2015-06-28, 21:24
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Förväntade mig detta först imorgon! Knäppt av Freiburg att gå utanför kontorstid :P

Sedan säsongen var slut har Petersens tråd fullkomligt exploderat på fanforumet, han är nu den spelare man har skrivit mest om, punkt. Detta trots att han bara varit med i ett halvår, sjukt. Det var två saker i veckan som talat för. Dels har det dykt upp insiderinfo om att Petersen varit i Freiburg med sin agent i veckan, och dels så sa svarade ansvarige Joacim Saier att man var långt gångna i förhandlingarna med en spelare som folk i Freiburg känner till, som känner till Freiburg bra, och som kan göra mycket mål. Och då är det bara vara han, Kruse eller Cissé.. Även fast de två senare snarare skulle varit besvikelser efter den hype det varit runt Petersen. Ansvariga i Freiburg har jobbat stenhårt på att få hit Petersen och många har klagat på att t ex Niederlechner gick till Mainz.

Angående själva transfern då. Kicker snackar om tre miljoner, och han kommer definitivt få dubbla lönen jämfört med någon annan. Bremen är inte klubben för honom om han vill ha mycket speltid och vara effektiv målgörare, det säger Skripnik själv. Så en transfer var nödvändig. Mainz köpte Niederlechner och drog sig ur förhandlingarna. I Freiburg var han kung, och kände sig bättre ändå. Gav alltid allt, alltid den ödmjukaste och gav mycket kärlek direkt, och Freiburg älskade honom tillbaka.

Freiburgs spelupplägg passar killen som handen i handsken, men nu lämnar många av de riktigt duktiga offensiva medspelarna, och vem ska då ge honom alla assist som gör att han "bara behöver stå som en ölback" för att göra målen? Det inom citat är förresten vad han själv sagt och är tecken på ödmjukheten hos killen. Möller Daehli, Grifo, Philipp, Frantz och jag har fortfarande inte gett upp Klaus, dessa killar kommer prestera och servera Petersen nästa säsong. Om Klaus stannar tror jag vi vinner ligan.

I Freiburgs egen nyhet står det som alltid annat än bara det sportsliga.

Nils wird mit seinen fußballerischen Fähigkeiten und seinem Charakter unsere junge Mannschaft wesentlich verstärken.

Och själv säger han.

Hier in Freiburg habe ich trotz einer verrückten Saison, an deren Ende wir leider abgestiegen sind, ideale Bedingungen vorgefunden - sowohl was das Umfeld, die Arbeitsweise, als auch die Kollegen und das Trainerteam angeht.

Själv är jag sjukt jäkla glad över detta och Petersen är ungefär mitt helgon just nu. Han och Mehmedi måste varit Bundesligas mest ödmjuka anfallspar, även om Mehmedi inte visade så mycket av sin på matchtid. Och jag hoppas att Mehmedis och Schmids luckor kan fyllas upp av de andra.
Tycker det är riktigt roligt att det blev av, bra för Petersen, bra för Freiburg och bra för Bremen. Men som sagt trodde jag det skulle spricka efter att ni föll ur BL. Verkar som om Bremen även fick ok betalat, trodde det skulle ligga på 1-1,5 miljoner €...

Som sagt roligt att det blev av, smart av Petersen att stanna i Freiburg där han gjort det bra (när han inte va skadad), även om det är ett steg ner i ligasystemet.

Bremen sålde även Strebinger till Rapid Wien i veckan. Så nu är det bara Obraniak, Elia, Pavlovic kvar. Även Makiadi säljs om man mot förmodan får ett vettigt bud.
Senast redigerad av Ewru 2015-06-28 kl. 21:28.
2015-06-28, 21:47
Medlem
Grus-Kalles avatar
Mina kära bratwurstrunkare,

Här är spelplanerna för 1. och 2. BL http://www.sueddeutsche.de/sport/bundesliga-saison-spielplan-zum-ausdrucken-1.2540211, det är inte ens en månad till säsongstart i 2.BL...och bara enochenhalv månad till 1. BL startar. Exakta tider kommer efterhand som CL, EL, DFB-Pokal och landslagsmatcher spikas.
2015-06-28, 22:55
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle

Här är spelplanerna för 1. och 2. BL http://www.sueddeutsche.de/sport/bundesliga-saison-spielplan-zum-ausdrucken-1.2540211, det är inte ens en månad till säsongstart i 2.BL...och bara enochenhalv månad till 1. BL startar. Exakta tider kommer efterhand som CL, EL, DFB-Pokal och landslagsmatcher spikas.

Väntar spänt på de satta tiderna. Vill sig fotbollsgudarna (DFB) väl så kan den 18-20 september bli en höjdarhelg att åka på fotboll. Följande matcher ligger på de datumen -

Bundesliga:
VfL Wolfsburg – Hertha BSC
Hamburger SV – Eintracht Frankfurt
SV Werder Bremen – FC Ingolstadt

2.liga:
Eintracht Braunschweig – FC St. Pauli

Högst troligt att det är en fredags, två lördags och en söndagsmatch där. Blir helt klart till att åka ned för min del då.
2015-06-29, 13:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Blir att åka på en härlig turistresa med ett par polare för att kombinera med oktoberfest så jag kommer att se matchen mot Wolfsburg om det går så stannar jag över helgen och ser Dortmundmatchen.

Det är ett helvete att München ska ligga så ocentralt från mig att ta sig till Stockholm är ju dock den dyra och svåra biten.

Skönt att få på lederhosen och bli människa igen.
2015-06-29, 19:05
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det är ett helvete att München ska ligga så ocentralt från mig att ta sig till Stockholm är ju dock den dyra och svåra biten.
Du tror inte att Münchenborna ser det som att det är du som bor "ocentralt". Arsch der Welt är tyskt uttryck som passar bra i sammanhanget.

