2015-07-06, 00:10
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Ja, vad har jag lärt mig?
Att pojkar och män, enligt somliga i denna tråden, har ett hemskt liv jämfört med tjejer.
Att du är verkar osäker på om jag är feminist eller inte.
Att vara feminist kan innebära olika saker för olika personer.
Att fakta och siffror kan användas och uteslutas för att passa ens egen agenda.
M.m., m.m.
Då hade jag fel, du har inte lärt dig ett skit.

Du har inte ens fattat vad det handlar om.
Citera
2015-07-06, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Du påstår att tjejer är mer utsatta för våld än killar, eller hur?

Vad bygger du det påståendet på?

Nej, det har jag aldrig påstått. Det är väl snarare män som är något mer utsatta för våld totalt sett om jag inte mins fel och även män som till drygt 80% står för våldet.

Nu var det ju inte det som var frågan utan om, och i så fall varför, han tycker kvinnor ska höra att de har ansvar när de utsätts för våld.

Citat:
Då hade jag fel, du har inte lärt dig ett skit.

Du har inte ens fattat vad det handlar om.

Vad var det som inte stämde då tycker du?
Citera
2015-07-06, 00:40
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Nej, det har jag aldrig påstått.
Vad var egentligen poängen med att länka till den där tjejjouren?
Citat:
Nu var det ju inte det som var frågan utan om, och i så fall varför, han tycker kvinnor ska höra att de har ansvar när de utsätts för våld.
Jag är mer intresserad av varför du tycker att män skall höra det.

Det är mer relevant, eftersom det är så det är i verkligheten, och den verkligheten ska man enligt dig inte protestera emot.

Citat:
Vad var det som inte stämde då tycker du?
Det handlar inte om att ett kön lever ett hemskt liv, utan om att feminism är fascism.

Kommentera gärna:

Citat:
"Glöm aldrig Pela och Fadime" arbetade för att hjälpa ungdomar som är offer för hedersvåld.

Det gjorde de tills Ungdomsstyrelsen hotade med att dra in det ekonomiska stödet. Ungdomsstyrelsen tolererade nämligen inte att de hjälpte både killar och tjejer.

Nu arbetar de med att hjälpa kvinnor som är offer för hedersvåld:

http://gapf.se/2013/10/kallelse-till-extra-arsmote/

Nu bjuder vi in er till extra årsmöte för att revidera de nya stadgarna, från könsneutrala till fokus på kvinnor som målgrupp (vilka är i absolut majoriteten av GAPFs målgrupp av utsatta, trots att vi även stödjer utsatta killar och män). Detta måste vi göra för att fylla Ungdomsstyrelsens kriterier för att bli beviljade organisationsbidrag för kvinnors organisering, som vi har fått de senaste tre åren.

Detta anser jag vara helt sjukt.

Det är sånt här som gör att jag kallar feminister fascister, för fascism är precis vad ovan är.
Citera
2015-07-06, 00:59
Medlem
Citat:
]Vad var egentligen poängen med att länka till den där tjejjouren?

Du ville ju ha länkar till fakta och siffror.

Citat:
Jag är mer intresserad av varför du tycker att män skall höra det.

Jag tycker inte det är någons ansvar att denne blir utsatt för våld, inte ens män.

Citat:
Det är mer relevant, eftersom det är så det är i verkligheten, och den verkligheten ska man enligt dig inte protestera emot.

Det handlar inte om att ett kön lever ett hemskt liv, utan om att feminism är fascism.

Kommentera gärna

Ja, vad ska man kommentera om detta.
Bra att de hjälper ungdomar.
Onödigt att de ska behöva fokusera på kvinnor som målgrupp för att få stöd, även om den stora majoriteten de hjälper är kvinnor.
Nu verkar det ju, om man läser mellan raderna, att de är smarta nog att fixa så de både får bidraget och ändå hjälper alla oavsett kön.
Citera
2015-07-06, 01:49
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Tycker du hon borde få höra att det är hennes ansvar att hon blir utsatt för våld?

Tycker du han borde få höra att det är hans ansvar att han blir utsatt för våld?

Du vet, relationsvåld är ingen könsfråga, vilket feminister mer än gärna trycker på att det är. Kvinnor är lika bra kålsupare som män när det kommer till relationsvåld.

Tycker du inte det är konstigt att mansjourer problematiserar mannens roll och lägger över ansvaret på han personligen, medan kvinnor klarar sig utan att ens bli ifrågasatta som männen?

Varför skall män ha ett ansvar om dom blir utsatta för våld, men inte kvinnor?
Citera
2015-07-06, 02:06
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Onödigt att de ska behöva fokusera på kvinnor som målgrupp för att få stöd, även om den stora majoriteten de hjälper är kvinnor.
Nu verkar det ju, om man läser mellan raderna, att de är smarta nog att fixa så de både får bidraget och ändå hjälper alla oavsett kön.

