2015-04-26, 21:56
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RYTU
Detta är inte tydligt nånstans. En anmäler, två säger "viss risk" och "gränsar" och horungen säger att det är ok.

Du redigerade ditt inlägg och skrev att det var påhittade meningar EFTER jag hade svarat dig. ChristianX har inte svarat på samma inlägg jag svarade på. Utifrån de nya kriterierna svarar jag istället att sannolikheten är stor för att dina inlägg är antingen 0.06 eller 0.03 men att man får ta ställning till det ifall de skulle dyka upp i en skarp situation.
Citera
2015-04-26, 22:47
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Du:

ChristianX

Tinuviel:

Horungen epost72 som du tar upp:

Detta är inte tydligt nånstans. En anmäler, två säger "viss risk" och "gränsar" och horungen säger att det är ok.

Men jag tolkar det som att man kan uttrycka sig allmänt och att exemplen var ok.

Du måste ju själv inse att det blir väldigt svårt att ta dig på allvar så som du skriftligen gapar och skriker och häver ur dig invektiv om allt och alla som inte till 110% håller med dig om vad du säger?

Inser du verkligen inte det själv?

För min del får du hemskt gärna tycka precis vad du vill om mig, jag är allmänt väldigt lite intresserad av vad du tycker om mig som person och som moderator, men det finns ett regelverk som du ska hålla dig till. Du får inte diskutera moderators åtgärder i din signatur.

Nuvarande signatur är dock helt okej, om jag tolkat vårt regelverk rätt. Den framställer dig inte direkt som en vettig användare, men vi kan inte förhindra att en användare idiotförklarar sig själv.
Citera
2015-04-26, 23:16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Dra åt helvete ditt jävla offer, Att lägga sig i en tråd som inte på något sätt har med dig att göra och bara kalla folk för saker är seriöst LÅGBEGÅVAT. Tröga jävla sär och offer. Svaren var vaga och inte tydliga och ditt svar skiter jag i eftersom du inte är mod.
epost72 har varit mod. Du kan googla moderator emeritus som du fått dig tillskrivet men inte verkar förstått.

Varför skulle hans svar (eller mitt, eller vem som helst annans för den delen) vara mindre värt på grund av detta?

Eftersom det verkar vara mod du hänger upp dig på så är det väl bra att du får svar från andra.

Och framför allt - sluta spy invektiv (googla!) mot allt och alla om du ska behålla minsta uns av värdighet.
Citera
2015-04-27, 01:02
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag har missat dom massiva konspirationsteorierna, vad går dom ut på?
Att alla mods är maktgalna judar/muslimer/vänsterextremister/rasister etc, och alla jobbar för att tysta ner det fria ordet. Hur kan du ha missat det?
Citera
2015-04-28, 09:28
Bannlyst
Hur kommer det sig att sionistiska och nazistiska hasbara-troll kan spy samma OT-galla i Rysslandforumsdelen hur mycket som helst med massa upprepningar ständigt. Det är ett 10-tal stycken sådan här "Putlers" som huserar där. Alla andra är antingen bannade som säger emot dem eller de flesta har slutat att skriva/läsa där. Den forumsdelen har verkligen sjunkit i kvalitet när man låtit dessa antiintellektuella sopor ta över. Det värsta är, att de tillför absolut inget nytt. Putin är dum, Ryssland är dum; detta har vi fått läsa under 1 års tid. De tillför inget nytt i sin "kritik".

Vad fan händer, har dessa särapor någon hållhake och makt över forumet?
Citera
2015-04-28, 13:47
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonSchtekare
Hur kommer det sig att sionistiska och nazistiska hasbara-troll kan spy samma OT-galla i Rysslandforumsdelen hur mycket som helst med massa upprepningar ständigt. Det är ett 10-tal stycken sådan här "Putlers" som huserar där. Alla andra är antingen bannade som säger emot dem eller de flesta har slutat att skriva/läsa där. Den forumsdelen har verkligen sjunkit i kvalitet när man låtit dessa antiintellektuella sopor ta över. Det värsta är, att de tillför absolut inget nytt. Putin är dum, Ryssland är dum; detta har vi fått läsa under 1 års tid. De tillför inget nytt i sin "kritik".