Felix Klaus sägs vara mer eller mindre klar för Hannover. Hoppas att det stämmer. Man förhandlar även med danske U21-landslagsmannen Uffe Bech. Intressantast av allt är att man även vill köpa Branimir Hrgota från Mönchengladbach. Men Favré vägrar sälja förrän de har en ersättare så det lär väl rinna ut i sanden...Positivt hur som helst att man främst satsar på att värva unga spelare!
2015-06-29, 19:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Du tror inte att Münchenborna ser det som att det är du som bor "ocentralt". Arsch der Welt är tyskt uttryck som passar bra i sammanhanget.

Felix Klaus sägs vara mer eller mindre klar för Hannover. Hoppas att det stämmer. Man förhandlar även med danske U21-landslagsmannen Uffe Bech. Intressantast av allt är att man även vill köpa Branimir Hrgota från Mönchengladbach. Men Favré vägrar sälja förrän de har en ersättare så det lär väl rinna ut i sanden...Positivt hur som helst att man främst satsar på att värva unga spelare!

Hahaha mest troligt är det så, det är lite sjukt att det ska kosta tre gånger så mycket att ta sig till Stockholm än från huvudstaden till München .

Hannover kanske vore något för Hrgota att utvecklas i.

Schweinsteiger sa idag att han stannar i klubben och vill inte flytta han ser fram emot att göra det historiska och ta fyra titlar på raken.

På tal om Schweinsteiger så hade jag en så vacker dröm om att jag och han satt och ölade under Oktoberfesten och allt var så jävla bra .
2015-06-29, 21:29
Medlem
xtroes avatar
Citat:

Vafan! Hade tänkt åka ner till antingen Hamburg eller Berlin den 11-13:e december och ta med flickvännen på en konsert, tänkte ju såklart försöka klämma in en match iaf. Men det verkar alltså inte vara något av Hamburg, Pauli, Hertha eller Union som spelar hemma den helgen? Skulle ju vara om man skulle kunna lura henne en sväng till Bremen... hm!
2015-06-29, 22:24
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Vafan! Hade tänkt åka ner till antingen Hamburg eller Berlin den 11-13:e december och ta med flickvännen på en konsert, tänkte ju såklart försöka klämma in en match iaf. Men det verkar alltså inte vara något av Hamburg, Pauli, Hertha eller Union som spelar hemma den helgen? Skulle ju vara om man skulle kunna lura henne en sväng till Bremen... hm!
Hamburg - Bremen är ju ingen lång sträcka. Går snabbt med regionaltåg!

Läste nu att Schweinis uttalande om att stanna i klubben tydligen är taget från en 38 dagar gammal intervju. Det senaste är att han i förhandlingar med klubbledningen krävt ett treårskontrakt vilket inte beviljades. Så nu spekuleras det i att han trots allt lämnar. Fortsättning följer!
2015-06-30, 06:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Läste nu att Schweinis uttalande om att stanna i klubben tydligen är taget från en 38 dagar gammal intervju. Det senaste är att han i förhandlingar med klubbledningen krävt ett treårskontrakt vilket inte beviljades. Så nu spekuleras det i att han trots allt lämnar. Fortsättning följer!

Jo jag såg det där i efterhand.
Är man Bayernfan vill man naturligtvis se honom i vår tröja så länge han vill spela för klubben men han har ju alltid sagt att i slutet av sin karriär så skulle han vilja prova på spel utomlands.

Hoffenheims Andreas Beck ryktas bort till Turkiska Besiktas det skulle betyda att deras två främsta spelare lämnar.
2015-07-01, 06:39
Medlem
cyberkalles avatar
Douglas Costa hat soeben den Medizincheck absolviert und wird morgen einen Fünfjahresvertrag unterschreiben!

Som vanligt så har jag usel koll men hoppas på att han kommer att bli den succé som jag hoppas på.

Det ryktas att Bayern är intresserade av William Carvalho
2015-07-01, 07:25
Medlem
Germanofils avatar
Felix Klaus nu 100 % klar för Hannover.

Läste nu återigen att Badstuber ska bli utlånad. Till Stuttgart tydligen. Märkligt agerande av Bayernledningen tycker jag. Ska någon storstjärna till mittback värvas möjligen?

På tal om Stuttgart och mittbackar så rycker både Chelsea och Wolfsburg i Rüdiger. Är han verkligen sååå bra? Har själv inte direkt imponerats av de matcher jag sett med honom.
2015-07-01, 07:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Felix Klaus nu 100 % klar för Hannover.

Läste nu återigen att Badstuber ska bli utlånad. Till Stuttgart tydligen. Märkligt agerande av Bayernledningen tycker jag. Ska någon storstjärna till mittback värvas möjligen
?

På tal om Stuttgart och mittbackar så rycker både Chelsea och Wolfsburg i Rüdiger. Är han verkligen sååå bra? Har själv inte direkt imponerats av de matcher jag sett med honom.

Som jag skrev i söndags

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Badstuber ryktas på lån till Stuttgart

Jag vet inte vad som ligger bakom detta men det kan tyckas märkligt att en sådan som Badstuber om han är (blir) frisk ska bort på lån.

Kanske Bayerns hårdare matchschema gör att man vill låta honom få en lugnare start efter skadan.

Läste också om Rüdiger till Chelsea det måste ju vara ett skämt.

Klaus blir nog en bra tillgång för H96.

Jävligt roligt att läsa i olika Tyska fotbollsforum hur alla tycker att Sverige vann välförtjänt och hyllas enormt för sin laginsats igår.

Oscar Lewicki har ju fått den bästa skola man kan få så han blir nog en jäkla bra tillgång för Sverige i framtiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in