Fast när man läser mellan raderna så är det viktigaste att tjejer får hjälp, inte individen som sådan oavsett, kön, hudfärg, klasstillhörighet osv osv. Här visar man att tjejer är en "grupp" som är mer värd en pojkar.

Sen ser jag inte någonstans att dom hjälper pojkar efter att dom klubbade igenom dom nya stadgarna?

Hjälpa pojkar, om det enbart skulle vara 1 pojke som vill ha hjälp = inget bidrag.

Hjälp enbart tjejer = Här får ni några miljoner ni kan leka med, men enbart om det hjälper tjejer....

Är detta något du stödjer?
Citera
2015-07-06, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Tycker du han borde få höra att det är hans ansvar att han blir utsatt för våld?

Du vet, relationsvåld är ingen könsfråga, vilket feminister mer än gärna trycker på att det är. Kvinnor är lika bra kålsupare som män när det kommer till relationsvåld.

Tycker du inte det är konstigt att mansjourer problematiserar mannens roll och lägger över ansvaret på han personligen, medan kvinnor klarar sig utan att ens bli ifrågasatta som männen?

Varför skall män ha ett ansvar om dom blir utsatta för våld, men inte kvinnor?

Förstår att du undviker att svara på frågan men du kan väl försöka?

Jag tycker inte män som blir utsatta för våld är ansvariga för det och de behöver inte få höra det, hur många gånger behöver jag skriva det innan det går in i de tjockaste av huvuden?

Citat:
Fast när man läser mellan raderna så är det viktigaste att tjejer får hjälp, inte individen som sådan oavsett, kön, hudfärg, klasstillhörighet osv osv. Här visar man att tjejer är en "grupp" som är mer värd en pojkar.

Sen ser jag inte någonstans att dom hjälper pojkar efter att dom klubbade igenom dom nya stadgarna?

Hjälpa pojkar, om det enbart skulle vara 1 pojke som vill ha hjälp = inget bidrag.

Hjälp enbart tjejer = Här får ni några miljoner ni kan leka med, men enbart om det hjälper tjejer....

Är detta något du stödjer?

Läste du ens vad jag skrev? Jag tycker det är onödigt att de måste inrikta sig på att hjälpa kvinnor bara för att få bidrag. Alltså stödjer jag väl inte det?
Det stod ju såhär i texten "Nu bjuder vi in er till extra årsmöte för att revidera de nya stadgarna, från könsneutrala till fokus på kvinnor som målgrupp (vilka är i absolut majoriteten av GAPFs målgrupp av utsatta, trots att vi även stödjer utsatta killar och män)." Det tolkade jag som att de fortfarande hjälpte även killar/män men i stadgarna har att de är fokuserade på kvinnor för att få bidrag. Jag kan ju ha fel och det är ju synd i så fall om det innebär att någon inte får hjälp.
Citera
2015-07-06, 10:00
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Du ville ju ha länkar till fakta och siffror.
Som stödjer dina påståenden, ja. Du påstår saker. Belägg dem. Svårare än så är det inte.

Det här, tex:
Citat:
mindre chans att lyckas i livet, behöver vara bättre utbildad bara för att ha chans på liknande arbete, ha lägre lön o.s.v. bara för att hon är tjej.
Här är källor som påstår motsatsen:

Kvinnor i Sverige är mycket mer nöjda med livet och har högre livskvalitet än män (="lyckas"): http://www.oecdbetterlifeindex.org/ , http://hdr.undp.org/en/countries/profiles/SWE

En kvinna med samma meriter som en man har DUBBELT så stor chans att få jobb inom teknisk och vetenskap: http://www.pnas.org/content/112/17/5360.full.pdf

Att lika arbete ger samma lön kom som sagt DO fram till när de undersökte över 700.000 jobb. Det var denna myndighets uppgift att hitta lönediskriminering och de hittade näst intill ingen alls. Det är också olagligt att lönediskriminera så om din dotter känner att hon tjänar mindre för att hon är kvinna är det bara att anmäla till DO. Försvinnande få anmälningar varje år dock.

Citat:
Jag tycker inte det är någons ansvar att denne blir utsatt för våld, inte ens män.
Bra.

Då tycker du alltså som jag att man bör satsa på offer får våld, och inte som idag; satsa på kvinnor.

Då tycker du alltså som jag att det är diskriminering i tex Socialtjänstlagen 5 kap. Särskilda bestämmelser för olika grupper

11 § Till socialnämndens uppgifter hör att verka för att den som utsatts för brott och dennes närstående får stöd och hjälp. Socialnämnden skall särskilt beakta att kvinnor som är eller har varit utsatta för våld eller andra övergrepp av närstående kan vara i behov av stöd och hjälp för att förändra sin situation.

