anses vara det ena och det andra bara för att de har åsikter som avviker från feminism eller nuvarande migrationspolitik.
Senast redigerad av NietzschesHorse 2015-07-03 kl. 13:57.
Citera
2015-07-03, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Apartheid betyder åtskillnad.

Feminister likställer svenska kvinnors lidande med kvinnorna under Talibanernas styre, så jag anser inte att det är särskilt lustigt.

Jag har förstått det.

Skulle du säga att det "totalt sett" är 75% problem som drabbar kvinnor eller är det mer 90%? Eller är det 55%?

Och när skall man sluta satsa specifikt på kvinnor och börja satsa på tex "låglöneyrken" eller "farliga arbetsplatser" oavsett kön?

Om du tycker det "duger" att hjälpa folk oavsett kön så är du anti-feminist.

Inget särskilt land. Börjar med Nepal.

Jag vet vad Apartheid betyder men om du frågar ett antal personer vad Apartheid är vad tror du de förknippar det med i stor utsträckning?

Jag har aldrig likställt det så jag tycks inte vara någon feminist.

Jag tycker man kan satsa på båda delarna.

Vet att du älskar att sätta in folk i specifika fack och kalla dom för saker. Jag tycket som jag tycket oavsett om du kallat mig anti-feminist eller någon annan något annat.

Ska du på semester bara eller tänker du bli resande-person?

Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
En tjejjour är enligt hemsidan en ideell förening som jobbar gratis med att stötta och stärka unga tjejer. Jag tycker det är märkligt att då enbart välja ut statistik vars syfte verkar vara att bekräfta för dessa tjejer hur utsatta de är och peka ut männen som världens stora problem. Det måste ju bara förstärka dessa tjejers känsla av att inte ha kontroll över sina liv samt, speciellt med tanke på den situation de kanske befinner sig i, få dem att känna hat mot män som grupp.

Feminister brukar ofta kritisera rasister men använder sig samtidigt av exakt samma taktik som dessa grupper gör. Letar upp och presenterar enbart sådant som sammanfaller med deras, visserligen korrekta men också mycket begränsade, bild av världen.

Tänk om vi hade haft en jour dit personer som hade blivit utsatta för ett brott av någon av utländsk härkomst kunde vända sig. Vad hade du tyckt om de där hade presenterat statistik som visade på invandrares överrepresentation i brott, vilken hemsk människosyn man har i de länder som dessa människor kommer ifrån osv?

Sanningar kan vara lika vilseledande som lögner om man använder dem på ett selektivt sätt.

Nu generaliserar du allt å det grövsta.
Är helt övertygad att tjejjourer hjälper tjejer med en hel del problem som inte har ett enda dugg med män att göra.

Korrekt men begränsad? Intressant, utveckla gärna.

Det vore lika fel som att påstå eller beskylla alla män för att vara våldsamma, våldtäktsmän,hustrumisshandlare o.s.v.
Citera
2015-07-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Bara läsa "om oss".

http://uppsalamansjour.se/om-oss/ Detta är intressant: Föreningen har haft ekonomiskt stöd från kommunen i form av föreningsbidrag. Detta drogs tyvärr in 2012, varför verksamheten måste anpassas efter dessa förutsättningar. Därför kan vi inte längre ha direkt jourtelefon, utan bara telefonsvarare och e-post.

Man behöver inte ställa frågan: varför. Vi alla vet varför stödet drogs in. Man problematiserade inte "mannen".

http://www.karlstadsmansjour.se/index.php/jouren

Andra viktiga inslag i vårt arbete är möten med skolungdomar där vi avser att genom samtal och reflektion uppmuntra till alternativa synsätt kring sex och samlevnad, relationer, manlighet och våld.

Jouren:

Vilka problem kan det röra sig om?

Jag har svårt att hantera det som händer runt omkring mig.
Jag känner inte igen mig själv.
Min partner har lämnat mig och det är tungt.
Jag kan inte kontrollera min ilska.
Jag har blivit pappa, fast jag inte vill/är redo för det.
Hur kan jag fungera bättre som pappa.
Jag fungerar inte i mitt sexliv.

Allt är mannens fel.... Han måste problematiseras... För inte kan kvinnor vara onda? Inte kan dom utöva en psykisk terror mot mannen? Inte kan hon slå sin man?

Som du förstår "Mansjourer" är inte för att hjälpa män. Det är för att hjälpa kvinnor komma undan med vad dom gör mot dessa män. För om du läser på sidorna som finns i wikilänken du gav så kan man läsa t.ex detta.

Örebro skriver:
http://www.orebromansmottagning.se/om-oss/
Under hösten 2009 startades Örebro Läns Mansmottagning. Vi är en ideell förening som finansieras genom ekonomiska medel från Socialstyrelsen och Örebro Läns Landsting. Vi erbjuder en kvalificerad behandling med fokus på mäns våld i nära relationer.

Det övergripande syftet med vår verksamhet är att bidra till barns, kvinnors och mäns säkerhet och hälsa genom att stoppa våldet mot närstående. Vi riktar oss till våldsutövande män, oberoende av sexuell läggning. Vi vänder oss till alla länsbor. Vi erbjuder behandling individuellt, i grupp och till partners.

Västmanlands mansjour skriver:
http://www.kungsor.se/omvardnad-socialt-stod/vald-overgrepp-och-brott/kriscentrum-for-man-i-vastmanland/

I Västmanland finns sedan 2008 Kriscentrum för män. Hit kan du som man vända dig om du upplever problem i dina relationer. Det kan vara allt från problem i relation till partner eller barn, eller en kris som i sin tur leder till våld, hot och kränkningar mot partner eller barn.

Kan bara tolkas som att det är mannen som riskerar att utöva våld, hot, kränkningar mot partner eller barn. För inte kan kvinnor skada barn eller sin partner?

