2015-07-01, 11:41
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Oscar Lewicki har ju fått den bästa skola man kan få så han blir nog en jäkla bra tillgång för Sverige i framtiden.
Tre år i Bayerns ungdomsakademi
2015-07-01, 19:54
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Douglas Costa hat soeben den Medizincheck absolviert und wird morgen einen Fünfjahresvertrag unterschreiben!

Som vanligt så har jag usel koll men hoppas på att han kommer att bli den succé som jag hoppas på.

Det ryktas att Bayern är intresserade av William Carvalho

Costa är klar och FCB har inget intresse av Carvalho mer, inte pga en svag straff utan en utköpsklausul i storleksordningen 45 MEUR. Möjligen kommer ett PL-lag att ha råd med det...

Gündogan har skrivit på för BVB till 2017 dvs. ett års förlängning av hans kontrakt. Han verkar hoppas på Barca eller annan storklubb efter denna säsong, hoppas han får vara frisk och kan spela bra denna säsong. Och att de som är intresserade av honom inte hittar någon annan under året...
2015-07-01, 20:12
Medlem
dippsis avatar
Vi har nästan gjort klart med Sakai från Stuttgart för 750.000 €, bra värning då Diekmeier har varit inget mer än sådär.
2015-07-01, 20:15
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Costa är klar och FCB har inget intresse av Carvalho mer, inte pga en svag straff utan en utköpsklausul i storleksordningen 45 MEUR. Möjligen kommer ett PL-lag att ha råd med det...

Gündogan har skrivit på för BVB till 2017 dvs. ett års förlängning av hans kontrakt. Han verkar hoppas på Barca eller annan storklubb efter denna säsong, hoppas han får vara frisk och kan spela bra denna säsong. Och att de som är intresserade av honom inte hittar någon annan under året...

Bra att dom drar sig ur den affären vilka sjuka pengar.

Gündogan verkar inte poppis av många Dortmundfans på olika forum efter den förlängningen.

Klart och betalt för höstens möte mot vargarna och mot BvB. Nu längtar gubben.
2015-07-01, 20:16
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Vi har nästan gjort klart med Sakai från Stuttgart för 750.000 €, bra värning då Diekmeier har varit inget mer än sådär.

Ni behöver så mycket mer för att slippa samma visa som dom senaste säsongerna.
2015-07-01, 22:05
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ni behöver så mycket mer för att slippa samma visa som dom senaste säsongerna.

Tänker inte börja oroa mig förens om 60 dagar, då får vi se vad för spelar material vi kommer ha. Just nu har de lämnat som borde och lönekostnad har sänkt med runt 15€ miljoner.
2015-07-02, 09:45
Medlem
cyberkalles avatar
Rüdiger skall i princip vara helt klar för Wolfsburg.
Ibisevic på väg till Turkiet.(fast det verkar vara lösa rykten)

Hertha mycket nära Leverkusens Emir Spahic

Blir Höjbjerg trots all i Augsburg den unge Dansken vill ha kontinuerlig speltid och det finns inte en chans i helvetet att han får i Bayern, Augsburg blir nog en bra klubb för honom.

Såg ett rykte som placerade Albin Ekdal i HSV fast det tror jag väl inte ska hända.

Hrgota på väg bort?
http://www.transfermarkt.de/hrgota-berater-bdquo-es-gibt-anfragen-anderer-klubs-ldquo-/view/news/203677
Senast redigerad av cyberkalle 2015-07-02 kl. 10:08.
2015-07-02, 18:28
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Rüdiger skall i princip vara helt klar för Wolfsburg.
Ibisevic på väg till Turkiet.(fast det verkar vara lösa rykten)

Hertha mycket nära Leverkusens Emir Spahic

Blir Höjbjerg trots all i Augsburg den unge Dansken vill ha kontinuerlig speltid och det finns inte en chans i helvetet att han får i Bayern, Augsburg blir nog en bra klubb för honom.

Såg ett rykte som placerade Albin Ekdal i HSV fast det tror jag väl inte ska hända.

Hrgota på väg bort?
http://www.transfermarkt.de/hrgota-berater-bdquo-es-gibt-anfragen-anderer-klubs-ldquo-/view/news/203677
Pep gjorde idag ett uttalande om att Höjbjerg definitivt ska spela för Bayern den här säsongen. Trist för den unge dansken. Precis som du tror jag att han mest kommer att få nöta bänk.

