Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Detta går i 3 faser förstår du…barn ser ingen skillnad, sen blir de lite äldre och börjar armbåga sig i samhället och där kommer rasismen och rädslan, sen blir man ännu lite äldre och förhoppningsvis lite mer pålåst och då fattar man att de saker man är så rädd för inte är bundet till pigment i huden utan till andra saker, som visserligen kan existera mer vanligt hos invandrargrupper ex. men faktiskt inte är den gruppens fel utan just rasismens. Kontraproduktivt alltså. Så du får väl vänta in tills du blir lite klokare helt enkelt.
Du är rolig du och verkar vara riktigt "pålåst"..
Poängen med mitt inlägg - som verkar ha gått dig över huvudet som det oftast gör - var att visa att "rasism" eller en större vilja att var misstänksam och utnyttja någon främling ligger långt tillbaka i våra gener sen människans födsel. Man känner mer samhörighet med de man är mest genetiskt likasinnad.
Vi svenskar och människorna här i västvärlden i allmänt har däremot blivit allt mer toleranta mot främlingar - det är därför vi har en så hög invandring. Men alltför många invandrare utnyttjar också vår naivitet. Och vi tolerera (till och med belönar) deras dåliga beteende alltför mycket som bara leder till allt värre saker.
Citat:
För nej det är tvärtom väldigt tydligt att den absoluta majoriteten invandrare klarar alldeles utmärkt att leva och bo i Sverige, de jobbar, de betalar skatt och de deltar i samhället.
Beror helt på vilka grupper du tittar närmare på. Exempelvis så kan du kolla upp hur det går för somalier och muslimer generellt.
Ja det är dina politiker som vill ge jobb och bostad för att "rehabilitera" återanvändande nysvenskar som gått med i ISIS. Bland annat..
Citat:
Antar att du syftar med sexköpslagen när du pratar om censur? Brukar vara den som "känns" för div. här inne. Tror snarare du har problem med att män som grupp börjar mista sina privilegier som
du känner som hotfullt och mest skattepengar går inte till kvinnor.
Du som svensk kvinna har verkligen ingenting att påpeka om andras privilegier då ni är den mest curlade gruppen vi har.
Med censur menas just censur där ni vill tysta åsikter, inte sexköp. Men ni vill tysta sexsäljarnas egna vilja till självbestämmande som en riktig vänsterfascist så där har du väl exempel på er censur. Ni vill helt enkelt tvinga in kvinnor i er egna smala mall om hur en kvinna ska vara med hjälp av censur.
Kvinnor använder en miljon mer skattekronor än de betalar in, och män betalar in samma miljon mer i skatt. Togs upp i en annan tråd.
Skulle faktiskt hellre vilja ha kvinnors privilegier med straffrabatter och speciellt åtgärder gällande min hälsa och studier som ni får. Och era kvoteringar till högbetalda lyxpositioner såklart. Ser faktiskt inte vilka privilegier jag skulle sakna som man.. Och att som kvinna få så mycket uppskattning och sex som jag vill måste vara härligt så jag byter mer än gärna.
Bespara mig dina icke-ord och kom med något konstruktivt svar istället. Men du förnekade dig inte i alla fall.
Citat:
ja visst. Gick massvis med slavskepp från europa till afrika och mellanöstern, miljoner med vita fick slava på de afrikanska bomullsplantagen. Jupp serru. Afrika gjorde verkligen big business på vitas slavande.
Man blir allt mer övertygad om att du trots allt är efterbliven. Definitionen av en slav är inte att det måste vara "massvis med slavskepp" och att de måste slita på något bomullsplantage. Har du bara läst om amerikas slaveri och tror att slavar fungerar på endast det sättet eller?
Det börjar bli ganska tröttsamt hur ni vänsterdårar hela tiden ska måla ut vita män som världens ondska och den mörkhyade mannen som god och oskyldig.. Allt märkligare att ni i er naivitet jämt och ständigt tror det bästa om utlänningar.