Mansmottagningen.se skriver:
http://www.mansmottagningen.se/hur-ser-problemen-ut/
Genom att det finns något som heter Mansmottagningen mot våld i Uppsala, och genom att vi har presenterat oss på utbildningar, studiedagar och konferenser, finns det också många olika associationer till vad verksamheten innebär. Vi försöker bevaka det som

har någon tänkbar anknytning till hot och våld
omfattar olika sorts hot och våld, även potentiellt våld
omfattar våldets tre olika aktörer: offret – vittnet – förövaren
omfattar olika varianter på könsrelaterat våld
särskilt berör rollen som man och rollen som pappa
ofta dittills inte har fått någon uppmärksamhet i den personens liv, nämligen möjligheten till att utöva våld och utsattheten för våld och möjligheten att göra något åt det.

Igen, mannen och hans roll....

http://www.mansjouren.se/vad-ar-mansjouren-2/
Vi är en mansjour som ger samtalsstöd åt män och kvinnor.

Vilken mansjour det är va...... Glöm inte kvinnorna. Dom måste komma och berätta vad det är för fel på mannen.

http://www.mansjouren.ac.se/samtalsgrupper.html Skriver:
Arbetet i gruppen
De samtalsgrupper vi genomför har som målsättning att lyfta på många stenar i en mans (människas) liv. Resultatet handlar om en insikt om det egna ansvaret för den situation som mannen varit och är i. Stödet från övriga deltagare, förslag synpunkter och andras vinklingar på problematiken, bidrar till öppnade ögon hos samtliga i gruppen. Tillsammans upptäcker vi även nya vägar att lösa situationen i livet.

Tror du någonsin att en kvinna på en kvinnojour någonsin får höra att det är hennes ansvar att hon blir utsatt för våld?

Hade samma mening presenterats på en kvinnojour så hade media spytt galla över jouren. Diverse artiklar hade skrivits om hur hemska människorna är på jouren och framförallt, tror du dom hade fått kvinnor som ville ha hjälp? Att hon får höra att det är hennes fel? Att hon själv har ett ansvar? Att det är hennes fel. Att hennes destruktiva kvinnliga roll måste ändras på?

http://www.manscentrum.se/om-oss/ Skriver:
Problemen som männen presenterar varierar starkt. Den stora gruppen är samlevnadsproblem eller separationer. Andra problemområden är svårigheter med mansrollen, problem kring umgänge med barnen, svårigheter med aggressivitet och misshandel. Den hjälp som männen erbjuds kan beskrivas som rådgivning med terapeutiska och pedagogiska inslag. 45% av de män som söker Manscentrum har problem som rör våld/aggressivitet. Alla kategorier finns representerade i denna grupp. Männen ringer oftast inte förrän våldets sociala och juridiska konsekvenser har nått en tvingande nivå. Förändringsarbetet bedrivs med målsättningen att allt våld skall bort och att mannen genom nya insikter och ökad självkännedom skall lära sig välja mindre destruktiva lösningar på konflikter.

Man baxnar tamefan.

Tror du man har sådant här arbete på kvinnojourer eller kvinnocentrum där man problematiserar kvinnors roll i allt? Skulle inte tro det.

Så var skall män gå som blir utsatta för övergrepp från sina kvinnor i relationer gå någonstans? Feminism är ju jämställdhet? Eller?

Mansjourer och kvinnojourer arbetar bara för kvinnorna i samhället inget annat. Så egentligen finns det väl bara en enda mansjour som kan jämföras lite med en kvinnojour i hela Sverige för män som blir utsatta för "våld", Uppsalas mansjour.

Hur är det en kvinnas ansvar om hon blir utsatt för våld menar du?
Citera
2015-07-03, 22:13
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Hur är det en kvinnas ansvar om hon blir utsatt för våld menar du?

Varför är det en mans ansvar om han blir utsatt för våld?
Citera
2015-07-04, 01:42
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Nu generaliserar du allt å det grövsta.
Absolut. Det är lättare att visa vad man tycker är fel om man är övertydlig.
Citat:
Är helt övertygad att tjejjourer hjälper tjejer med en hel del problem som inte har ett enda dugg med män att göra.
Naturligtvis gör de det och jag är övertygad om att de ofta gör ett bra jobb med det. Men jag tycker att det bara gör det än mer besynnerligt att presentera statistiken på hemsidan. Om de inte har problem med män när de besöker hemsidan varför ska de då mötas av texter som problematiserar män. Vad är syftet med det?
Citat:
Korrekt men begränsad? Intressant, utveckla gärna.
Jag menar att genom att bara välja ut sanningar som bekräftar en viss sak utan att sätta in det i ett helhetsperspektiv och dessutom helt bortse från de sanningar som kan störa den bild man vill få fram kan man nästan "bevisa" vad man vill. Det vore t.ex. inget större problem att på samma sätt presentera en lista med sanningar som visar att det är ohälsosamt att dricka vatten samt att äta frukt och grönt.
Citat:
Det vore lika fel som att påstå eller beskylla alla män för att vara våldsamma, våldtäktsmän,hustrumisshandlare o.s.v.
Om du menade mitt fiktiva exempel där jag tänkte mig att man presenterade utvald statistik för att svartmåla den utländska personen så var det ju exakt det som hemsidan du länkade till gjorde. Enda skillnaden vara att de som svartmålades där var män. Man behöver inte påstå eller beskylla ALLA ur en grupp för att uppnå det resultatet. Den tolkningen kommer de som besöker sidan själv att göra eftersom de sannolikt redan har en negativ inställning till någon person ur gruppen när de kommer dit. De som presenteras bekräftar och förstärker bara den känsla de redan har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in