2015-10-28, 02:00
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Allt var bättre förr.

https://www.youtube.com/watch?v=dsmLoPiIERg
Tack.
2015-10-28, 06:22
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Tack.

Varsågod.

Första halvlek igår kan ha varit det bästa jag sett från Bayern på mycket länge helt otroligt vilket spel och Wolfsburg hade väl inte ett skott på mål och nu skapade vi chanser inte bara fokus på bollinnehav.

Annars så var det några resultat som stack ut och Aue från tredje divisionen skulle slå ut Frankfurt det hade inte jag trott.

Mycket starkt av dom andra Münchenlagen som sagt och största knallen stod väl Unterhaching (också div 3) för när dom sopade banan med RBL, är Emil Forsberg skadad när han inte ens var med i truppen.
2015-10-28, 06:34
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Det mesta känns bittert med Sechzig denna säsong, det är dock fortfarande bara 1-0 även om det skulle vara en hygglig pokalskräll om de vände och vann.
Wow, grattis till en snygg pokalskalp! Även riktigt kul att Haching slog ut Red Bull.
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Den som dricker Erdinger (eller Paulaner), får inte köpa H-P...vill det oftast inte heller har jag förstått...fast nu rör det sig ändå om "Meckern auf hohem Niveau" och själv växlar jag in Tegernseer:n mot en Gustl Helles vor Ort...sug på den du!
Härligt med bayersk öl av det lite mindre kända märkena. Brukar oftast vara bra kvalitet.
Citat:
Ursprungligen postat av setubal
Av kvällens insatser kan trots allt inte vargarnas vara den sämsta. Eintracht Frankfurt åkte på stryk borta mot självaste Erzgebirge Aue. Drittelaget vars arena charmade mig förra säsongen i zweite.
Riktigt kul att Aue gick vidare. Skön skräll!

Hannover gjorde tyvärr en usel insats i Darmstadt (igen). Hemmalaget var inte mycket bättre men fick åtminstone in två mål. Adjö för i år DFB-Pokal. Jag säger som Grus-Kalle sa i igår: Det bästa med kvällen är ölen. I mitt fall Krombacher Dunkel, tråkigt "mainstream" men inte på något sätt dålig.
2015-10-28, 06:37
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Wow, grattis till en snygg pokalskalp! Även riktigt kul att Haching slog ut Red Bull.

Härligt med bayersk öl av det lite mindre kända märkena. Brukar oftast vara bra kvalitet.

Riktigt kul att Aue gick vidare. Skön skräll!

Hannover gjorde tyvärr en usel insats i Darmstadt (igen). Hemmalaget var inte mycket bättre men fick åtminstone in två mål. Adjö för i år DFB-Pokal. Jag säger som Grus-Kalle sa i igår: Det bästa med kvällen är ölen. I mitt fall Krombacher Dunkel, tråkigt "mainstream" men inte på något sätt dålig.
Men om vi ska vara ärliga så kanske det bara är bra för Hannovers del att man åkte ut så att man kan lägga all fokus på ligan.
2015-10-28, 11:00
Medlem
cyberkalles avatar
För er som har facebook så här genuint glada var spelarna i Aue efter gårdagens sensationsseger.

https://www.facebook.com/SH009/videos/741709142629684/

Jag blir som glad över sånt här.
2015-10-28, 13:22
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Varsågod.
Mycket starkt av dom andra Münchenlagen som sagt och största knallen stod väl Unterhaching (också div 3) för när dom sopade banan med RBL, är Emil Forsberg skadad när han inte ens var med i truppen.
Från Trasfermarktforumet:
Citat:
Ralf R. sagte gestern, er hofft, daß Emil gegen Sandhausen wieder zur Verfügung steht, sprich, er wird nach der Zahn-OP gegen Haching nicht spielen können.
Alltså har Forsberg genomfört nån tandoperation? Ska vara på plats nästa match iaf.
2015-10-30, 14:40
Medlem
cyberkalles avatar
Man tror inte att det är sant men enligt vissa källor så är Badstuber med i kvällens 18manna trupp mot Frankfurt.
2015-10-31, 19:42
Medlem
Germanofils avatar
Enorm koreografi/Tifo i Dresden före dagens match mot Magdeburg. Har aldrig sett något liknande!
http://www.sportschau.de/fussball/bundesliga3/videodresdensiegtnachrekordchoreo100.html
(hoppas att även ni i Sverige kan se videon)

Matchen vann Dresden med 3-2.
2015-10-31, 20:06
Medlem
anteri17s avatar
Vilken sanslös uppryckning av Gladbach. Från en förmodad säsongslång bottenstrid så är man idag istället två poäng från en tredjeplats. All cred till nya coachen.

Gladbach har också läget att blanda sig i striden om en slutspelsplats i CL-gruppen. Men då krävs en vinst på tisdag på Juventus. Poäng kan vara svårt nog.
2015-11-01, 20:27
Medlem
Ewrus avatar
Nästa omgång av cupen är nu lottad (spelas 15-16/12):

SpVgg Unterhaching - Bayer Leverkusen
Erzgebirge Aue - 1. FC Heidenheim
FC Augsburg - Borussia Dortmund
Borussia Mönchengladbach - Werder Bremen
Bayern Munich - Darmstadt 98
1860 München - VfL Bochum
1. FC Nürnberg - Hertha BSC
VfB Stuttgart - Eintracht Braunschweig

Riktigt dålig lottning för Bremen, annars är det ont om intressanta matcher i denna omgången.
2015-11-01, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vilken sanslös uppryckning av Gladbach. Från en förmodad säsongslång bottenstrid så är man idag istället två poäng från en tredjeplats. All cred till nya coachen.

Gladbach har också läget att blanda sig i striden om en slutspelsplats i CL-gruppen. Men då krävs en vinst på tisdag på Juventus. Poäng kan vara svårt nog.

Juventus har så enormt svårt att göra mål så det inte är sant så det är absolut möjligt för gladbach.. Det samt att försvarsspelet som fixat tre liga titlar och 1 cl final faktiskt inte alls är likabra i år gör det mycket möjligt.

Förövrigt måste schalke04 göra något åt offensiven redan i vinter. Huntelaar känns som att han åldrades 5 år över en sommar och di santo kan inte göra mål i ligan. till försvar för di santo finns att han jobbar i defensiven.. Alternativt får platte spela när han kommer tillbaka från sin skada men frågan är om han redan nu är mogen
Senast redigerad av borjeboy 2015-11-01 kl. 23:27.
2015-11-03, 12:04
Medlem
cyberkalles avatar
Grattis på 70-årsdagen världens bästa Müller och detta måste nog ha varit Bayerns bäst investerade 5000 D-mark som han kostade 1964.

http://www.ladda-upp.se/bilder/qinqvjswojfpsx/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in