2015-06-26, 12:30
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nu har spelschemat för nästa säsong börjat komma ut och Bayern börjar mot HSV:

Första omgången förutom fredagens premiärmatch

FC Augsburg - Hertha BSC
VfB Stuttgart - 1. FC Köln
VfL Wolfsburg - Eintracht Frankfurt
Bayer Leverkusen - 1899 Hoffenheim
Borussia Dortmund - Borussia Mönchengladbach
SV Darmstadt - Hannover 96
Mainz 05 - FC Ingolstadt
Werder Breamen - Schalke 04

Sköna matcher måste man säga. Kan bli rejäla värdemätare för säsongen. Mindre än en månad kvar till 2.liga drar igång nu. Öppningsmatchen blir tung, även Freiburg - Nürnberg blir nog sevärd.

2.liga:
Fredag 24/7 20:30
Duisburg - Kaiserslautern

Söndag 26/7
Freiburg - Nürnberg
Paderborn - Bochum
Braunschweig - Sandhausen
Union - Fortuna Düsseldorf
Fürth - Karlsruher
St. Pauli - Arminia Bielefeld
Heidenheim - 1860 München
FSV - RB Leipzig
2015-06-26, 13:34
Medlem
cyberkalles avatar
Oktoberfesten kommer vara hetare än någonsin med hemmamatch mot Wolfsburg under Englische Woche antingen den 22 eller 23 september och oktoberfesten avslutas med match mot Dortmund den 2-4e oktober. Dessa datum är inte exakt spikade ännu och det beror på lagens Europacup matcher.
2015-06-26, 14:35
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Nu har spelschemat för nästa säsong börjat komma ut och Bayern börjar mot HSV:

Första omgången förutom fredagens premiärmatch

FC Augsburg - Hertha BSC
VfB Stuttgart - 1. FC Köln
VfL Wolfsburg - Eintracht Frankfurt
Bayer Leverkusen - 1899 Hoffenheim
Borussia Dortmund - Borussia Mönchengladbach
SV Darmstadt - Hannover 96
Mainz 05 - FC Ingolstadt
Werder Breamen - Schalke 04
Känns inte alls bra att börja med bortamatch mot en nederlagstippad nykomling. Sådana lag brukar för det mesta göra heroiska insatser första 5-10 omgångarna innan verkligheten kommer ikapp, och detta speciellt på hemmaplan.
2015-06-26, 23:54
Medlem
dippsis avatar
Ska försöka hänga med mer här nu under sommaren, haft mycket för mig.

Skulle säga att Bayern är helt okej att få i första matchen, kan vara lite trötta i början som Olic´minns från tiden där. Men förväntar mig verken seger eller kryss, men att vara med i matchen skulle jag vilja se.

Vilka som har lämnat,
Jansen
Van Der Vaart
Westermann
Rajkovic
Sobiech (får stanna hos St.Pauli)
Green (lånad)

och nu löser klubben upp kontrakten med Beister som varit i klubben sedan 04. Trist, men samtidigt har han varit skadad och aldrig blivit till spelaren många i Hamburg hade hoppas på.

Ivo och Kacar får ett extra år på sig i HSV, Kacar kan jag förstå men Ivo vet jag inte.
Glad att det verkligen blir en nystart nu, som borde skett förra sommaren.

Hoppas Maxim blir klar snart som ryktas om, vore en otroligt bra värvning. Sedan hoppas jag att Leverkusen inte lyckas köpa Tah ifrån oss, han ska vi bygga på. Antar att han kommer bilda mittbacksparet tillsammans med Djourou. Men borde nog värva en till mittback då jag inte tror Clebér/Kacar räcker som backups.
2015-06-27, 13:10
Medlem
marc0p0l0s avatar
Tyska elvan enligt kicker:
ter Stegen
Korb - Ginter - Heintz - Günter
Kimmich - Geis
Younes - Can - Schulz
Volland

Rent spontant ser det riktigt dåligt ut. Den offensiva trion där består av spelare som inte skapar något spel alls. Younes klarade inte av högerkanten, Can är en mer defensiv variant än Meyer och Schulz är väldigt begränsad i sina kvaliteter. Hrubesch satsar inte på en spektakulär offensiv ikväll, den saken är klar. Blir troligtvis ett Tyskland som satsar på att stå stabilt bakåt istället och försöka arbeta in ett mål.
2015-06-28, 01:43
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Tyska elvan enligt kicker:
ter Stegen
Korb - Ginter - Heintz - Günter
Kimmich - Geis
Younes - Can - Schulz
Volland

