Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Det har varit fint där ute vid Skebo herrgård, har varit där ganska många gånger. Men jag tyckte inte att det där såg så fint ut, det är mycket jobb innan det blir bra. Sen ska man vara medveten om detta som står att läsa på Skebo herrgårds hemsida:
Skebo Herrgård är numera en asylförläggning. Vi vet inte i dag hur länge det kommer att vara så. Herrgården såldes förra hösten, men nya ägarna tog aldrig herrgården i besittning. Därför är Skebo Herrgård kvar i fam. Björklunds regi.
Om det faktiskt blir asylboende där så skulle inte jag vilja äga orangeriet i närheten, varken om jag skulle ha det som sommarställe eller kommersiell verksamhet...
Men vad menas egentligen med att "nya ägarna inte tog herrgården i besittning"? Om köparna inte genomför affären så väljer man väl köpare nr 2, alt. lägger ut den till försäljning på nytt? Nu tycks det som att säljarna driver det vidare men som asylboende. Varför det? Varför inte fortsätta sin tidigare verksamhet som verkar varit mycket lyckad? Jag förstår inte riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tritonus
Oj, jag saknar ord. Stackars jycke som måste äta under symaskinsbordet som är intryckt brevid spisen som är avigt placerad mitt i rummet i vinkel mot matbordet...
Man får väl hoppas att det inte bor några barn i det hemmet. I övrigt fann jag efter noggrant granskande ett par intressanta saker i hemmet: en Sydstatsflagga, ett antal hårtofsar i taket (ser eerie äkta ut), flera påsar med innehåll hängandes i taket (varför? tog utrymmet slut?), flera jultomtar och tvättmaskinsutkastet som är draget till diskhon och som silas genom ett durkslag.