Citat:
Ursprungligen postat av
morkfromork
Det är polisen som utfärdar passen för ambassaderna, och den aktuella ambassaden kommer stå som utfärdare i passet. Räkna dock med att ambassaden kopierar alla dina stämplar och de kommer troligen påpeka att du bör skriva dig utomlands om du nu bor utomlands.
Frågan är ju dock om de har någon kontakt med Skatteverket eller Försäkringskassan... (jag uppfyller mina skyldigheter [utöver folkbokföringsskyldigheten då så klart, men det är inte straffbelagt] och tar ingenting som jag inte har rätt till, men några saker är lite krångliga varför jag helst vill stanna som folkbokförd i Sverige)