Hannover vill gärna köpa Hrgota men Favré vägrar sälja honom och menar att han spelar en viktig roll i klubben.

Pizarro på väg till indiska(!) ligan.
http://www.fussballtransfers.com/nachricht/pizzaro-vor-wechsel-nach-indien_55415
2015-07-02, 20:00
Medlem
Ewrus avatar
Ser ut som om di Santo tänker stanna i Bremen, enligt uppgifter är parterna nära en förlängning. Vore oerhört bra om han stannar, då har man lyckats få både Junuzovic och di Santo att stanna, något som såg omöjligt ut i julas.
2015-07-03, 00:03
Medlem
G-spottornados avatar
Då tappar Bayern alltså Pizza, Ribéry osäker och en offensiv brasse in.

Tycker absolut det behöver förstärkas på det offensiva mittfältet och/eller anfallet(beroende på hur Müller och Götze kommer användas).

Fler som ryktats in? Hade varit fint med en teknisk ytter av världsklass som även kan spela som anfallare. Inte så att Bayern inte har råd.

Det är nu man måste hitta ersättare för Robbery, för vi ser ju hur kantspelet och dynamiken i laget förändras till det sämre utan dem. Samma när Alaba är borta, men jag tror på Bernat.

Rafinha borde också skickas långt bort från München och ersättas av någon ung, helst tysk.
2015-07-03, 08:06
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Då tappar Bayern alltså Pizza, Ribéry osäker och en offensiv brasse in.

Tycker absolut det behöver förstärkas på det offensiva mittfältet och/eller anfallet(beroende på hur Müller och Götze kommer användas).

Fler som ryktats in? Hade varit fint med en teknisk ytter av världsklass som även kan spela som anfallare. Inte så att Bayern inte har råd.

Det är nu man måste hitta ersättare för Robbery, för vi ser ju hur kantspelet och dynamiken i laget förändras till det sämre utan dem. Samma när Alaba är borta, men jag tror på Bernat.

Rafinha borde också skickas långt bort från München och ersättas av någon ung, helst tysk.

Nu har det börjat ryktas om en Italiensk kille vid namn Matteo Darmian och det ryktat har skjutit upp relativt högt och snabbt på transfermarkt.
http://www.transfermarkt.de/fc-bayern-munchen-interessiert-an-matteo-darmian/thread/forum/154/thread_id/1009825

Huruvida det finns någon substans i det ryktet och vem han är det är jag helt fel person att uttala mig om. Men ingen kan vara sämre än Dante, Rafinha gör trots allt en hel del bra grejer i klubben men det uppväger inte alla usla insatser för att han ska få godkänt.
Rafinha måste vara en dröm för alla retstickor det är bara att gå in hårt i första duellen så vet dom att han kommer gå all in för minst ett kort.

Edit: Podolski klar för Galatasaray
Senast redigerad av cyberkalle 2015-07-03 kl. 08:08.
2015-07-03, 10:39
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Edit: Podolski klar för Galatasaray

Fyra miljoner euro får Arsenal för Podolski, som hade ett år kvar på kontraktet. Undrar hur Löw resonerar nu, när togs senast en spelare ut i landslaget som inte spelade i en topp fem liga?

Mark Uth till Hoffenheim, schysst värvning. Hållit ögonen på honom i Holland några år nu, väntade bara på att en tysk klubb skulle plocka honom. Bra värvning av Köln i Milos Jojic också, trodde inte Dortmund skulle släppa honom. Två miljoner är ett kap!

Kadeřábek värvas till Hoffenheim, Beck har blivit av med sin kapenspost och ger därmed upp. Även han flyttar nu till Turkiet, Besiktas väntar och betalar 2 miljoner för honom. Märklig transfer måste jag säga ändå, Beck är stark och hade passat väl in i många Bundesliga-klubbar.

Lite Leipzig också bara för att. De fortsätter rensa Bundesliga på talanger på en skala knappt Bayern gjort tidigare. Hannovers u15-spelare Nicolas Kühn har nu kontrakt till 2020, Hannover hade ingen chans att matcha RBL's erbjudande.
Senast redigerad av marc0p0l0 2015-07-03 kl. 10:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in