2015-07-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Men vad menas egentligen med att "nya ägarna inte tog herrgården i besittning"? Om köparna inte genomför affären så väljer man väl köpare nr 2, alt. lägger ut den till försäljning på nytt? Nu tycks det som att säljarna driver det vidare men som asylboende. Varför det? Varför inte fortsätta sin tidigare verksamhet som verkar varit mycket lyckad? Jag förstår inte riktigt.

Oj, jag saknar ord. Stackars jycke som måste äta under symaskinsbordet som är intryckt brevid spisen som är avigt placerad mitt i rummet i vinkel mot matbordet...
Man får väl hoppas att det inte bor några barn i det hemmet. I övrigt fann jag efter noggrant granskande ett par intressanta saker i hemmet: en Sydstatsflagga, ett antal hårtofsar i taket (ser eerie äkta ut), flera påsar med innehåll hängandes i taket (varför? tog utrymmet slut?), flera jultomtar och tvättmaskinsutkastet som är draget till diskhon och som silas genom ett durkslag.

Haha jag vet inte varför men jag gillar dina lite torra och sakliga kommentarer, jag menar det som en komplimang alltså. Hundmatskålarna hade jag missat, ujj det finns inte mycket svängrum för en hund där, kanske är en liten ras som mest får vara ute. Kan ju faktiskt lika gärna vara en katt skålarna är till för.

Jag hade lite funderingar om det är en samlare som bor där eller bara en som gillar att fylla varje tom yta med något. Det var ändå en viss ordning i röran, inte mycket som ligger staplat ovanpå varandra som hos riktiga hoarders. Det ser ganska rent ut faktiskt mellan alla grejor men är man allergisk mot damm så tror jag det är bäst att inte gå in. Duschkabinen såg förskräcklig ut men det tror jag inte är smuts som går att få bort, det är nog bara plasten som är förstörd och en ny kabin är det enda som hjälper. Mattan vid hundmatskålarna ser ut att behöva tvättas, ryan i vardagsrummet skulle jag inte vilja ta i med tång.
Citera
2015-07-01, 21:16
Medlem
Mor och vuxen son bor väl där enl rasit.
Citera
2015-07-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tritonus
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-2rum-vinkol-skara-kommun-vinkol-lampet-7693476

Homestyling verkar ju inte vara något som alla anlitar...
Jösses va prylar!

Vad är det för spännande i kryddburkarna i köket? Något hänger också på tork ovanför vedspisen.
Citera
2015-07-01, 23:18
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Oj, jag saknar ord. Stackars jycke som måste äta under symaskinsbordet som är intryckt brevid spisen som är avigt placerad mitt i rummet i vinkel mot matbordet...|
Speciellt synd är det nog inte om hunden, om man ser till omgivningarna så har den nog ett kalasliv. Vi är lite lustiga, sitter och raljerar över någon människa som inte verkar ha den socioekonomiska statusflaggan i topp, men där man i det fall man tittar riktigt ordentligt upptäcker en del omsorg i detaljerna, något som tillfredsställer den som bor där. Vykorten på trappan, tavlan i sovrummet, saker som inte hamnat där av en slump, saker som någon satt upp för att den gillar dom. Var nära att gå på det själv, men jag fortsätter nog att sparka på de med mer pengar än förstånd.
Citera
2015-07-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tritonus
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-2rum-vinkol-skara-kommun-vinkol-lampet-7693476

Homestyling verkar ju inte vara något som alla anlitar...
Jösses va prylar!

http://194.112.11.88/eaimages/149/c6513-59238-0c6a5-5b33b-a7014-4c01b-0980e-a5dc5/57e98-7c353-6efcd-12367-6254b-dbe69-27315-135b1.jpg?width=1250&crop=1 Det ser ju onekligen mysigt ut att sova under det där "fönstret".
Citera
2015-07-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Speciellt synd är det nog inte om hunden, om man ser till omgivningarna så har den nog ett kalasliv. Vi är lite lustiga, sitter och raljerar över någon människa som inte verkar ha den socioekonomiska statusflaggan i topp, men där man i det fall man tittar riktigt ordentligt upptäcker en del omsorg i detaljerna, något som tillfredsställer den som bor där. Vykorten på trappan, tavlan i sovrummet, saker som inte hamnat där av en slump, saker som någon satt upp för att den gillar dom. Var nära att gå på det själv, men jag fortsätter nog att sparka på de med mer pengar än förstånd.

