Citat:
Ursprungligen postat av
fredrikdenstore
Slutet av artikeln var ju lite intressant:
Citat:
Tidigare har Bianca Wahlgren Ingrosso avslöjat i samma podcast om hur hon efter en utekväll fick ta hand om mamma Pernilla, och hjälpa henne spy i toaletten.
– Ja herre gud, hon har ju inget filter. Jag låter som en alkoholistmorsa. Men jag ÄR lättpåverkad. Och jag tål ju inte sprit så jag dricker aldrig det för jag mår så himla dåligt och spyr, och jag tror att jag hade druckit någon eller flera drinkar den kvällen, sade Pernilla efteråt.
Att inte "tåla sprit" och "aldrig dricka det" men ändå dricka "någon eller flera drinkar" under en kväll så att ens knappt vuxna dotter får ta hand om en och hjälpa en att spy i toaletten låter ju som ett typexempel på en alkoholistmorsa.
Att man "ÄR lättpåverkad" är väl också en lögn som alla vi som gillar att ta ett par glas för mycket har dragit ibland.
En del av mig vill att Pernilla kommer ut som det missbrukande vrak hon säkert är, inte för att jag ska bli skadeglad utan för att folk ska sluta tro att hon är en bra förebild. Hennes fans har uppenbarligen inte förstått detta trots att hon gång på gång näthatar, går till personangrepp mot andra människor, exploaterar sina barn för kommersiella ändamål, skriver som en kratta och gör andra osympatiska grejer. Jag kan tänka mig att dessa lågpannade blindstyren är den sortens äckliga och respektlösa moralhycklare som direkt skulle slita henne i stycken om de fick höra att hon käkar piller och super.
En annan del av mig vill att hon ska fortsätta deka ner sig i det tysta. Skulle den narcissisten komma ut som "nykter alkoholist" skulle hon väl ta plats och leka expert på ett sätt som skulle få självaste Marcus Birro att se ut som en lugn och sansad kille.