Dvs; om socialtjänsten får besök av en man som är eller har varit utsatta för våld eller andra övergrepp av närstående så behöver han inte särskild hjälp. Det var man noga med att få ner i skrift i vår kära lagbok.

Feminister som tex Feministiskt Initiativ vill INTE att lagen ska bli könsneutral.

Citat:
Ja, organisationen "Glöm aldrig Pela och Fadime" behöver man inte kommentera, finns inget ont om dem.

Det är Ungdomsstyrelsens agerande du bör fundera över. Då var vår "demokratiminister" Alice Bah Kuhnke generaldirektör för dem, och då drar de alltså in organisationsbidrag till organisationer som hjälper killar.

Det är ett sånt land vi har blivit.

Landet där staten numera räknar folk efter vilket kön och vilken hudfärg de har, för att de ska bli rätt. Rätt hudfärg. Rätt kön.

Det är feminism.
Citera
2015-07-06, 13:50
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Förstår att du undviker att svara på frågan men du kan väl försöka?

Jag tycker inte män som blir utsatta för våld är ansvariga för det och de behöver inte få höra det, hur många gånger behöver jag skriva det innan det går in i de tjockaste av huvuden?

Spelar egentligen ingen roll vad jag eller du tycker om ansvar eller inte. Problemet är att kvinnor och män bemöts olika beroende på vilket kön som utsätter offret. Det är det jag pratar om.

När det kommer till partnervåld så är det inte svart eller vitt. Där en kvinna kan slå en man i stort sätt hur mycket som helst så räcker det med att mannen slår henne en enda gång för att rättsväsendet och socialen tar honom i örat. Om offret har ansvar eller inte får man se från fall till fall. Hade "offret" utövat någon form av våld mot "förövaren" innan? Om inte, så har offret inte något ansvar.

Räcker det som svar?

Citat:
Läste du ens vad jag skrev? Jag tycker det är onödigt att de måste inrikta sig på att hjälpa kvinnor bara för att få bidrag. Alltså stödjer jag väl inte det?
Det stod ju såhär i texten "Nu bjuder vi in er till extra årsmöte för att revidera de nya stadgarna, från könsneutrala till fokus på kvinnor som målgrupp (vilka är i absolut majoriteten av GAPFs målgrupp av utsatta, trots att vi även stödjer utsatta killar och män)." Det tolkade jag som att de fortfarande hjälpte även killar/män men i stadgarna har att de är fokuserade på kvinnor för att få bidrag. Jag kan ju ha fel och det är ju synd i så fall om det innebär att någon inte får hjälp.

Mjo det verkar ju som att pojkarna inte får någon hjälp. Vilket är illa. Men det är så det ser ut i Sverige idag tyvärr.
Så om jag mot förmodan får ett barn vilket inte är troligt alls som är en flicka så hade jag sagt: Spela offer när du får det lite svårt och resten löser sig till din favör.
Citera
2015-07-06, 14:16
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Socialtjänstlagen 5 kap. Särskilda bestämmelser för olika grupper

11 § Till socialnämndens uppgifter hör att verka för att den som utsatts för brott och dennes närstående får stöd och hjälp. Socialnämnden skall särskilt beakta att kvinnor som är eller har varit utsatta för våld eller andra övergrepp av närstående kan vara i behov av stöd och hjälp för att förändra sin situation.

Dvs; om socialtjänsten får besök av en man som är eller har varit utsatta för våld eller andra övergrepp av närstående så behöver han inte särskild hjälp. Det var man noga med att få ner i skrift i vår kära lagbok.

Feminister som tex Feministiskt Initiativ vill INTE att lagen ska bli könsneutral.

Du, det där visste inte jag var lagfört. Allt skall vara könslöst, men inte om det drabbar kvinnorna. Då är könet av yttersta vikt.

Det är inte konstigt att MGTOW växer. Det är inte konstigt att det poppar upp forum om hur man som en man skall skydda sig emot kvinnor som har staten bakom sig för att förmildra sina handlingar som kan vara förödande för en man.

För 1 år sedan hade jag skrattat åt en man om han hade ett fickminne på sin arbetsplats med förklaringen att: Jag måste spela in mina samtal om jag skulle prata med en kvinna, jag kan ju åka dit för sexuella trakasserier. Vem skulle tro på motsatsen? Jag är ju en man.

https://www.youtube.com/watch?v=9CYkWR_IWgE Jag skrattar inte längre.... Första historien och den sista är ju helt otrolig.
Citera
2015-07-06, 14:47
Medlem
Celenos avatar
Citat:
För 1 år sedan hade jag skrattat åt en man om han hade ett fickminne på sin arbetsplats med förklaringen att: Jag måste spela in mina samtal om jag skulle prata med en kvinna, jag kan ju åka dit för sexuella trakasserier. Vem skulle tro på motsatsen? Jag är ju en man.

https://www.youtube.com/watch?v=9CYkWR_IWgE Jag skrattar inte längre.... Första historien och den sista är ju helt otrolig.
Det har hänt mycket bara de sista fem åren.

