Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2015-07-03, 21:11
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Du har tidigare definierat honom som "inlåst", "frihetsberövad" samt "något som liknar husarrest".

Blir det bra om vi lägger till att han absolut inte är detained i listan över dina ändlösa motsägelser och noterar att ditt tyckande nu även inkluderar att "Det han gör på ambassaden" är lika frivilligt som att vara inlåst, frihetsberövad och något som liknar husarrest?

Detta stämmer inte, håll dig till sanningen, tack! Jag har sagt att han på ambassaden låst in sig själv, frihetsberövat sig själv, satt sig själv i husarrest etc. Alltså inte att någon annan, exempelvis Sverige har gjort detta.

Så när han själv påstår att han varit "detained" så avser detta givetvis rent språkligt och tolkningsmässigt att han anser att någon annan har försatt honom i den situationen, vilket är en lögn. Skulle han tala sanning skulle det i så fall i stället stå något som liknar följande:

Citat:
Julian Assange has detained himself in the Ecuadorian embassy for xxx days.
Citera
2015-07-03, 21:22
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Detta stämmer inte, håll dig till sanningen, tack! Jag har sagt att han på ambassaden låst in sig själv, frihetsberövat sig själv, satt sig själv i husarrest etc. Alltså inte att någon annan, exempelvis Sverige har gjort detta.

Så när han själv påstår att han varit "detained" så avser detta givetvis rent språkligt och tolkningsmässigt att han anser att någon annan har försatt honom i den situationen, vilket är en lögn. Skulle han tala sanning skulle det i så fall i stället stå något som liknar följande:
Det blir sannolikt bara fånigt när du ber mig att hålla mig till sanningen och ljuger i samma mening. Jag kollade naturligtvis upp exakt vad du sagt innan jag påstod det. Sen att du ihärdigt kombinerar det med din eventuella åsikt om att det är frivilligt var jag absolut tydlig med i mitt förgående inlägg.

Jag vore kanske tacksam om du kollade upp vad du själv kan ha skrivit innan du påstår att jag ljuger om den saken.
Citera
2015-07-03, 21:28
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Då snackar vi verkligen rättsskandal av stora mått! Att Björn Hurtig varnades av Advokatsamfundet känns som småpotatis jämfört med detta fulspel. MN är en ängel jämförelsevis, även om hon säkerligen har begått ett och annat mindre misstag eller (med facit på hand) har gjort en del missbedömningar.

Jag halkade in i denna tråd av en slump och visste då inte så mycket om fallet. Men en stor anledning till att jag stannat kvar är just det att många skribenter i denna tråd förföljer/trakasserar målsägarna och MN (i skrift här) samtidigt som att man försöker höja JA och hans fulspelande advokater till skyarna.

Du halkade in i denna tråd av en slump! Och du visste inte så mycket om det här fallet. (FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige

Detta är din första post. Och den skrev du t.o.m innan Anna Ardin var förhörd!!!!!!!!!!! Jo jag tackar jag.

Din nästa post skriver du 10 tim senare. Våldtagit o ofredat två kvinnor. Wikileaks vansinniga som publicerar 90.000 dokument. Jo jag tackar jag. Nä du verkar inte alls förstå vad detta handlar om.
(FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige

När SWs anmälan var nedlagd visste du ändå att JA va en skit o hade ett "unket" beteende och att fallet stank. (FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige

Näe du anonymare. Din agenda var klar redan från början.

Det som förbryllar mig är att du visste att Falkvinge var inblandad innan AAvar förhörd o inget kommit ut på nätet!!!
Och "unket beteende " Det placerar dig i den innersta kretsen.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2015-07-03 kl. 21:45.
Citera
2015-07-03, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Undrar vad som föranlett denna vädjan just nu?

Det tar inte en Dr Watson för att se sambandet med att wikileaks har krattat manegen med lämpliga läckor om landet i fråga i några veckor för att vädjan lättare skulle bifallas.

Det verkar dock som "the ruse" eller "the shakedown" har fallit för döva öron, hörrudu.
Jag lider med dig som fortfarande tror på konspiratoriska teorier.
Senast redigerad av pagamama 2015-07-03 kl. 22:03.
Citera
2015-07-03, 22:15
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pagamama
Det tar inte en Dr Watson för att se sambandet med att wikileaks har krattat manegen med lämpliga läckor om landet i fråga i några veckor för att vädjan lättare skulle bifallas.

Det verkar dock som "the ruse" eller "the shakedown" har fallit för döva öron, hörrudu.
Jag lider med dig som fortfarande tror på konspiratoriska teorier.
Är inte det lite konspiratoriskt av dig att tro det? Att wikileaks skulle sitta på en mer eller mindre oändlig hög hemligheter ur vilken dom sedan selektivt avslöjar saker enbart när det tjänar deras egna (illa) dolda agendor?
Citera
2015-07-03, 22:36
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
OM DU INTE FÖRSTÅR ,ELLER RÄTTARE SAGT ÄR SÅ OKUNNIG ATT DU TRO ATT ETT ÖPPET BREV TILL EN TIDNING ÄR SAMMA SAK SOM ATT SÖKA ASYL ÄR DU DUMMARE ÄN TÅGET.

Var skrev jag att det var samma sak? Det gjorde jag inte, trots att du kände dig tvingad att till och med skriva detta med stora bokstäver.

Intressant dock att flertalet stora mediakanaler tolkar det som en begäran av asyl, exempelvis The Guardian.

