Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 21:27
Medlem
-Sulan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Yes! En till som har fattat galoppen! Nu är vi åtminstone tre stycken i denna tråd.

Vem är den tredje? De flesta verkar inte kunna se igenom detaljerna. Vad som skett kan öka intresset för WL och vad de skärskådar. Allt kan då slå tillbaka mot USA´s och NATO´s aktiviteter i mellanöstern.

USA är ordentligt pressat ekonomiskt och oljemässigt. Många i oljebranschen befarar att de kommer att starta krig med Iran bara för att få kontroll över landets oljetillgångar. Sker så får väl Obama lämna tillbaka Nobels fredspris...
Citera
2010-08-21, 21:28
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Assange inte längre misstänkt enligt DN

http://www.dn.se/nyheter/sverige/assange-anhallan-havd-1.1157250

Så jag antar att vi stänger tråden och surfar vidare
Skönt för honom. Jag trodde inte en sekund på det där, att hjältar som Assange ska behöva stå ut med smutskastning är bara... *suck*
Citera
2010-08-21, 21:28
Medlem
BTW, har wikileak avslöjat något scoop än, tycker inte jag läst att nån kunna använda den informationen dom släppt till nåt, mest tråkiga rapporter om ingenting?
Citera
2010-08-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Ok, men detta är väl inget som svenska kvinnor oroar sig för?

Eller hur?

Så brukar det nämligen inte se ut. Visst finns det vissa obskyra forum som detta där en och annan hängs ut men i 99,9 procent av fallen så framställs ju kvinnorna som de drabbade. Näpp. Det risken är så liten att den inte skrämmer bort någon.

Sen är detta inget vanligt case heller. Det är inte som om jag skulle anklaga min granne Sven-Olof för att ha våldtagit eller ofredat mig. Jag är övertygad om att hur den här soppan än slutar så är bägge parter lika hotade och hatade.
Citera
2010-08-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiatfeminist
Väl sammanfattat. Jag skäms över mina "medsystrar" som gör falska sexbrottsanmälningar. Samtidigt kokar jag av ilska över att veta att så många faktiska svin går fria på grund av att det typ enda sättet att bevisa en våldtäkt är att har stora skador, händelsen på film eller vittnen. Eller att mannen tidigare dömts för liknande brott. Det är knivigt det här.

Man kan koka hur mycket man vill. Men hur fan ska man annars göra?! Jag tycker inte att man ska kunna dömas bara ord mot ord. Man får väl vara ännu mer extremt försiktigt vem man har sex med ..
Man ska inte döma någon bara ord mot ord. Jag kan här och nu bara med ord anklaga att du varit i mitt hem och stulit pengar. Men ska inte kunna döma någon utan bevis.. det är knepigt att våldtäkt inte går att bevisa så enkelt. Men en rättstat ska vara en rättstat. Oskyldiga är oskyldiga. Hellre 100 våltäktsmän fria än 1 oskyldig i finkan. Vissa feminister pratar på allvar om att inför omvänd bevisbörda vilket är helt åt helvete. Hur ska en man kunna bevisa att man inte våldtagit ..
Citera
2010-08-21, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Japp! Som jag sa tidigare. J.A. och Wikileaks har fått sig en liten näsbränna inför det som komma skall.

Japp och då lär inte saker bli nerlagda.
Citera
2010-08-21, 21:32
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Skönt för honom. Jag trodde inte en sekund på det där, att hjältar som Assange ska behöva stå ut med smutskastning är bara... *suck*

Det var vansinne att publicera 90 000 dokument. Nu har han kanske våldtagit och/eller ofredat två kvinnor. Han är knappast någon hjälte.
Citera
2010-08-21, 21:32
Medlem
PandorasAsks avatar
Sven-Erik Alhems blogg:

Nu måste en åklagare träda fram och förklara virrigheten! Först kungörs att Assange på sannolika skäl (=den högre misstankegraden) är misstänkt för och anhållen i sin frånvaro bl a för våldtäkt. Lite senare är anhållningsbeslutet hävt och det finns inte längre skäl att misstänka honom för våldtäkt.
Normalt brukar ett anhållningsbeslut i frånvaro inte offentliggöras. Det gagnar inte precis saken. Nu skedde det likväl med pukor och trumpeter. Och så blåses allt plötsligt av!

Förfarandet kräver att en lugn och sansad åklagare träder fram och lämnar en rimlig förklaring till vad det är som ligger bakom turerna. Annars råder förvirring.
Citera
2010-08-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanWarfare
BTW, har wikileak avslöjat något scoop än, tycker inte jag läst att nån kunna använda den informationen dom släppt till nåt, mest tråkiga rapporter om ingenting?

Inga scoop alls.

Det de har gjort är avslöjat namn på soldater, afghaner, etc, som slåss mot talibaner, så talibanerna vet vilka de ska döda.

Sen har de publicerat en hel del privat konversion kring 911.

Men i övrigt, något stort politiskt? Nope.
Citera
2010-08-21, 21:34
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Det var vansinne att publicera 90 000 dokument. Nu har han kanske våldtagit och/eller ofredat två kvinnor. Han är knappast någon hjälte.

Vad menar du med vansinne?

Alla som visar hur USA gång på gång bryter mot krigsrätten är en hjälte i mina ögon
Citera
2010-08-21, 21:35
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrpreben
Inga scoop alls.

Det de har gjort är avslöjat namn på soldater, afghaner, etc, som slåss mot talibaner, så talibanerna vet vilka de ska döda.

Sen har de publicerat en hel del privat konversion kring 911.

Men i övrigt, något stort politiskt? Nope.

Ja, talibanerna skjuter ju inte bara på amerikaner. De frågar om namn först och sen kollar listan. Du min herre, är en stor jävla pajas
Citera
2010-08-21, 21:35
Medlem
Jag är mest förbannad på den absurda situation som tabloiderna har skapt. Hur fan kan det vara så enkelt att publicera på lösa grunder utan att folket blir förbannad. De kunde väl väntat en dag för att se sanningshalten i anmälan. De har ju för fan droppat våldtäktsanklagelserna UTAN att ens ha träffat Assange!! Anmälan måste ha varit väldigt svag från början i så fall, eller vad säger lagexperterna?

Assange är på tapeten i hela världen just nu, svenska blaskorna agerar efter vinstintresse och skiter fullständigt vad som är rätt eller fel. De fattar att de kommer att sälja enroma mängder fler med ett löp som idag + besök på sajten. Hausa ämnet i ett par timmar för att sedan klargöra att anklagelserna lades ner.

Vad ser vi nästa gång: "Någon främmande kvinna som vill vara anonym har anklagar kungen för våldtäkt."

Löp: KUNGEN JAGAS I NATT FÖR VÅLDTÄKT I SVERIGE! (ok, Kungen har immunitet men de hinner nog få ut ett löp ändå)

OT: Vad jag förstår utreds fortfarande "ofredande" (obs. inte sexuellt ofredande som gäller barn)

Citat:
kapitel 4, §7: Den som handgripligen antastar eller medelst skottlossning, stenkastning, oljud eller annat hänsynslöst beteende eljest ofredar annan, döms för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år. Som ofredande räknas också telefon- och brevterror. Även mobbning har under senare tid räknats som ofredande.

Kvinnorna har gått ut och sagt att han inte var våldsam och att de inte var rädda för honom. Enligt kvinnorna har de också haft sex i samtycke och man kan ju inte gå från att ligga med varandra till att antasta minuten senare. så vad kan det vara? Har JA sms:at "ligga?" för många gånger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in