Rent spontant ser det riktigt dåligt ut. Den offensiva trion där består av spelare som inte skapar något spel alls. Younes klarade inte av högerkanten, Can är en mer defensiv variant än Meyer och Schulz är väldigt begränsad i sina kvaliteter. Hrubesch satsar inte på en spektakulär offensiv ikväll, den saken är klar. Blir troligtvis ett Tyskland som satsar på att stå stabilt bakåt istället och försöka arbeta in ett mål.
Tyskarna kunde stundtals knappt passa rurunt bollen på danskarnas planhalva. Gick så långt att jag tyckte att Ginters djupledsbollar var deras starkaste vapen

Efter matchen tyckte Ginter att en del spelare inte borde vara helt nöjda med deras uppladdninguppladdning, eftersom portugiserna var både piggare och fräschare med en dag mindre vila. Hade det vankats fest måntro? Ginter som själv är rätt stel av sig var inte med och festade iallafall
2015-06-28, 12:24
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Tyskarna kunde stundtals knappt passa rurunt bollen på danskarnas planhalva. Gick så långt att jag tyckte att Ginters djupledsbollar var deras starkaste vapen

Efter matchen tyckte Ginter att en del spelare inte borde vara helt nöjda med deras uppladdninguppladdning, eftersom portugiserna var både piggare och fräschare med en dag mindre vila. Hade det vankats fest måntro? Ginter som själv är rätt stel av sig var inte med och festade iallafall

En obekväm bakfylla att vakna upp till, på flera nivåer. Vad de spelarna presterade där ute var en förolämpning, det var helt enkelt pinsamt. Läste, likt dig, Ginters kommentarer och det är tydligt att något hände inför uppladdningen till matchen. Lite samlade kommentarer för att illustrera:

Citat:
Ursprungligen postat av Emre Can
För mig personligen var det så att jag inte gav allt idag. Kanske trodde jag innan matchen att jag var den störste. Jag tror att jag måste komma ner på marken igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Hrubesch
Inget har hänt. Hade något hänt vore jag den förste som hade vetat om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Bittencourt
Det kan inte vara så att vi går in i matchen så känslolösa. Fem, sex av spelarna visade ingen normalform

Citat:
Ursprungligen postat av Ginter
Varje spelare måste fråga sig om han förhöll sig professionellt i förberedelserna inför matchen. Något gick fel i förberedelserna. Vi hade en dag mer än portugiserna, men de var fräschare.

På frågan vad som faktiskt hände svarade Ginter bara:
Citat:
Tydligare än så här kan jag inte vara

Även Kimmich antydde i en intervju att någon hade hänt. Tänker inte spekulera i vad som låg bakom det här, för matchen var inte ett undantag, under stora delar av turneringen såg det allt för dåligt ut. Positivt är att spelare som Ginter och Can visar insikt och öppenhet, speciellt Ginters starka uttalanden är positiva att se. Flera spelare med potential för A-laget, en semifinal är inte så uselt rent i teorin, men man kan inte undgå att vara besviken.

Skriver nog något mer om det taktiska senare, för nog gick det fel redan där. Hur som. Sammanfattar vi det tyska U-året än så länge är det ändå hyfsad, inga titlar, men fina placeringar likväl. Bara att ladda om inför u19 nu.

U-Turneringar 2015:
U17 EM: 6–22 maj (final)
U20 VM: 30 maj – 20 juni (kvartsfinal)
U21 EM: 17–30 juni (semifinal)
U19 EM: 6–19 juli
U17 VM: 17 oktober – 8 november
Senast redigerad av marc0p0l0 2015-06-28 kl. 12:29.
2015-06-28, 17:11
Medlem
cyberkalles avatar
Jag har missat all U-21 i helgen och tur var väl det.
En riktig katastrof helt enkelt.

Gündogan ska ha gjort klart med förlängning.
Langerak på väg till Stuttgart.