Vad fan händer, har dessa särapor någon hållhake och makt över forumet?

Det kan jag svara på:

Så länge man håller sig till ämnet och inte bryter andra regler får man skriva vad man vill. Avstängda användare har helt uppenbart brutit mot dessa förvisso enkla regler.
Citera
2015-07-01, 20:30
Medlem
Det här är vad jag tycker. Jag kan alltså tycka fel, men har rätt enligt mig själv

Bra moderator är någon som är tydlig i tråden vad som gäller. H*n får gärna hoppa in i tråden och skriva tydligt om något börja balla ur och påpeka att användarna ska skärpa sig. Kanske är svårt men skulle också vara uppskattat om moderator kunde "försvara" sådana som får för mycket personpåhopp mm. Men det kanske inte är möjligt iof

Tror jag har erfarenhet av att ny moderator hoppar in och ändrar regler i tråden utan att annonsera detta i tråden, likväl så flyttades del av konversation till annan tråd utan annonsering, det var mindre uppskattat. Man fattar ju att moderator är en människa och ej en robot så ibland kan det bli fel, de får man ha överseende med, men om de kommer märka att de gör fel någon gång är ett litet förlåt nog en bra sak att posta

Bra moderator svarar på mail och ger även återkoppling om man rapporterar någon annans inlägg eller hot i inboxen. Även om moderator inte håller med en användare som mailar eller anmäler, bör en moderator svara så man iallafall vet att moderator läst mailet. Det kan också vara viktigt för en användare att få svar på sina frågor, så en moderator som svarar på frågor är bra. Bra moderator följer med i tråden och läser det mesta. Bra moderator är någon som är lugn och trygg i sig själv och inte hetsar upp sig.
En bra moderator får gärna ha egna värderingar och ståndpunker men respektera att andra kan tycka olika. Det är extra plus när moderator är aktiv i trådar där vederbörande är insatt kunskapsmässigt. Det uppskattas när de är lite som en bra lärare som håller koll på att fel svar inte görs till trådsanningar t ex.

En bra moderator kollar också i denna tråd för att ta reda på vad användarna tycker är bra med de och tar till sig det man skriver på ett positivt sätt så de vet hur de kan bli bättre
Nu kommer jag inte på något mer för tillfället men återkommer när jag kommer på mer
Senast redigerad av ulvan 2015-07-01 kl. 21:21.
Citera
2015-07-01, 20:47
Medlem
orrecrists avatar
kan vi inte ha en fri vecka? Där moderatorerna helt enkelt inte lägger sig i nått enda alls, enbart uppenbara lagbrott..?
Citera
2015-07-01, 20:48
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
kan vi inte ha en fri vecka? Där moderatorerna helt enkelt inte lägger sig i nått enda alls, enbart uppenbara lagbrott..?
Gärna, en vecka semester.
Citera
2015-07-01, 20:55
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Gärna, en vecka semester.

TACK! Där allt som händer just den veckan blir preskiberat efter att ni återvänder.
Citera
2015-07-01, 21:02
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Visst, om du städar hela forumet på egen hand, när "festen" är slut. Skulle gissa att du kommer ha att göra ett par månader efteråt.
Citera
2015-07-01, 21:05
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Visst, om du städar hela forumet på egen hand, när "festen" är slut. Skulle gissa att du kommer ha att göra ett par månader efteråt.

Äh nej, det är ju det jag INTE vill skall hända, en vecka där allt bara glöms bort, kanske får dom inläggen en röd liten markering upp i högra hörnet & dom användare som inte fixar det få väl hänga på fejjan så länge, kom igen kan vi inte ha en omröstning i varje fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in