Det är nog bäst att du låter caps lock vara aktiverat och besöker alla dessa olika nyhetskällor och repeterar din kommentar angående dummare än tåget.
Senast redigerad av Anonymare 2015-07-03 kl. 22:41.
Citera
2015-07-03, 22:59
Medlem
Nickelodions avatar
Élysée angående JA: "Han gjorde ingen asylansökan ..." och uppmanar JA att nu lämna en sån!
Citera
2015-07-04, 00:16
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
JA vädjar till den franske presidenten François Hollande om att få politisk asyl i Frankrike eftersom ”hans liv är i fara”.

Det framgår av ett öppet brev från Assange som publiceras i tidningen Le Monde.

”Bara Frankrike kan erbjuda mig det skydd jag behöver mot de förföljelser som jag är utsatt för”, skriver Assange bland annat.

http://www.lemonde.fr/idees/article/2015/07/03/julian-assange-monsieur-hollande-accueillez-moi-en-france_4668919_3232.html

Jag hittar inget datum när Assanges brev är skrivet. Det är publicerad den 3 juli. Låt oss anta att Le Monde fick brevet den 1 eller 2 juli. Kan Assanges brev vara ett svar på den franska justitieministerns uttalande att det kan vara rimligt att ge Assange och Snowden asyl i Frankrike? I syfte att ge USA en läxa som de förstår. (Enligt principen: man avlyssnar inte tre franska presidenter ostraffat)

Hennes uttalande är publicerat i the Intercept den 25 juni.
https://firstlook.org/theintercept/2015/06/25/french-justice-minister-says-snowden-assange-offered-assylum/
Citera
2015-07-04, 09:01
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Var skrev jag att det var samma sak? Det gjorde jag inte, trots att du kände dig tvingad att till och med skriva detta med stora bokstäver.

Intressant dock att flertalet stora mediakanaler tolkar det som en begäran av asyl, exempelvis The Guardian.

Det är nog bäst att du låter caps lock vara aktiverat och besöker alla dessa olika nyhetskällor och repeterar din kommentar angående dummare än tåget.

Nu skriver ju inte Le Monde el The Guardian i denna tråd, vad jag vet. Men det gör du. Alltför ofta.

Och förstår man inte att dom stora mediadrakarna vill sälja lösnummer o få så många klick som möjligt,så får man väl dra fram dummare än tåget igen.

Men Assange kanske banar väg för ett nytt sätt att söka asyl. Jag menar,du MN o svenska rättsväsendet litar ju inte på att ett land som Ecuador kan fatta sådana beslut. Nä bättre att Aftonbladet, Expressen, Dn,Svd tar såna beslut.
Citera
2015-07-04, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Jag hittar inget datum när Assanges brev är skrivet. Det är publicerad den 3 juli. Låt oss anta att Le Monde fick brevet den 1 eller 2 juli. Kan Assanges brev vara ett svar på den franska justitieministerns uttalande att det kan vara rimligt att ge Assange och Snowden asyl i Frankrike? I syfte att ge USA en läxa som de förstår. (Enligt principen: man avlyssnar inte tre franska presidenter ostraffat)

Hennes uttalande är publicerat i the Intercept den 25 juni.
https://firstlook.org/theintercept/2015/06/25/french-justice-minister-says-snowden-assange-offered-assylum/

Javisst, JA kommenterar direkt det uttalandet i sitt öppna brev. Med hackig Google-översättning:
Citat:
Det är anledningen till att jag var särskilt berörd av det oväntade samtal från den franska regeringen, genom justitieministern och justitieministern Christiane Taubira, och förmedlas av dussintals andra personligheter som Frankrike ge mig asyl. Förmyndare av en konstitution som tvingar Frankrike att vara värd kämparna för frihet hotas deras liv, en konstitution som tvingar världen att öppna sina ögon av adeln av ett sådant krav, öppnade en väg som jag hoppas kommer inte nära.
Citera
2015-07-04, 10:35
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Javisst, JA kommenterar direkt det uttalandet i sitt öppna brev. Med hackig Google-översättning:

Ska man tolka detta som att det finns krafter i Frankrike som vill bevilja JA asyl för att knäppa USA på näsan, ungefär som Ecuador alltså? Jag tycker att asylsystemet är för viktigt för att missbrukas för politiska syften (eller för att komma undan straff för icke-politiska brott såsom våldtäkt). Syftet är att skydda den asylsökande mot politiskt förtryck och förföljelse från regimen, inte att användas som ett protestverktyg i det politiska spelet mellan olika nationer.
Senast redigerad av Anonymare 2015-07-04 kl. 11:05.
Citera
2015-07-04, 11:09
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ska man tolka detta som att det finns krafter i Frankrike som vill bevilja JA asyl för att knäppa USA på näsan, ungefär som Ecuador alltså? Jag tycker att asylsystemet är för viktigt för att missbrukas för politiska syften. Syftet är att skydda den asylsökande mot politiskt förtryck och förföljelse från regimen, inte att användas som ett protestverktyg i det politiska spelet mellan olika nationer.
Jag har frågat det förut.

Varför anser du att du skulle ha något slags tolkningsföreträde gällande vad som är missbruk av asyl och vad som är legitima skäl?

Du försöker ju dessutom ge sken av att bara vara lite godtyckligt insatt när det passar dina argument... Så hur kan du plötsligt inbilla dig att du skulle vara insatt nog att avgöra hur den totala hotbilden mot Assange ser ut och hur den står i förhållande till genuina asylskäl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in