Badstuber ryktas på lån till Stuttgart
Senast redigerad av cyberkalle 2015-06-28 kl. 17:13.
2015-06-28, 17:24
Medlem
Ewrus avatar
Nils Petersen är nu klar för Freiburg, trodde inte det skulle bli någon övergång efter att Freiburg åkte ut. Nu är det bara några spelare till att göra sig av med och sedan fixa några vettiga nyförvärv inför säsongen.
2015-06-28, 18:14
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Jag har missat all U-21 i helgen och tur var väl det.
En riktig katastrof helt enkelt.

Gündogan ska ha gjort klart med förlängning.
Langerak på väg till Stuttgart.

Badstuber ryktas på lån till Stuttgart

Så man har fått upp ögonen för någon annan försvarare? Eller ska man verkligen ha kvar Dante och raffet en till säsong? Fy fan
2015-06-28, 18:57
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Så man har fått upp ögonen för någon annan försvarare? Eller ska man verkligen ha kvar Dante och raffet en till säsong? Fy fan

Låter konstigt tycker jag också. Han må behöva mer speltid nu för att komma i riktig fysisk matchform, men han har fortfarande varit i nivå med Benatia de matcher han spelat.

Rafinha lär ersättas, Darmian ryktas det väl om från Torino?

Dante ska väl också ersättas, kan det vara så att man faktiskt försöker få in Ramos?
2015-06-28, 18:59
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Nils Petersen är nu klar för Freiburg, trodde inte det skulle bli någon övergång efter att Freiburg åkte ut. Nu är det bara några spelare till att göra sig av med och sedan fixa några vettiga nyförvärv inför säsongen.
Förväntade mig detta först imorgon! Knäppt av Freiburg att gå utanför kontorstid :P

Sedan säsongen var slut har Petersens tråd fullkomligt exploderat på fanforumet, han är nu den spelare man har skrivit mest om, punkt. Detta trots att han bara varit med i ett halvår, sjukt. Det var två saker i veckan som talat för. Dels har det dykt upp insiderinfo om att Petersen varit i Freiburg med sin agent i veckan, och dels så sa svarade ansvarige Joacim Saier att man var långt gångna i förhandlingarna med en spelare som folk i Freiburg känner till, som känner till Freiburg bra, och som kan göra mycket mål. Och då är det bara vara han, Kruse eller Cissé.. Även fast de två senare snarare skulle varit besvikelser efter den hype det varit runt Petersen. Ansvariga i Freiburg har jobbat stenhårt på att få hit Petersen och många har klagat på att t ex Niederlechner gick till Mainz.

Angående själva transfern då. Kicker snackar om tre miljoner, och han kommer definitivt få dubbla lönen jämfört med någon annan. Bremen är inte klubben för honom om han vill ha mycket speltid och vara effektiv målgörare, det säger Skripnik själv. Så en transfer var nödvändig. Mainz köpte Niederlechner och drog sig ur förhandlingarna. I Freiburg var han kung, och kände sig bättre ändå. Gav alltid allt, alltid den ödmjukaste och gav mycket kärlek direkt, och Freiburg älskade honom tillbaka.

Freiburgs spelupplägg passar killen som handen i handsken, men nu lämnar många av de riktigt duktiga offensiva medspelarna, och vem ska då ge honom alla assist som gör att han "bara behöver stå som en ölback" för att göra målen? Det inom citat är förresten vad han själv sagt och är tecken på ödmjukheten hos killen. Möller Daehli, Grifo, Philipp, Frantz och jag har fortfarande inte gett upp Klaus, dessa killar kommer prestera och servera Petersen nästa säsong. Om Klaus stannar tror jag vi vinner ligan.

I Freiburgs egen nyhet står det som alltid annat än bara det sportsliga.

Nils wird mit seinen fußballerischen Fähigkeiten und seinem Charakter unsere junge Mannschaft wesentlich verstärken.

Och själv säger han.

Hier in Freiburg habe ich trotz einer verrückten Saison, an deren Ende wir leider abgestiegen sind, ideale Bedingungen vorgefunden - sowohl was das Umfeld, die Arbeitsweise, als auch die Kollegen und das Trainerteam angeht.

Själv är jag sjukt jäkla glad över detta och Petersen är ungefär mitt helgon just nu. Han och Mehmedi måste varit Bundesligas mest ödmjuka anfallspar, även om Mehmedi inte visade så mycket av sin på matchtid. Och jag hoppas att Mehmedis och Schmids luckor kan fyllas upp av de andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in