I förlängningen kommer det att slå tillbaks, givetvis, när tex ingen längre vågar anställa kvinnor.

Och nästa makthavare eller kändis som raggar på A**a A eller hennes sossekompisar kommer med 100% säkerhet att spela in hela umgänget.
Citera
2015-07-08, 14:19
Medlem
BenQuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Detta går i 3 faser förstår du…barn ser ingen skillnad, sen blir de lite äldre och börjar armbåga sig i samhället och där kommer rasismen och rädslan, sen blir man ännu lite äldre och förhoppningsvis lite mer pålåst och då fattar man att de saker man är så rädd för inte är bundet till pigment i huden utan till andra saker, som visserligen kan existera mer vanligt hos invandrargrupper ex. men faktiskt inte är den gruppens fel utan just rasismens. Kontraproduktivt alltså. Så du får väl vänta in tills du blir lite klokare helt enkelt.

Du är rolig du och verkar vara riktigt "pålåst"..

Poängen med mitt inlägg - som verkar ha gått dig över huvudet som det oftast gör - var att visa att "rasism" eller en större vilja att var misstänksam och utnyttja någon främling ligger långt tillbaka i våra gener sen människans födsel. Man känner mer samhörighet med de man är mest genetiskt likasinnad.

Vi svenskar och människorna här i västvärlden i allmänt har däremot blivit allt mer toleranta mot främlingar - det är därför vi har en så hög invandring. Men alltför många invandrare utnyttjar också vår naivitet. Och vi tolerera (till och med belönar) deras dåliga beteende alltför mycket som bara leder till allt värre saker.

Citat:
För nej det är tvärtom väldigt tydligt att den absoluta majoriteten invandrare klarar alldeles utmärkt att leva och bo i Sverige, de jobbar, de betalar skatt och de deltar i samhället.

Beror helt på vilka grupper du tittar närmare på. Exempelvis så kan du kolla upp hur det går för somalier och muslimer generellt.

Citat:
Jasså det gör vi?

Ja det är dina politiker som vill ge jobb och bostad för att "rehabilitera" återanvändande nysvenskar som gått med i ISIS. Bland annat..

Citat:
Antar att du syftar med sexköpslagen när du pratar om censur? Brukar vara den som "känns" för div. här inne. Tror snarare du har problem med att män som grupp börjar mista sina privilegier som
du känner som hotfullt och mest skattepengar går inte till kvinnor.

Du som svensk kvinna har verkligen ingenting att påpeka om andras privilegier då ni är den mest curlade gruppen vi har.

Med censur menas just censur där ni vill tysta åsikter, inte sexköp. Men ni vill tysta sexsäljarnas egna vilja till självbestämmande som en riktig vänsterfascist så där har du väl exempel på er censur. Ni vill helt enkelt tvinga in kvinnor i er egna smala mall om hur en kvinna ska vara med hjälp av censur.

Kvinnor använder en miljon mer skattekronor än de betalar in, och män betalar in samma miljon mer i skatt. Togs upp i en annan tråd.

Skulle faktiskt hellre vilja ha kvinnors privilegier med straffrabatter och speciellt åtgärder gällande min hälsa och studier som ni får. Och era kvoteringar till högbetalda lyxpositioner såklart. Ser faktiskt inte vilka privilegier jag skulle sakna som man.. Och att som kvinna få så mycket uppskattning och sex som jag vill måste vara härligt så jag byter mer än gärna.

Citat:
tsss

Bespara mig dina icke-ord och kom med något konstruktivt svar istället. Men du förnekade dig inte i alla fall.

Citat:
ja visst. Gick massvis med slavskepp från europa till afrika och mellanöstern, miljoner med vita fick slava på de afrikanska bomullsplantagen. Jupp serru. Afrika gjorde verkligen big business på vitas slavande.

Man blir allt mer övertygad om att du trots allt är efterbliven. Definitionen av en slav är inte att det måste vara "massvis med slavskepp" och att de måste slita på något bomullsplantage. Har du bara läst om amerikas slaveri och tror att slavar fungerar på endast det sättet eller?

Det börjar bli ganska tröttsamt hur ni vänsterdårar hela tiden ska måla ut vita män som världens ondska och den mörkhyade mannen som god och oskyldig.. Allt märkligare att ni i er naivitet jämt och ständigt tror det bästa om utlänningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in