Ja du har helt rätt, jag skäms ibland över hur jag raljerar här men smaken är som baken och jag hoppas att ingen skadas av våra dissar här i tråden. Bilderna försvinner efter ett tag om ingen gjort en skärmdump, så även om vi skriver ut adresser och annat igenkännbart så hoppas jag om någon objektägare hittar sitt hem dissat i denna tråd så förmildras det lite av att ingen kan se bilderna längre än vad de ligger ute hos mäklaren.
Citera
2015-07-02, 00:05
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja du har helt rätt, jag skäms ibland över hur jag raljerar här men smaken är som baken och jag hoppas att ingen skadas av våra dissar här i tråden. Bilderna försvinner efter ett tag om ingen gjort en skärmdump, så även om vi skriver ut adresser och annat igenkännbart så hoppas jag om någon objektägare hittar sitt hem dissat i denna tråd så förmildras det lite av att ingen kan se bilderna längre än vad de ligger ute hos mäklaren.
Egentligen ingen stor grej, gör det själv, men stannade till och funderade lite.
Citera
2015-07-02, 13:20
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Haha jag vet inte varför men jag gillar dina lite torra och sakliga kommentarer, jag menar det som en komplimang alltså. Hundmatskålarna hade jag missat, ujj det finns inte mycket svängrum för en hund där, kanske är en liten ras som mest får vara ute.

Tack, jag kan inte låta bli att kommentera. Det där hemmet känns lite som en sån där bild i en pysselbok som man hade som liten där det står "Finn Lasses klocka, skor och hundvalp" och så får man leta i en enormt rörig bild. Jag ägnade själv en hel del tid på att finkamma alla husets vrår efter intressanta objekt. Jag har väl ett ganska trist liv som måste parasitera på andras...

Citat:
Ursprungligen postat av Cupula
Vad är det för spännande i kryddburkarna i köket? Något hänger också på tork ovanför vedspisen.

Jag funderade på samma sak. Hemodlade kryddor? De större burkarna gissar jag på torkade trattkantareller.

Citat:
Ursprungligen postat av muskelmygga
http://194.112.11.88/eaimages/149/c6513-59238-0c6a5-5b33b-a7014-4c01b-0980e-a5dc5/57e98-7c353-6efcd-12367-6254b-dbe69-27315-135b1.jpg?width=1250&crop=1 Det ser ju onekligen mysigt ut att sova under det där "fönstret".

He he, härligt och kliigt med gullfiber i sängen. Det är kanske där sonen fått sova...?

Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73

Du har nog helt rätt, jycken är nog lyckligare än många stadsditos. Sen håller jag med dig i övrigt, vi är rätt hårda i våra "granskningar". Men så länge inte specifika personer hängs ut med namn eller vissa folkgrupper dras över en kam så har jag inget emot det. Som flera konstaterat i tråden så är det väl mycket troligt att våra egna hem kommer dyka upp här en dag och alla övriga kommer förfasas över vår röra/ dåliga smak/ udda renovering mm.

Edit: Generellt så föredrar jag såna här hem där man ser att folk levt, haft roligt och njutit snarare än avskalade "vita och fräscha" hem som ger smak av bårhus.
Senast redigerad av SuraStina 2015-07-02 kl. 13:25.
Citera
2015-07-02, 14:54
Medlem
CarolynHaxs avatar
Här kan du verkligen "sätta din egen prägel"! http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-abrahamsberg-stockholms-kommun-byggmastarvagen-33-7709836
Citera
2015-07-02, 15:31
Medlem
Isnatts avatar
Jag vet inte jag, men såna här lägenheter med en entrédörr rakt in i lägenheten, jag skulle nog aldrig kunna bo så. Särskilt inte om dörren har glas som här. Vet att liknande bostäder varit med i tråden förut men med sämre lägen dvs rakt ut mot stadsgata.

Väldigt svårmöblerad dessutom då man ska in med garderober och liknande förvaringsutrymmen. Och jag skulle nog vilja ha en liten kant på loftet jag Dessutom inget 'fönster' ut.

https://www.notar.se/kopa-bostad/objekt/4DKIJLPKPR6GV9T8/galleri
Citera
2015-07-02, 15:44
Medlem
"11,7 ha gård med utsikt över sjö, 13 km NV Norberg. Äldre ekonomihus med enkel bostad samt f.d. ladugård. 100 m till allmän badplats."

Enkel bostad var nog årets underdrift... kolla in köket med de gröna väggarna. Gräsligt i sig men var är t.ex. diskblandaren/vattenkran? Vad är det andra rummet där det finns en spiskåpa.. men inte resten av köket?

http://www.blocket.se/vastmanland/Fragg__Norberg_61284851.htm?ca=9&w=1
http://beskrivningar.capitex.se/objdesc.aspx?GUID=4AGQH942H6RTUNGE&TYP=CMLantbruk& Skin=CarlssonRing

Nej, bara nej!
Citera
2015-07-02, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag vet inte jag, men såna här lägenheter med en entrédörr rakt in i lägenheten, jag skulle nog aldrig kunna bo så. Särskilt inte om dörren har glas som här. Vet att liknande bostäder varit med i tråden förut men med sämre lägen dvs rakt ut mot stadsgata.

Väldigt svårmöblerad dessutom då man ska in med garderober och liknande förvaringsutrymmen. Och jag skulle nog vilja ha en liten kant på loftet jag Dessutom inget 'fönster' ut.

https://www.notar.se/kopa-bostad/objekt/4DKIJLPKPR6GV9T8/galleri

usch vilken nedbrytande miljö.
man har ju mer utsikt i en svensk fängelsecell än i det här hemska boutrymmet (ja, ajg vill inte ens kalla det för en lägenhet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in